Høstfarge Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Har datet en dame nå i 6 måneder, har enda ikke kommet noen forelskefølelser fra min side. Har vært forelsket før, men kjenner ikke på disse følelsene. Vi har det ellers bra sammen, god kjemi, og jeg føler meg veldig trygg med henne, men jeg føler at hun er mer som en venn. Hun ville gjerne at jeg flytter inn hos henne og prater om hun har lyst på barn med meg. Hun vil også gjerne kysse meg, men jeg føler ikke noe særlig når jeg kysser henner heller. Nå nevnte jeg dette for henne, da hun spurte hvor vi sto, om vi var kjærester. Da sa at jeg måtte nesten føle meg forelsket for å gå inn i et forhold. Da sa hun at vi ikke trengte å date lenger, og at hun heller ikke være venner. Nå sitter jeg og lurer på om jeg gjorde det riktige, eller om jeg skulle prøvd å fortsette videre for kanskje følelsene kom etterhvert? Har noen her noen erfaringer med å gå inn i et forhold uten noe særlig forelske? Vet jo at forelske går over uansett, og at dette er et slags vestlig fenomen. 1
mionaS Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Sånn du beskriver det så tror jeg det var rett og avslutte. Etter såpass lang tid skulle det ha kommet noen følelser om dere var riktig for hverandre 🙂 6 1 4
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Enig med mionaS, du skulle ha visst det nå om du hadde nok følelser for henne til at det var noe som ville vare. Det har du ikke. Og ikke tenner du på henne heller, ikke nok til å ville kysse henne. Jeg tenker du gjorde det rette. Like greit å kutte all kontakt også, for ellers er det lett å bli hengende fast i et halvveis-forhold som vil ødelegge dere begge to på sikt. Lykke til videre, håper du finner ei hvor det er gjensidige følelser mellom dere Anonymkode: 86a8f...b51 1 1
lillevill Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 (endret) Høstfarge skrev (10 minutter siden): Har datet en dame nå i 6 måneder, har enda ikke kommet noen forelskefølelser fra min side. Har vært forelsket før, men kjenner ikke på disse følelsene. Vi har det ellers bra sammen, god kjemi, og jeg føler meg veldig trygg med henne, men jeg føler at hun er mer som en venn. Hun ville gjerne at jeg flytter inn hos henne og prater om hun har lyst på barn med meg. Hun vil også gjerne kysse meg, men jeg føler ikke noe særlig når jeg kysser henner heller. Nå nevnte jeg dette for henne, da hun spurte hvor vi sto, om vi var kjærester. Da sa at jeg måtte nesten føle meg forelsket for å gå inn i et forhold. Da sa hun at vi ikke trengte å date lenger, og at hun heller ikke være venner. Nå sitter jeg og lurer på om jeg gjorde det riktige, eller om jeg skulle prøvd å fortsette videre for kanskje følelsene kom etterhvert? Har noen her noen erfaringer med å gå inn i et forhold uten noe særlig forelske? Vet jo at forelske går over uansett, og at dette er et slags vestlig fenomen. Jeg tenker at dette er helt feil for deg, og at å fortsette bare kommer til å ødelegge psyken hennes. Følelsene hennes for deg vokser og vokser, og du kjenner ingen ting. Det eneste her er å avslutte, og så har du kansje lært at du ikke skal drive på sånn med mennesker. Det naturlige er så klart å avslutte det hele etter et par måneder om du ikke oppdager at følelsene kommer. Jeg kan garantere at hun ikke har det så bra nå, og jeg lurer i det hele tatt på hvor du ligger an mtp empati når du vurderer å ta kontakt med henne igjen, når du ikke har følelser for henne. Har du hatt forelskelse-følelser før? Endret 25. mars 2024 av lillevill 3
Høstfarge Skrevet 25. mars 2024 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2024 5 minutter siden, lillevill said: Jeg tenker at dette er helt feil for deg, og at å fortsette bare kommer til å ødelegge psyken hennes. Følelsene hennes for deg vokser og vokser, og du kjenner ingen ting. Det eneste her er å avslutte, og så har du kansje lært at du ikke skal drive på sånn med mennesker. Det naturlige er så klart å avslutte det hele etter et par måneder om du ikke oppdager at følelsene kommer. Jeg kan garantere at hun ikke har det så bra nå, og jeg lurer i det hele tatt på hvor du ligger an mtp empati når du vurderer å ta kontakt med henne igjen, når du ikke har følelser for henne. Har du hatt forelskelse-følelser før? Hun sa selv at hun heller ikke hadde fått følelser for meg, men at hun likte meg og at jeg var bra på papiret. Jeg har dårlig samvittighet ja, men jeg forsøkte med gode intensjoner, da jeg likte henne veldig godt. Jeg har vært forelsket før ja.
