Gå til innhold

Beregning av bidrag- lønn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Far har søkt om endring av bidrag nå. Jeg mistenker at han søker nå fordi han har hatt lavere lønn enn vanlig noen mnd. Nav tar jo som regler utgangspunkt i de tre siste mnd. lønn for å beregne.  Kan jeg be om at de henter inn årslønn feks fra skatteetaten for beregning for mer korrekt beregning?

Anonymkode: 7ebde...3ec

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør nav.... 

Anonymkode: 1e41c...31e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Far har søkt om endring av bidrag nå. Jeg mistenker at han søker nå fordi han har hatt lavere lønn enn vanlig noen mnd. Nav tar jo som regler utgangspunkt i de tre siste mnd. lønn for å beregne.  Kan jeg be om at de henter inn årslønn feks fra skatteetaten for beregning for mer korrekt beregning?

NEI!!!!!!

Anonymkode: dd7ca...853

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvor er logikken?

Hvor langt tilbake mener du beregningsgrunnlaget skal være for bidraget? 

2021? 

2022?

Hvordan fungerer økonomi for deg om jeg får spørre, tar du utgangspunkt i hvor mye du tjente i 2023 på hvor mye du har å rutte med i dag? 

Av en snodig årsak så er det som oftest de som er ufør eller går på andre trygdeordninger som stiller slike spørsmål. 

Anonymkode: cff06...70e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor er logikken?

2021? 

2022?

Hvordan fungerer økonomi for deg om jeg får spørre, tar du utgangspunkt i hvor mye du tjente i 2023 på hvor mye du har å rutte med i dag? 

Av en snodig årsak så er det som oftest de som er ufør eller går på andre trygdeordninger som stiller slike spørsmål. 

Dette er nok en gang bare ei dame som vil ha mer penger fra barnefar slik at hun kan shoppe etter flere klær til seg selv

Anonymkode: dd7ca...853

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du NAV skal gjøre unntak i deres situasjon? De er da klar over at folks inntekt kan variere og at de fleste ber om ny beregning når den har sunket.

Er han selvstendig næringsdrivende vil de forøvrig se på hele siste året.

Anonymkode: d2aac...eee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor mener du NAV skal gjøre unntak i deres situasjon? De er da klar over at folks inntekt kan variere og at de fleste ber om ny beregning når den har sunket.

Er han selvstendig næringsdrivende vil de forøvrig se på hele siste året.

Jeg lurte ikke på om de kan gjøre et unntak. Jeg lurte på om man i tilfeller med svært varierende lønn kan be om at de ser på inntekt for ett helt år, i stedet for noen enkelte mnd. Om dette kun gjøres for selvstendig næringsdrivende så vet jeg det. 

Til dere over som mener det handler om å få mest mulig ut av stakkars barnefar...virkelig ikke. Han har i mange år ikke betalt noe og jeg har heller ikke bedt om noe på grunn av tidligere vold og represalier for alle forespørsler om å bidra for ungene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg lurte ikke på om de kan gjøre et unntak. Jeg lurte på om man i tilfeller med svært varierende lønn kan be om at de ser på inntekt for ett helt år, i stedet for noen enkelte mnd. Om dette kun gjøres for selvstendig næringsdrivende så vet jeg det. 

Til dere over som mener det handler om å få mest mulig ut av stakkars barnefar...virkelig ikke. Han har i mange år ikke betalt noe og jeg har heller ikke bedt om noe på grunn av tidligere vold og represalier for alle forespørsler om å bidra for ungene. 

NAV skjønnsligner hvis de mener at inntekten for en periode ligger på et kunstig lavt nivå. Så de tar seg av dette. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor er logikken?

2021? 

2022?

Sa jeg at jeg ønsket at de skulle se på økonomien langt tilbake i tid? Jeg mener et skatteår feks kan gi et bedre grunnlag når lønn kan variere mye i løpet av året. Men skjønner nå at det de tre siste mnd som gjelder. 

Har for øvrig ok lønn selv og har de fleste år forsørget ungene alene på den.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

NAV skjønnsligner hvis de mener at inntekten for en periode ligger på et kunstig lavt nivå. Så de tar seg av dette. 

Takk for svar. 

AnonymBruker
Skrevet

jeg jobber som selger og jobben er litt sesong betont.. det er en vesentlig forskjell på lønna mi i f eks oktober og november enn mars-mai. skjønner deg godt jeg. dette er også et problem for meg i forbindelse med f eks sykepenger. 

Anonymkode: 217cd...8c5

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...