AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Når jeg var 16 år fikk jeg første skikkelige kjæreste som var jevnaldrede. Vi har vært i forhold i 8 år. Det var mye fram og tilbake grunnet at han var emosjonelt utro og til tider når han fikk kalde føtter slo han opp forså å kom tilbake kort tid etter. Slo opp etter å ha mistet lysten på han og vi klarte ikke å bli noe annet enn bestevenner som bodde sammen til slutt. Det har gått noen år og jeg har hatt flere drømmer om eksen og føler at kanskje det var feil avgjørelse. Jeg tenker på han relativt ofte. Ingen andre forhold har vært det samme, og var definitivt veldig veldig nær eksen. Føler at i en annen univers, hvis vi ikke gjorde de dumme småfeilene vi gjorde i 18-21 års-alderen ville vi vært veldig lykkelige sammen. Er det vanlig å kjenne på sånne tanker? vil man før eller siden gi slipp? er redd å være gammel en dag og angre. Anonymkode: 05c27...a24
PusheenPusheen Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 (endret) Vet ikke hvor vanlig det er, men er nok ikke uvanlig. Den første kjæresten er ofte spesiell, og dere var jo sammen lenge. Jeg tenkte også på min første i masse år. Hadde flere kjærester etterpå. Nå er jeg tilbake med min første, etter å ha vært fra hverandre fra vi var 16 til vi var 29. Vi har nå vært sammen i straks 6 år. Når det kommer til alle småfeilene du snakker om, man vokser mye på 8 år, særlig når man er mellom 16 og 24. Dere har nok sikkert begge blitt voksne nå. Ellers er det jo litt trist hvis du, bevisst eller ubevisst, sammenligner forholdene dine etter ham, med ditt forhold med ham. Da gir du ikke slipp, og det er ikke rettferdig ovenfor nye partnere. Er det mulig å møte eksen din igjen, eller har han gått videre? Hvis han har gått videre, er det jo det beste for deg om du også gjør det. Endret 25. mars 2024 av PusheenPusheen 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 PusheenPusheen skrev (12 minutter siden): Vet ikke hvor vanlig det er, men er nok ikke uvanlig. Den første kjæresten er ofte spesiell, og dere var jo sammen lenge. Jeg tenkte også på min første i masse år. Hadde flere kjærester etterpå. Nå er jeg tilbake med min første, etter å ha vært fra hverandre fra vi var 16 til vi var 29. Vi har nå vært sammen i straks 6 år. Når det kommer til alle småfeilene du snakker om, man vokser mye på 8 år, særlig når man er mellom 16 og 24. Dere har nok sikkert begge blitt voksne nå. Ellers er det jo litt trist hvis du, bevisst eller ubevisst, sammenligner forholdene dine etter ham, med ditt forhold med ham. Da gir du ikke slipp, og det er ikke rettferdig ovenfor nye partnere. Er det mulig å møte eksen din igjen, eller har han gått videre? Hvis han har gått videre, er det jo det beste for deg om du også gjør det. Opplevde ikke at jeg sammenlignet de jeg datet med i ettertid med eksen helt ærlig. Det er mest at jeg blir nostalgisk plutselig, men det var sjeldent og var ikke følelsesmessig påvirket av det - litt sunn tilnærming mtp ungdomskjærlighet. Nå har jeg noe bra med en annen, og egentlig trodde jeg at jeg gikk videre. Men etter en drøm idag der det føltes som om jeg var med eksen igjen og det var ingen andre, så våknet jeg og ble skikkelig lei meg og forvirret hvorfor det er sånn som det er idag. Jeg tvilte ikke mitt forhold jeg har idag noen gang inntil idag. Den drømmen jeg hadde om eksen var som de drømmene der man drømmer om at man har en baby man elsker og plutselig våkner og er barnløs og savner barnet på en måte. Tror jeg må gå videre fordi jeg vil ikke ødelegge noe som er bra. Det bare satt meg ut alle følelsene jeg hadde idag og jeg fikk opp en video om en gammel dame som angret over at hun ikke delte livvet med ungdomskjæresten (de fant hverandre igjen når de var i 70 åra). Dette var utrolig ekkelt. Anonymkode: ece69...071
PusheenPusheen Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Opplevde ikke at jeg sammenlignet de jeg datet med i ettertid med eksen helt ærlig. Det er mest at jeg blir nostalgisk plutselig, men det var sjeldent og var ikke følelsesmessig påvirket av det - litt sunn tilnærming mtp ungdomskjærlighet. Nå har jeg noe bra med en annen, og egentlig trodde jeg at jeg gikk videre. Men etter en drøm idag der det føltes som om jeg var med eksen igjen og det var ingen andre, så våknet jeg og ble skikkelig lei meg og forvirret hvorfor det er sånn som det er idag. Jeg tvilte ikke mitt forhold jeg har idag noen gang inntil idag. Den drømmen jeg hadde om eksen var som de drømmene der man drømmer om at man har en baby man elsker og plutselig våkner og er barnløs og savner barnet på en måte. Tror jeg må gå videre fordi jeg vil ikke ødelegge noe som er bra. Det bare satt meg ut alle følelsene jeg hadde idag og jeg fikk opp en video om en gammel dame som angret over at hun ikke delte livvet med ungdomskjæresten (de fant hverandre igjen når de var i 70 åra). Dette var utrolig ekkelt. Anonymkode: ece69...071 Drømmer er jo sjukt virkelige noen ganger, så skjønner du ble litt satt ut. Tror ikke det er så uvanlig at man kan føle litt usikkerhet nå og da, og kalde føtter er jo definitivt en greie. Men det går jo over som regel, tipper du bare har denne drømmen sterkt i minne nå?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 PusheenPusheen skrev (2 minutter siden): Drømmer er jo sjukt virkelige noen ganger, så skjønner du ble litt satt ut. Tror ikke det er så uvanlig at man kan føle litt usikkerhet nå og da, og kalde føtter er jo definitivt en greie. Men det går jo over som regel, tipper du bare har denne drømmen sterkt i minne nå? Jepp, var idag så det er ferskt. Fikk indre panikk og stilte spørsmål om jeg har gjort grove feiltrekk i livet. Men tror egentlig ikke det. Etter å ha skrevet det ned fikk jeg det «ut» og føler meg bedre. Tror nok det er vanlig å tenke sånn etter slike drømmer håper jeg. Jeg elsker min nåværende partner og angrer ikke ett sekund på han. Men slike tanker og følelser skremmer meg, og håper det er kun på grunn av drømmen. Det er jo grunner til at det ikke ble han og meg. Kan sette pris på minnene jeg har hatt som ung og tenkte at alt er til sin tid. Anonymkode: ece69...071 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå