Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg bare lurer. Jeg og samboer som etter en tid har vært gjennom mye rart og mye tull, gjentatte utroskap, meldingskontakt med andre damer osv osv fra hans side (for å gjøre en historie kort) 

jeg er inneforstått med at jeg selvfølgelig burde ha gått for lenge siden (vært sammen i 4 år) men vi har på et vis greid oss gjennom. 

men for to dager siden så er vi på butikken. Jeg hadde snudd meg unna for å finne noe, og ved siden av han står det en dame. Jeg snur meg igjen mot han og ser at han kikker intenst på bakdelen hennes. Det er ikke problemet. Problemet er at han presterer å endre humøret sitt og bli irritert på meg fordi jeg så at han kikket! Noe som jeg overhode ikke sa noe på! Mange menn gjør jo dette underbevisst men det virker som han er veldig bevisst på hva han ser etter. Og det er ikke bare denne gangen det er alt som går forbi av kvinnfolk. Hadde det ikke vært for alt drit som har vært så javel bare å se.. Men dette er ble vare veldig rart… Jeg vet faktisk ikke hva slags mann jeg har med å gjøre. Han sier han har endret seg og at han ikke er sånn og sånn lengre, men hvor lett er det å endre på? Når det gang på gang har skjedd før?

jeg kan jo i grunn takke meg selv. Men jeg kjente jeg nærmest fikk en wake up call bare av det lille der - som tydeligvis også ble en big deal..  

Anonymkode: dbcf7...b17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har dere vært i parterapi, har han gått i terapi?

Hvis ikke tror jeg det er utopi å tro at han har endres seg, selv om han påstår at han har det. Dere har bare vært sammen i fire år, og han har på den tiden vært utro gjentatte ganger med ulike kvinner, både fysisk/seksuell utroskap og emosjonell utroskap. Han har ikke endret seg, han er den samme, men det er bare et tidsspørsmål før han finner en grunn til å fortsette som før (f.eks. at han skylder på deg fordi du så hvordan han sikler etter andre kvinner, selv når du er tilstede - han blir sint på deg...).

Nei, du fortjener bedre enn dette! Unn deg selv bedre!

Anonymkode: 4de4e...f29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Alder?

19 og det er bare et sunnhetstegn.

49 og noe er psyco!

Anonymkode: 200ec...082

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Har dere vært i parterapi, har han gått i terapi?

Hvis ikke tror jeg det er utopi å tro at han har endres seg, selv om han påstår at han har det. Dere har bare vært sammen i fire år, og han har på den tiden vært utro gjentatte ganger med ulike kvinner, både fysisk/seksuell utroskap og emosjonell utroskap. Han har ikke endret seg, han er den samme, men det er bare et tidsspørsmål før han finner en grunn til å fortsette som før (f.eks. at han skylder på deg fordi du så hvordan han sikler etter andre kvinner, selv når du er tilstede - han blir sint på deg...).

Nei, du fortjener bedre enn dette! Unn deg selv bedre!

Ja asså dette ender med at jeg blir «the bitch» pga hans handlinger også er det ironisk nok han som til slutt blir lei og går hvis ikke jeg gjør. Nei har ikke vært i terapi. Det var på tale men han trodde ikke på «slike trollmenn» (hans ord) og han er veldig bastant på at han IKKE er slik mer så han trenger i alle fall IKKE hjelp til noe. Så da har det blitt slik da. Men man innser at det er en verden utenfor disse fire veggene. Og den verden fungerer svært dårlig i samarbeid med han. Hver gang han har vært ute på byen f.eks, (vi har aldri vært ute sammen eller vært på fest sammen, har heller aldri truffet vennene hans😅) så har han funnet seg noe spennende. Og da har det pågått i månedsvis har gjort. Sist gang var for syv mnd siden… Hun var 19 år… han er som nevnt 35 og jeg er tydeligvis også ei 33 år gammel kjedelig hurpe.. begynner oppriktig å bli for gammel for dette. 

Skrevet

sorry, men... om du blir værende hos ham eller alt det, så har du jo bare deg selv å takke? du vet at han er en drittsekk, men blir? hva forventer du? ikke at å se på en rumpe er så big deal, men du stoler tydeligvis ikke på ham og du har ikke grunn til det heller. så om du allikevel blir, så får du heller bare svelge en del kameler, da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja asså dette ender med at jeg blir «the bitch» pga hans handlinger også er det ironisk nok han som til slutt blir lei og går hvis ikke jeg gjør. Nei har ikke vært i terapi. Det var på tale men han trodde ikke på «slike trollmenn» (hans ord) og han er veldig bastant på at han IKKE er slik mer så han trenger i alle fall IKKE hjelp til noe. Så da har det blitt slik da. Men man innser at det er en verden utenfor disse fire veggene. Og den verden fungerer svært dårlig i samarbeid med han. Hver gang han har vært ute på byen f.eks, (vi har aldri vært ute sammen eller vært på fest sammen, har heller aldri truffet vennene hans😅) så har han funnet seg noe spennende. Og da har det pågått i månedsvis har gjort. Sist gang var for syv mnd siden… Hun var 19 år… han er som nevnt 35 og jeg er tydeligvis også ei 33 år gammel kjedelig hurpe.. begynner oppriktig å bli for gammel for dette. 