lillevill Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 Høstfarge skrev (9 minutter siden): Hun sa selv at hun heller ikke hadde fått følelser for meg, men at hun likte meg og at jeg var bra på papiret. Jeg har dårlig samvittighet ja, men jeg forsøkte med gode intensjoner, da jeg likte henne veldig godt. Jeg har vært forelsket før ja. Å, men da er det kansje ikke så ille for henne, selv om det ofte er sånn man sier fordi det er vanskelig å være sårbar ovenfor noen man blir avvist av. Hva tenker du selv egentlig da, når dere begge etter 6 mnd ikke er forelsket? Hva er egentlig vanlig for deg mtp å utvikle følelser?
Høstfarge Skrevet 25. mars 2024 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2024 2 minutter siden, lillevill said: Å, men da er det kansje ikke så ille for henne, selv om det ofte er sånn man sier fordi det er vanskelig å være sårbar ovenfor noen man blir avvist av. Hva tenker du selv egentlig da, når dere begge etter 6 mnd ikke er forelsket? Hva er egentlig vanlig for deg mtp å utvikle følelser? Tenkte jo at kanskje følelsene kommer etterhvert da. Har stort sett fått følelser for damer jeg ikke kan få, som er utilgjengelige. Jeg følte meg bra sammen med hun her dama, var derfor jeg ville prøve mer, enn det jeg vanligvis ville gjort.
lillevill Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Høstfarge skrev (23 minutter siden): Tenkte jo at kanskje følelsene kommer etterhvert da. Har stort sett fått følelser for damer jeg ikke kan få, som er utilgjengelige. Jeg følte meg bra sammen med hun her dama, var derfor jeg ville prøve mer, enn det jeg vanligvis ville gjort. Jeg mente hva tenker du er lurt nå etter 6 måneder uten følelser? Hvordan tror du det er for henne å drømme om en framtid med en person som bare dater henne for å eksperimentere med følelser? Hva sa du når hun sa hun ville ha barn med deg? Hvor åpen var du om at du ikke hadde følelser? Jeg tenker det er veldig spesielt å ville ha barn med noen man ikke er forelsket i. Så jeg tenker hun lyver om hun sier hun ikke har hatt følelser for deg. For det henger ikke helt på grep. Å føle seg bra sammen med noen er jo helt basic. Det er gjerne sånn man velger venner. Man velger venner fordi de får oss til å føle oss bra. Vi tilbringer jo ikke tid med folk som ikke får oss til å føle oss bra, om vi ikke MÅ da. 1
Høstfarge Skrevet 25. mars 2024 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2024 13 minutter siden, lillevill said: Jeg mente hva tenker du er lurt nå etter 6 måneder uten følelser? Hvordan tror du det er for henne å drømme om en framtid med en person som bare dater henne for å eksperimentere med følelser? Hva sa du når hun sa hun ville ha barn med deg? Hvor åpen var du om at du ikke hadde følelser? Jeg tenker det er veldig spesielt å ville ha barn med noen man ikke er forelsket i. Så jeg tenker hun lyver om hun sier hun ikke har hatt følelser for deg. For det henger ikke helt på grep. Å føle seg bra sammen med noen er jo helt basic. Det er gjerne sånn man velger venner. Man velger venner fordi de får oss til å føle oss bra. Vi tilbringer jo ikke tid med folk som ikke får oss til å føle oss bra, om vi ikke MÅ da. Eksperimentere med følelser er dine ord. Jeg tenkte jeg ville gi det mer sjanse siden jeg trivdes med hun veldig godt. Man vet jo ikke om følelsene utvikler seg etterhvert 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #10 Skrevet 25. mars 2024 Jeg vil råde deg til å være ærlig. Hadde jeg vært denne dama, ville jeg foretrakt ærlighet fremfor at du faker og later som du er elsker henne. Si at du ikke har følelser. Det er bedre å si det nå, enn at du skal gifte deg og bli i et kjærlighetsforhold med henne nå som om 5-10 år kan bli svært giftig og ende med et samlivsbrudd. Det er andre for henne der ute som har følelser for henne og hun er mer ment bli sammen med da, enn deg. Vi trenger venner å. Venner er ekstremt viktig. Kanskje var det dere skulle, være venner fordi i vennskapet deres vil dere lære noe viktig av hverandre som gjør at dere begge ender opp med en annen som er mer rett for begge to? Vær ærlig, si det som du er Du vil ikke sitte der om 5 år og angre på at du har vært sammen med en du ikke har følelser for. Anonymkode: 131a5...ed9 1
