Gå til innhold

Hvordan hadde du reagerert dersom din beste venninne hadde komt ut som lesbisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du fortsatt dratt på jenteturer og delt dobbeltseng med vedkommende?  Hadde du følt det ubehagelig på noen måte? Jeg har overhodet ingenting mot homofile eller lesbiske. Men det hadde likevel blitt annerledes for meg når man har et veldig tett vennskap. Jeg har aldri hatt problemer med å være naken foran venninner når vi har bodd på hotell eller leid leilighet på jenteturer. Men det er jo fordi det er trygt når de ikke ser på deg på den måten menn gjør. Saken er den at jeg har mine mistanker om at en av venninne mine ikke straight. Hun har aldri hatt kjæreste eller hatt følelser for en gutt i følge henne. Hun klær seg også mer "guttete" enn oss andre 😅 det er ikke sånn at jeg tenker at alle liker meg eller noe. Men at hun kanskje liker samme kjønn gjør at det føles litt utrygt liksom 🙃 

Anonymkode: 9bb0e...ea3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt som deg, i alle fall. Jeg går ikke rundt å tror at alle av det motsatte kjønn ville gjort alt i verden for å få sett meg naken/ligge med meg heller. 

Anonymkode: 8edf1...b39

• Liker 26
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hadde du fortsatt dratt på jenteturer og delt dobbeltseng med vedkommende?  Hadde du følt det ubehagelig på noen måte? Jeg har overhodet ingenting mot homofile eller lesbiske. Men det hadde likevel blitt annerledes for meg når man har et veldig tett vennskap. Jeg har aldri hatt problemer med å være naken foran venninner når vi har bodd på hotell eller leid leilighet på jenteturer. Men det er jo fordi det er trygt når de ikke ser på deg på den måten menn gjør. Saken er den at jeg har mine mistanker om at en av venninne mine ikke straight. Hun har aldri hatt kjæreste eller hatt følelser for en gutt i følge henne. Hun klær seg også mer "guttete" enn oss andre 😅 det er ikke sånn at jeg tenker at alle liker meg eller noe. Men at hun kanskje liker samme kjønn gjør at det føles litt utrygt liksom 🙃 

Hadde ikke tedd meg noe annerledes. At noen er lesbisk/homofil er ikke synonymt med at de vil ha deg. 

Anonymkode: ad2f2...dcf

• Liker 17
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en venninne som jeg kjenner godt, så hadde ingenting endret seg for meg. 

Anonymkode: b9b1a...7c7

• Liker 1
Skrevet

Troll eller idioti. Hvem vet? 

• Liker 7
  • Nyttig 6
Skrevet

Hvis hun ikke har gjort tilnærmelser før, så gjør hun det neppe nå heller.

Jeg har flere lesbiske venner. Det er ikke noe problem, de har aldri gjort noen tilnærmelser mot meg. Jeg er nok ikke deres type, dessuten vet de at jeg er hetero. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde ikke tedd meg noe annerledes. At noen er lesbisk/homofil er ikke synonymt med at de vil ha deg. 

Det vet jeg 😊 det er bare at muligheten er der 😅 det er nok 🙃

AnonymBruker
Skrevet

Det har faktisk skjedd meg. Min nærmeste venninne fra barndommen kom ut av skapet i voksen alder. Hun gikk fra mannen sin for en annen kvinne. Det endret ingenting mellom oss. Det er jo ikke meg hun ble forelsket i...

Anonymkode: 03b06...03e

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var ung, kom min bestevenninne ut som lesbisk. Men det endret jo ingenting. Vi trente masse sammen, og dusjet da sammen, dro fortsatt på reiser sammen, hvor vi sov i samme seng. Men hun har jo aldri prøvd seg på meg, jeg tror jo og at hun har null interesse av meg på den måten. Da vi har vært bestevenner siden vi var barn.

Anonymkode: aeccb...ab5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

To av mine nærmeste venninner er bifile. Jeg kunne ikke brydd meg mindre og har aldri tenkt som deg. Det er jo uansett ikke meg dem er interessert i.

Anonymkode: 1d88e...1db

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke synonymt. Men det KAN bety jo det. Men hva så, er det så krise om man får "blikk" eller "framstøt" av en uønsket litt pinlig type? Da kan behovet for en hvit nødløgn oppstå, å lyve på seg en flørt bare for å markere hvilket lag man spiller på 🙂 Så blir det ikke mer enn det.

Anonymkode: 6b1d8...2a1

Skrevet

Skulle jeg ha reagert så mye da? Over hennes seksualitet og identitet liksom? Elsker henne og personen hun er like mye uansett jeg.

Jeg hadde muligens reagert med glede på hennes vegne for at hun finner seg selv og er åpen om å være den hun er her i livet.

Hadde om noe; reagert med å få enda større respekt for henne enn jeg allerede har og støttet henne i å være seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært bra.. Da kunne hun vært 100% seg selv med meg. 

Jeg tror ikke mine mannlige venner sikler på kroppen min heller 

Anonymkode: 637ec...3ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde ikke forandret noen verdens ting 

Anonymkode: d60fe...4ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mann, men har en kompis som kom ut som homofil for mange år siden og ingenting har endret seg i hva vi gjør eller hvordan vi behandler vedkommende.

Han vet jo at vi andre er heterofile så han prøver seg jo ikke plutselig på oss og definitivt ikke voldtar oss hvis vi sover ved siden av hverandre.

Anonymkode: 8c1dd...728

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde gått helt fint så lenge hun ikke hadde prøvd seg på meg. Da hadde det vært rett ut. Forøvrig har ingen av mine lesbiske venninner noensinne gjort det. De ser vel at det ikke er fnugg av interesse å hente fra min side. 

Anonymkode: d6406...635

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke synonymt. Men det KAN bety jo det. Men hva så, er det så krise om man får "blikk" eller "framstøt" av en uønsket litt pinlig type? Da kan behovet for en hvit nødløgn oppstå, å lyve på seg en flørt bare for å markere hvilket lag man spiller på 🙂 Så blir det ikke mer enn det.

Anonymkode: 6b1d8...2a1

Jeg har kjæreste (snart samboer) så hun vet godt at jeg er hetro. Tror ikke hun liker meg på den måten. Tror heller ikke hun ville prøvd seg om hun uansett om det hadde vært tilfellet, men tanken på at hun KAN tenke sånn om meg er litt forstyrrende. Jeg vet jo ikke sikkert om hun er lesbisk engang 😆 men hun følger flere lesbiske par på insta. og  en del tyder på at hun er det. 

AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde det ikke endret noe som helst. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det vet jeg 😊 det er bare at muligheten er der 😅 det er nok 🙃

Vil hun  ha deg etter hun kommer ut av skapet, så ville hun nok ha deg før hun kom ut av skapet også. 
Tror du venninnen din har så lite respekt for deg at hun vil prøve seg på deg selv når hun vet du er hetro? 

Anonymkode: 0bfd7...00a

AnonymBruker
Skrevet

Komt????? Det er ikke et ord!!!

Anonymkode: 21164...44f

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

HVEM hun er og HVA dere er som venner endres jo ikke pga at hun liker jenter og ikke gutter som kjærester? DU overtenker og du er problemet TS.. 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...