Gå til innhold

Sekk til gutt på vgs hva er inn?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, jegerrinne said:

Hva bruker de da .

Der mine har gått og går så bruker de fleste sekk/ransel.  Noen få bruker bag.

Her i Oslo Vest så bruker de aller fleste en EDB veske i skinn

AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (2 timer siden):

Man bruker ikke sekk på VGS!

Der mitt barn går, tror jeg det mest populære, etter ryggsekk, er gjenbrukbart bærenett i tøy. 
Men de har vel hele spekteret. 
Vesker, plastposer, handlenett, stresskoffert, PC bag, ryggsekk... (Kom ikke på flere alternativer, men om de finnes, blir de sikkert brukt.) 

Anonymkode: 5e58f...2ed

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Der mitt barn går, tror jeg det mest populære, etter ryggsekk, er gjenbrukbart bærenett i tøy. 
Men de har vel hele spekteret. 
Vesker, plastposer, handlenett, stresskoffert, PC bag, ryggsekk... (Kom ikke på flere alternativer, men om de finnes, blir de sikkert brukt.) 

Anonymkode: 5e58f...2ed

Dette må være på østkanten eller bondelandet 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk de sekk sammen med pc på skolen den har min sønn brukt alle tre årene. Går VG3 nå.

Anonymkode: 99a11...bb3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må være noe alvorlig galt når så mange foreldre ser det som normalt, og til og med nødvendig, med en skolesekk til over 2000 kroner. Ikke rart det er mobbing og merkepress med slike foreldre som "rollemodeller". 

Anonymkode: 355f4...436

For det er mye bedre med en sekk til tusen mener du.. må være noe alvorlig galt når ungdommer ikke får bestemme selv hva de vil ha av skolesekker

Anonymkode: 65bdf...6b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I Drammen er det kun 30l DB som gjelder. Den brukes på skolen, til reise, på cuper - omtrent til alt.

Anonymkode: 66af0...8ff

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.3.2024 den 12.27):

Her er den nye Beckmann sekken populær. Den har sånn glatt stoff. Kommer i flere str. En slags Rain kopi. DB er populært. En del går med de klassiske Nike sekkene og. 

Anonymkode: 29d61...e23

Trodde de bare lagde barnesekker

Skrevet

Jeg jobber ved en vgs. Her får ungdommene en sekk sammen med skolepc-enpå vg1. Polstret lomme til pc-en, stort rom til bøker og etpar små lommer+plass til vannflaske.Sekken er svart i år, ifjor svart og blå. De aller fleste bruker den sekken. Setter på et merke eller noe dingel så de klarer skille sin sekk fra de andres. Ser noen få andre typer sekker, blant annet DB. Ikke mange av dem her, ungdommene virker ikke så opptatt av merkesekk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i Bærum teller merke, desverre. Enten fredag Perry, Amundsen eller db.

Anonymkode: 126d9...d52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Tobias001 said:

EDB? Har de tatt datakortet gjennom NAV også 🤗

Anonymkode: 41873...fa6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (12 timer siden):

Man bruker ikke sekk på VGS!

Hvor har du det fra?

Det kryr av vgs-elever med sekker her i byen ihvertfall. Og etter denne tråden og dømme, virker det som om det er vanlig mange andre steder også.

Anonymkode: 34200...f2b

AnonymBruker
Skrevet

Haglöfs er generelt populært blant ungdom, så sekk i det merket er sikkert midt i blinken 😊

Men kommer jo an på personen da. Er han en person som er opptatt av merker og popularitet? Ellers er en helt enkel svart sekk alltid et trygt valg…

Anonymkode: 7f98f...e7b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (13 timer siden):

EDB veske? Noe så smart! Har den egne rom for disketter og en to-kilos mobiltelefon med krøllekabel? 

Anonymkode: 3edc1...bab

• Liker 1
Skrevet

Bør ikke en ungdom som skal begynne på VGS klare å kjøpe sekken sin selv, om merket er så j*** viktig? Vipps noen kroner og så kan ungdommen velge selv. 

Skrevet

Kan ikke huske at foreldrene mine shoppet for meg da jeg gikk på vgs. Det beste er vel å la ungdommen selv velge innenfor en gitt prisramme? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I Drammen er det kun 30l DB som gjelder. Den brukes på skolen, til reise, på cuper - omtrent til alt.

Anonymkode: 66af0...8ff

Det stemmer ikke 😊 Har to gutter på hver sin VGS i Drammen, ene bruker sekken han hadde på ungdomsskolen (Troll tror jeg), andre bruker sekken han fikk da han startet på Akademiet. Selv på Akademiet ser jeg de fleste guttene med Akademietsekken, og flertallet av jentene bruker vesker av forskjellige slag 😊

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, Tobias001 said:

Dette må være på østkanten eller bondelandet 

Eller Katta, som er vestkanten

Anonymkode: 23149...883

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Eneri skrev (8 timer siden):

Jeg jobber ved en vgs. Her får ungdommene en sekk sammen med skolepc-enpå vg1. Polstret lomme til pc-en, stort rom til bøker og etpar små lommer+plass til vannflaske.Sekken er svart i år, ifjor svart og blå. De aller fleste bruker den sekken. Setter på et merke eller noe dingel så de klarer skille sin sekk fra de andres. Ser noen få andre typer sekker, blant annet DB. Ikke mange av dem her, ungdommene virker ikke så opptatt av merkesekk. 

Hvor i landet er det? Noen som

vet om

det gjelder Trondheim også?

Anonymkode: deeaa...5f6

Skrevet

Har du vurdert å spørre han som skal ha sekken? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Haglöfs er generelt populært blant ungdom, så sekk i det merket er sikkert midt i blinken 😊

Men kommer jo an på personen da. Er han en person som er opptatt av merker og popularitet? Ellers er en helt enkel svart sekk alltid et trygt valg…

Anonymkode: 7f98f...e7b

Enig, det kommer helt an på personen.

Selv var jeg usikker og sjenert, og ville bare ha det samme som de andre. Sønnen min er helt annerledes, han vet ikke engang hvilket merke hans egen sekk er. Jeg måtte overtale ham til å bytte ut førsteklasse-sekken (blå nylon med romskip og astronauter på) med en større sekk da han gikk i sjuende klasse. Han var temmelig uinteressert, samtidig som han var veldig bestemt på at han ikke skulle ha sånn sekk som «alle» de andre har (DB). Så her er vi tydeligvis forskjellige :) 

Anonymkode: 3edc1...bab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...