Sparkling_Pink Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 Jeg ble i sin tid ilag med en jeg ikke var forelsket i. Men det var full fyrverkeri når han kysset meg og kjemien var og er god. Vi var ilag i nesten ti år. Jeg elsket han dypt etterhvert og vi kom oss gjennom alt bortsett fra at vi vokste fra en annen. Nå nylig prøvde jeg meg med en som på ny virket passende, uten forelskelse. Her var ømheten og kjærlige handlinger lite tilstede og jeg følte at behovene mine var abstrakte størrelser i tida jeg brukte med han. Jeg avsluttet. Så mine erfaringer er delt. Jeg tror nok ikke på forelskelsen som en forløsning for et forhold, det er nødvendig å ha et solid grunnlag for kjønnsliv, omsorg og felles verdier. Et solid vennskap i bunnen holder ikke alene, laknene bør bli dampende hete av noe som varer. Forelskelse er oppskrytt og plagsomt i mitt liv, men jeg kan heller ikke begi meg ut på kjæresterier uten at det er en form for tiltrekning som jeg vet varer.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #12 Skrevet 25. mars 2024 Høstfarge skrev (5 timer siden): Tenkte jo at kanskje følelsene kommer etterhvert da. Har stort sett fått følelser for damer jeg ikke kan få, som er utilgjengelige. Jeg følte meg bra sammen med hun her dama, var derfor jeg ville prøve mer, enn det jeg vanligvis ville gjort. Mitt beste tips er å lage en relasjonsfasit som du bruker når du dater noen. Relasjonsfasiten er din beskrivelse av relasjonen du ønsker deg og hvordan den relasjonen vil være for deg. Hva ønsker du å føle og gjøre sammen med en partner? Hvordan skal din kommende partner være med deg for at du skal føle deg verdsatt og satt pris på? Hvor mye sex, hva slags type sex? Hva er målet med forholdet? Få alt ned på papiret og så sjekker du om du kan få det forholdet sammen med hun du nå dater. Anonymkode: 82c07...7ef
lillevill Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 Høstfarge skrev (5 timer siden): Eksperimentere med følelser er dine ord. Jeg tenkte jeg ville gi det mer sjanse siden jeg trivdes med hun veldig godt. Man vet jo ikke om følelsene utvikler seg etterhvert Men etter 6 mnd vet man om det er en person man er forelsket i eller ikke. Som noen andre over her skriver, så er det nok lurt å være ærlig med henne og si at du ikke har fått følelser, og at du ikke vet om du kommer til å få følelser. Og hun kan velge hva hun vil videre, og at du respekterer valget hun tar. Men å snakke om barn og flytte sammen det går jo ikke. Så det er veldig merkelig at hun snakker om disse tingene, når hun også ikke har følelser for deg.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #14 Skrevet 25. mars 2024 Høstfarge skrev (6 timer siden): Tenkte jo at kanskje følelsene kommer etterhvert da. Har stort sett fått følelser for damer jeg ikke kan få, som er utilgjengelige. Jeg følte meg bra sammen med hun her dama, var derfor jeg ville prøve mer, enn det jeg vanligvis ville gjort. Er det tilfeldig at du får følelser for de som er utilgjengelige eller er det noen relasjonsvansker av noe slag? Trenger ikke å bety at du kunne fått følelser for henne her. Trist at det kan være så vanskelig. Anonymkode: 9c14a...f88