Gjør deg selv en tjeneste, gå fra ham!

Han inkluderer deg jo ikke en gang i livet sitt.

Han behandler deg som om du er grei å ha for sex når han ikke finner seg "bedre" ute.

Du er altfor god for en slik mann!

Kom deg ut av dette forholdet!

Se også om du kan ta noen timer hos en psykolog for å finne ut hvorfor du har godtatt å bli behandlet så elendig i fire år uten å gå fra ham, hvorfor du har blitt i et så dårlig forhold hvor han sviker deg gang på gang på gang uten at du dumper ham.

Du må ha mer tro på deg selv og at du faktisk fortjener langt bedre enn den drittsekken du er sammen med - for jo, han er en ordentlig drittsekk mot deg!

Snakk med noen som står deg nær, si at du trenger støtte for å komme deg ut av dette ødeleggende forholdet så fort som mulig!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Alder?

19 og det er bare et sunnhetstegn.

49 og noe er psyco!

Anonymkode: 200ec...082

Han er 35 år, far til to. Sist forhold han hadde sa han varte i to år, men omtrent et helt år av dette så var det å møte andre damer.. Hans eks fra sist forhold har også kommet og gått ut og inn av forholdet vårt med de klassiske «jeg savner deg og tenker på deg hele tiden»- og det har vært gjensidig. Men da jeg fant ut av det, så var det bare noe han skrev fordi det var så enkelt å få henne til å «bite på», og at han ville ha noe fremmed.. Jeg vil tørre å påstå at en eks ikke er noen «fremmed» ikke vet jeg hva han definerer som «å være i et forhold» 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Gjør deg selv en tjeneste, gå fra ham!

Han inkluderer deg jo ikke en gang i livet sitt.

Han behandler deg som om du er grei å ha for sex når han ikke finner seg "bedre" ute.

Du er altfor god for en slik mann!

Kom deg ut av dette forholdet!

Se også om du kan ta noen timer hos en psykolog for å finne ut hvorfor du har godtatt å bli behandlet så elendig i fire år uten å gå fra ham, hvorfor du har blitt i et så dårlig forhold hvor han sviker deg gang på gang på gang uten at du dumper ham.

Du må ha mer tro på deg selv og at du faktisk fortjener langt bedre enn den drittsekken du er sammen med - for jo, han er en ordentlig drittsekk mot deg!

Snakk med noen som står deg nær, si at du trenger støtte for å komme deg ut av dette ødeleggende forholdet så fort som mulig!

Jeg er oppriktig på saken. Jeg tror jeg har blitt låst fast i hans slentrende sjarm og av den følelsen at det er jeg som gjør noe galt eller at jeg ikke burde reagere som jeg gjør. Jeg har mye dårlig samvittighet for hans uvaner. Og jeg tar meg selv i å prøve og gjøre meg selv bedre hele tiden! Alltid være der, alltid se best mulig ut og aldri klage! I alle fall ikke på han.. Vi har dager som er kjempe fine og da glemmer jeg ofte det vonde. Men så endrer det seg plutselig.. sånn går det i en Berg og dalbane. 

Skrevet

Han viser ikke noen vilje til å endre seg, og han vil ikke i terapi. Han blir sur når du tar han på fersken med å glo på andre. Huff, jeg hadde ikke orket det, jeg. Synes du fortjener bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
Hundejente skrev (18 minutter siden):

sorry, men... om du blir værende hos ham eller alt det, så har du jo bare deg selv å takke? du vet at han er en drittsekk, men blir? hva forventer du? ikke at å se på en rumpe er så big deal, men du stoler tydeligvis ikke på ham og du har ikke grunn til det heller. så om du allikevel blir, så får du heller bare svelge en del kameler, da?

Hadde det enda vært kun stirring.. Jeg merket etter denne butikk turen at det ikke er slik jeg vil leve. Jeg har null tillit. Den dro sin vei etter fjor vår/sommer da det ble ekstremt ille. Har prøvd å bygge litt, men raser like fort. Har i grunn aldri opplevd før at han blir offensiv av sine egne handlinger.. Den var ny for meg. Og det tyder veldig på at sjansen er desto større for at hans ord om at han ikke er den han var, bare er bullshit.  Jeg har i den forstand bestemt meg for at dette orker jeg ikke å bruke en eneste kalori på lengre…

AnonymBruker
Skrevet
PusheenPusheen skrev (2 minutter siden):

Han viser ikke noen vilje til å endre seg, og han vil ikke i terapi. Han blir sur når du tar han på fersken med å glo på andre. Huff, jeg hadde ikke orket det, jeg. Synes du fortjener bedre. 

Ja ironisk nok. Skulle tro det var motsatt, og at jeg ble sur for det. Men jeg nevnte det ikke med et ord😅 jeg har svelget mange kameler og akseptert både det ene og det andre.. men denne var ny..😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ja ironisk nok. Skulle tro det var motsatt, og at jeg ble sur for det. Men jeg nevnte det ikke med et ord😅 jeg har svelget mange kameler og akseptert både det ene og det andre.. men denne var ny..😅

At han reagerer på den måten, tilsier jo at han VET at han gikk over streken. Særlig med den historien han allerede har med utroskap. Håper du finner ut av det, høres stressende ut å leve med noen man aldri kan stole på 100%.

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...