Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i forhold med min "nye" kjæreste i litt over et år.

Vi bor ikke sammen pga barn på hver vår kant, men har i det siste snakket om at vi i løpet av ett års tid kanskje skal skal flytte sammen.

Han er en fantastisk god og snill mann, og jeg opplever at han investerer i meg og forholdet vårt.

Han både sier og viser at han elsker meg, og jeg gjør det samme. Vi har det rett og slett veldig godt sammen.

MEN jeg har en snikende tanke om at han kanskje ikke er helt ferdig med sin eks-kone. Han har f.eks minner/ting fra deres bryllup fremme i stua, og annet av sentimental verdi fra deres forhold både her og der. Han fikk også en hyggelig ting av meg med våre navn på til bursdagen sin som kunne stått fremme til pynt, men som ikke er å se i huset hans i det hele tatt. Hadde jo ikke trengt å stå fremme i stua akkurat, men kanskje på nattbordet eller liknende...

Kjenner at jeg ikke helt klarer å slippe tanken om at følelsene hans henger igjen i fortiden. 

Innspill???

Anonymkode: ed793...2ba

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare spør han hva som er grunnen til at disse tingene står fremme i stua enda. Jeg er skilt og jeg har bilder av barna og eksen på rommene til barna, men ingenting i stua. Jeg har derimot et par bilder fra bryllupet i en eske , der det også ligger minner fra da barna var babyer. Men det ligger der til barna blir større og er nyskjerrig. Ikke for min egen del. For min egen del kunne jeg like godt brent bildene😅🤭

Tipper han sier det er for barnas skyld, men er jo interessant for deg å vite da. Si det bare rett ut at du lurer på om han er over henne. Du trenger jo ikke kjefte og smelle, bare si det forsiktig. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vanskelig å si. Virker han generelt litt sløv og likegyldig til interiør og den slags? Tror nok en del menn er "blinde" på slike ting og er relativt likegyldig til hva som står rundt av nips, bilder og annet av dekor. Kan hende det er ekskona som har stått for alt av interiør og han sånn sett ikke har noe særlig forhold til disse tingene. 

For egen del har jeg vært litt sløv selv. Har ikke engang fått skiftet ut navneskilt på postkassa enda det er 12 år siden eksen flyttet ut. Jeg bryr meg liksom ikke. Hadde jeg fortsatt hatt følelser så hadde en slik påminnelse hatt en motsatt hensikt og bare gjort vondt. 

Anonymkode: 5bb0a...84f

AnonymBruker
Skrevet

Kan være at han rett og slett "ikke ser"/legger merke til disse bildene. Det er ikke sikkert det er han som har hengt dem opp, eller satt dem fram. At han ikke har tingene med navn på som du har gitt ham, handler vel også om at han ikke tenker på at det kanskje skal stå fremme, nettopp fordi han ikke tenker på slikt. Min mann hadde ikke lagt merke til om vi hadde byttet sofa engang... 

Anonymkode: cb41a...1fc

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel minner da, om et levd liv. Kanskje barna setter pris på det? Eller han tenker ikke over det. Det blir jo egentlig bare slitsomt for deg å oversende på alt som kan minne om en eks. 

Anonymkode: 8173f...a7a

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags ting er det snakk om? Hvis det er bryllupsbilde så er det litt rart. Men om det er pynteting så kan det enten skyldes at han er sløv eller ås kan det være kunst som både han og kona var enige om at de likte. Hvis det er en viss verdi på det og han synes det er skikkelig fint så syns jeg det blir unødvendig at han skal være nødt til å kvitte seg med det.

Anonymkode: 09dcc...e83

AnonymBruker
Skrevet

Min mann har og vært gift før, vi har mange av tingene de fikk til bryllupet, som feks fine glass og noe servise. Det bryr jeg meg ikke om. Tror ikke det er slik at han går å tenker på bryllupet eller hun. 

Når barna var små og bodde hjemme, hadde ene datteren brudebilde av de på rommet sitt, det er jo foreldrene hennes, og det er sårt for barn når foreldrene er skilt. Tenker at det er en stor del av livet deres. 

Anonymkode: b35fc...401

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bor han fortsatt i boligen han delte med sin kone?

Anonymkode: 026d2...e59

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har f.eks minner/ting fra deres bryllup fremme i stua, og annet av sentimental verdi fra deres forhold både her og der.

Hva slags ting? Er stor forskjell på et fat og et bryllupsbilde på veggen. 

Anonymkode: b731e...c40

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Mulig han bare ikke tenker over det? At han lot noe stå pga barna. 

Men jeg ville bare spurt han om det jeg da. Om det er en grunn til at han har bilder av eksen i stua(kommer litt an på hva slags bilder da, men normalen er vel at barna har bilder på rommene i såfall)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bor han fortsatt i boligen han delte med sin kone?

Nei, har har flyttet i ny bolig og da selv satt det frem etter bruddet. Det er ikke pynteting og service etc, "minneting".

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han fikk også en hyggelig ting av meg med våre navn på til bursdagen sin som kunne stått fremme til pynt

Jeg blir utrolig nysgjerrig på hva dette kan være for noe 🙂

Anonymkode: 93eb5...ae5

AnonymBruker
Skrevet

Kan være det er for barnas skyld. Barna mine snakker ofte om pappa, og har brudebildet vårt på rommet sitt. Jeg respekterer barna og lar de prate i vei og minnes pappa. "Kaster" han ikke ut av huset. Om disse minnetingene hans ryker nå, vil barna legge merke til det og det kan være sårt. 

Anonymkode: 52a45...d3b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Nei, har har flyttet i ny bolig og da selv satt det frem etter bruddet. Det er ikke pynteting og service etc, "minneting".

Ok, da vil jeg si det er rart. Hadde han bodd i sitt gamle hus kunne det jo stått fremme av vane, i det minste. Man han har pakket ned og satt frem igjen...

Jeg vil ikke si at han nødvendigvis ikke er over ekskona. Jeg tror ikke sånt kommer til uttrykk gjennom bryllupsbilder. Da hadde jeg vært mer obs på hvordan han er i relasjon til henne - om han bruker påskudd for å ha unødvendig mye kommunikasjon, om han virker nedstemt/sint i samtaler om henne, om han er opphengt i hennes eventuelle nye partner eller snakker negativt om ham. 

Jeg tipper det er for barnas skyld. Det kan like fullt bli et problem for deg. Har du hilst på barna og vet de om deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...