BobTheNoob Skrevet 25. mars 2024 #15 Skrevet 25. mars 2024 (endret) Du/dere tok det riktige valget. Det skjønner du den dagen du treffer en det virkelig tar fyr med. Jeg synes faktisk problemstillingen egentlig er motsatt: Jeg datet en som det gikk sakte med, men kjemien kom mer og mer over noen dater. Men hun dumpet meg fordi hun visstnok ikke hadde følt noe. Det var en ærlig sak. Men jeg tror for henne ble 4 dater nok uten tilstrekkelig med følelser. Hun jeg dater nå har det bare sagt "pang" med fra første date og hun setter av tid, er aldri vanskelig å be og når vi kysser står ting rundt oss i flammer. Utfordringen her kommer til å være å holde en del av hodet kaldt og klare å se det dersom vi egentlig ikke er bra for hverandre av andre årsaker. Jeg synes det er mye vanskeligere. Jeg har gått på noen smeller før og har ikke lyst å utsette meg for det igjen. Endret 25. mars 2024 av BobTheNoob
Høstfarge Skrevet 25. mars 2024 Forfatter #16 Skrevet 25. mars 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vil råde deg til å være ærlig. Hadde jeg vært denne dama, ville jeg foretrakt ærlighet fremfor at du faker og later som du er elsker henne. Si at du ikke har følelser. Det er bedre å si det nå, enn at du skal gifte deg og bli i et kjærlighetsforhold med henne nå som om 5-10 år kan bli svært giftig og ende med et samlivsbrudd. Det er andre for henne der ute som har følelser for henne og hun er mer ment bli sammen med da, enn deg. Vi trenger venner å. Venner er ekstremt viktig. Kanskje var det dere skulle, være venner fordi i vennskapet deres vil dere lære noe viktig av hverandre som gjør at dere begge ender opp med en annen som er mer rett for begge to? Vær ærlig, si det som du er Du vil ikke sitte der om 5 år og angre på at du har vært sammen med en du ikke har følelser for. Anonymkode: 131a5...ed9 Takk for bra svar. Det var det jeg også gjorde, hun spurte om når var man kjærester. Jeg sa da at jeg må føle en forelskelse for å binde meg. Har vært forelsket før, selv om det ikke har blitt noe med disse, så vet jeg hvert fall når jeg er forelsket i en. Hun sa da at det kanskje ikke var vits å fortsette videre. Jeg føler meg elendig av å ha såret henne, men det er vel noe alle må gjennom. Bedre enn å ikke være ærlig
Trek Skrevet 25. mars 2024 #17 Skrevet 25. mars 2024 Det jeg lurer på er hvorfor vil du fortsette å treffe noen du ikke har følelser for? Greit nok at man ikke kjenner sommerfugler og svever på rosa forelskelsesskyer.. men har du mer vennskapelige følelser og ikke kjenner på at du vil kysse, kline og ha sex med den du dater, hva er vitsen da egentlig? 1
Trek Skrevet 25. mars 2024 #18 Skrevet 25. mars 2024 Høstfarge skrev (4 minutter siden): Takk for bra svar. Det var det jeg også gjorde, hun spurte om når var man kjærester. Jeg sa da at jeg må føle en forelskelse for å binde meg. Har vært forelsket før, selv om det ikke har blitt noe med disse, så vet jeg hvert fall når jeg er forelsket i en. Hun sa da at det kanskje ikke var vits å fortsette videre. Jeg føler meg elendig av å ha såret henne, men det er vel noe alle må gjennom. Bedre enn å ikke være ærlig Hvordan føles det å være forelsket?
Høstfarge Skrevet 25. mars 2024 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Mitt beste tips er å lage en relasjonsfasit som du bruker når du dater noen. Relasjonsfasiten er din beskrivelse av relasjonen du ønsker deg og hvordan den relasjonen vil være for deg. Hva ønsker du å føle og gjøre sammen med en partner? Hvordan skal din kommende partner være med deg for at du skal føle deg verdsatt og satt pris på? Hvor mye sex, hva slags type sex? Hva er målet med forholdet? Få alt ned på papiret og så sjekker du om du kan få det forholdet sammen med hun du nå dater. Anonymkode: 82c07...7ef Ja, det var et godt tips, takk!
Høstfarge Skrevet 25. mars 2024 Forfatter #20 Skrevet 25. mars 2024 12 minutter siden, Trek said: Hvordan føles det å være forelsket? Vanskelig å forklare det gitt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå