AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Jeg har en kul i magen som har vokst seg større over den siste tiden. Jeg gikk lenge ut ifra at det var luft eller avføring i tarmen jeg kunne kjenne (er veldig tynn), men begynner å bli bekymret likevel, så nå har jeg bestilt legetime. Siden det fortsatt er to uker til timen, tenkte jeg å spørre om erfaringer her. Noen andre som har opplevd kuler i mageregionen? Hva var årsaken? Anonymkode: 95ba8...229
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Snakk med legen. Det kan være alt fra ingenting til kreft. Anonymkode: feb73...21a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Skjønner godt at du spør, men sikkert dumt å spekulere for mye før en lege har sett på dette. Hvor i mageregionen er det? Anonymkode: f4068...515
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Jeg er også tynn og kan kjenne veldig godt om jeg er hard i magen. Men i likhet med det du beskriver er jo dette noe som endrer seg fra dag til dag. Sikkert greit å få sjekket det ut. Har hørt om folk som har "forsteinet" avføring og det blir sittende som en kul i tarmen. Anonymkode: 45d75...f87
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Skjønner godt at du spør, men sikkert dumt å spekulere for mye før en lege har sett på dette. Hvor i mageregionen er det? Anonymkode: f4068...515 Sant det. Ganske lavt nede på venstre siden. AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg er også tynn og kan kjenne veldig godt om jeg er hard i magen. Men i likhet med det du beskriver er jo dette noe som endrer seg fra dag til dag. Sikkert greit å få sjekket det ut. Har hørt om folk som har "forsteinet" avføring og det blir sittende som en kul i tarmen. Anonymkode: 45d75...f87 Ja, det jeg egentlig lurer litt på om det kan være. Ren spekulasjon, så klart, men det stemmer med stedet, nede til venstre. Anonymkode: 95ba8...229
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 Nede på venstre side er vel der tykktarmen er? Men uansett, hvis dette ikke gjør vondt eller du er kvalm er nok sjansene veldig små for at det er kreft. Tipper enten en stor fettkul eller brokk.. kanskje en cyste av noe slag, men de fleste cyster er heldigvis ufarlige. Hvis det er steinhard avføring (kan kjennes ut som en hard klump) vil du i så fall ha vært plaget med forstoppelse over lengre tid, kanskje også hatt tidvis diare. Og det hadde nok vært en del smerter. Anonymkode: f4068...515 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 Jeg ville nok ringt inn til legekontoret, forklart situasjonen, og hørt om de tror du kanskje burde komme inn litt fortere. Det er mye det nok kan være, men om det skulle være kreft, er det greit å ikke vente i 2 uker på time. Anonymkode: 22ddb...b9e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #10 Skrevet 25. mars 2024 Har du endret avføringsmønster? Blod i avføringen? Kommer det slim ut av rumpa når du er på do? Hvis ja, så burde du jo få en hastetime. Kan være alt fra stor ufarlig polypp til forsteinet avføring som noen nevnte til dessverre kreft. Lykke til og be om hastetime for undersøkelse av tarmen. Anonymkode: 2d4c8...c8c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Har du endret avføringsmønster? Blod i avføringen? Kommer det slim ut av rumpa når du er på do? Hvis ja, så burde du jo få en hastetime. Kan være alt fra stor ufarlig polypp til forsteinet avføring som noen nevnte til dessverre kreft. Lykke til og be om hastetime for undersøkelse av tarmen. Anonymkode: 2d4c8...c8c Takk, jeg har heldigvis ingenting sånt. Anonymkode: 95ba8...229
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 pippilang skrev (15 minutter siden): Brokk? Løfter du tungt? Nja. Jeg klatrer, så jeg løfter meg selv, men ikke så mye mer enn det. Men jeg leste at brokker kjennes myke, så det passer ikke helt. Anonymkode: 95ba8...229
AnonymBruker Skrevet 12. april 2024 #14 Skrevet 12. april 2024 En liten oppdatering, f.eks. i tilfelle noen finner denne tråden gjennom googling av symptomer: Jeg ble henvist via pakkeforløp for eggstokkreft så jeg skulle få en rask avklaring. Kulen viste seg å være en stor muskelknute og dermed helt ufarlig. Legen anbefalte fjerning av livmoren i løpet av året, og det takket jeg ja til. Takk til alle som svarte meg! Anonymkode: 95ba8...229 2 7
AnonymBruker Skrevet 13. april 2024 #15 Skrevet 13. april 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): En liten oppdatering, f.eks. i tilfelle noen finner denne tråden gjennom googling av symptomer: Jeg ble henvist via pakkeforløp for eggstokkreft så jeg skulle få en rask avklaring. Kulen viste seg å være en stor muskelknute og dermed helt ufarlig. Legen anbefalte fjerning av livmoren i løpet av året, og det takket jeg ja til. Takk til alle som svarte meg! Anonymkode: 95ba8...229 Så godt å høre 🥰 Anonymkode: c84d4...b2e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå