AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Jeg føler kvinner som er økonomisk avhengig av en mann blir sett ned på og sett på som svake. Alle kvinner skal i dag helst være helt økonomisk uavhengig av mannen. Men det går jo ikke!! Det er så dyrt å være jente!! I tillegg tjener man ofte mindre enn menn. Det er ikke gratis å gå til frisøren, fikse negler, hudpleie, kjøpe klær, sko, sminke og hårprodukter. Kjæresten min bruker maks 500 kr på det, mens jeg bruker mange tusen kr i mnd. Har vel egentlig ikke regnet på det 🫣 når behovene er så ulike, kombinert med at mannen (som ofte er "billig" i drift) tjener mest er jo det helt naturlig at mannen bidrar mer eller betaler mer for felles barn. Hvorfor kan ikke samfunnet innse dette??? Er så lei av kommentarer fra andre i forhold til dette. Jeg har sluttet å snakke om økonomi til familie og venner, da får jeg høre det hver gang. Dersom jeg har kjøpt/fått noe de tror jeg egentlig ikke har råd til får jeg fortsatt spørsmål. Misnøyen lyser lang vei. Kan ikke folk få leve livene sine uten å måtte bli kritisert for hver minste ting? Kan vi ikke heller glede oss på andres vegne i stedet for å trykke hverandre ned? Anonymkode: d0ac7...86d
Tobias001 Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg føler kvinner som er økonomisk avhengig av en mann blir sett ned på og sett på som svake. Alle kvinner skal i dag helst være helt økonomisk uavhengig av mannen. Men det går jo ikke!! Det er så dyrt å være jente!! I tillegg tjener man ofte mindre enn menn. Det er ikke gratis å gå til frisøren, fikse negler, hudpleie, kjøpe klær, sko, sminke og hårprodukter. Kjæresten min bruker maks 500 kr på det, mens jeg bruker mange tusen kr i mnd. Har vel egentlig ikke regnet på det 🫣 når behovene er så ulike, kombinert med at mannen (som ofte er "billig" i drift) tjener mest er jo det helt naturlig at mannen bidrar mer eller betaler mer for felles barn. Hvorfor kan ikke samfunnet innse dette??? Er så lei av kommentarer fra andre i forhold til dette. Jeg har sluttet å snakke om økonomi til familie og venner, da får jeg høre det hver gang. Dersom jeg har kjøpt/fått noe de tror jeg egentlig ikke har råd til får jeg fortsatt spørsmål. Misnøyen lyser lang vei. Kan ikke folk få leve livene sine uten å måtte bli kritisert for hver minste ting? Kan vi ikke heller glede oss på andres vegne i stedet for å trykke hverandre ned? Anonymkode: d0ac7...86d Behovene er akkurat de samme for en mann og en kvinne! Det er du som er kravstor å forventer at mannen din skal betale for alt! Voks opp å skaff deg en jobb! 12 3 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Jo det er greit. Men ikke sett dere i en økonomisk situasjon at mannen eier alt. Mannen eier hus og bil. Mens vi damer bare pynter på fasaden. Nei. Stå opp for dere selv. Ikke la mannen eie alt mener jeg. Så skjer det noe så står dere der. Bare brukt penger på tull mens mannen har investert. Anonymkode: d3339...17b 6 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg føler kvinner som er økonomisk avhengig av en mann blir sett ned på og sett på som svake. Alle kvinner skal i dag helst være helt økonomisk uavhengig av mannen. Men det går jo ikke!! Det er så dyrt å være jente!! I tillegg tjener man ofte mindre enn menn. Det er ikke gratis å gå til frisøren, fikse negler, hudpleie, kjøpe klær, sko, sminke og hårprodukter. Kjæresten min bruker maks 500 kr på det, mens jeg bruker mange tusen kr i mnd. Har vel egentlig ikke regnet på det 🫣 når behovene er så ulike, kombinert med at mannen (som ofte er "billig" i drift) tjener mest er jo det helt naturlig at mannen bidrar mer eller betaler mer for felles barn. Hvorfor kan ikke samfunnet innse dette??? Er så lei av kommentarer fra andre i forhold til dette. Jeg har sluttet å snakke om økonomi til familie og venner, da får jeg høre det hver gang. Dersom jeg har kjøpt/fått noe de tror jeg egentlig ikke har råd til får jeg fortsatt spørsmål. Misnøyen lyser lang vei. Kan ikke folk få leve livene sine uten å måtte bli kritisert for hver minste ting? Kan vi ikke heller glede oss på andres vegne i stedet for å trykke hverandre ned? Anonymkode: d0ac7...86d Neida det er ikke automatisk så dyrt å være jente, det er helt hva du gjør det til selv. Anonymkode: b4be7...8ea 10 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 Tobias001 skrev (2 minutter siden): Behovene er akkurat de samme for en mann og en kvinne! Det er du som er kravstor å forventer at mannen din skal betale for alt! Voks opp å skaff deg en jobb! Bs! Behovene til kvinner og menn er veldig forskjellig. Anonymkode: d0ac7...86d
Lava Anne Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 Det er ikke nødvendigvis dyrt å være dame. Men jeg hører at det er dyrt å være deg. Du bruker mange tusen i måneden på sånt. Det er ditt valg, men ikke nødvendig. Ellers har jeg ingenting å si på hvordan du lever. Jeg bare påpeker noe som ikke er riktig. 11 1
Gyngehest Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 Sikkert kjekt en stund, men du vil slite med å få hverdagen til å funke den dagen du blir erstattet av hans nye kjæreste på 22 år. 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Tobias001 skrev (6 minutter siden): Behovene er akkurat de samme for en mann og en kvinne! Det er du som er kravstor å forventer at mannen din skal betale for alt! Voks opp å skaff deg en jobb! Men hvorfor, når det ikke trengs? Anonymkode: 4619b...a86
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor, når det ikke trengs? Anonymkode: 4619b...a86 Hvem har sagt at jeg ikke har en jobb? Jobber ikke fulltid. Men jeg har faktisk en jobb! Anonymkode: d0ac7...86d
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 Alt du nevner som man «må gjøre» som kvinne er da vitterlig luksus og ikke noe man trenger? Jeg fikser hår og negler selv for eksempel Anonymkode: 6ed24...03a 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 25. mars 2024 #12 Skrevet 25. mars 2024 At du ønsker å bruke så mye penger på utseendet ditt er ikke noe du må fordi du er kvinne - det er ditt eget valg.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvem har sagt at jeg ikke har en jobb? Jobber ikke fulltid. Men jeg har faktisk en jobb! Anonymkode: d0ac7...86d Var det deg jeg siterte? Jeg spurte en annen om hvorfor h*n mente det h*n gjorde. Anonymkode: 4619b...a86
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #14 Skrevet 25. mars 2024 Det er vel basert på erfaring fra mange havarerte ekteskap, og den typiske kvinnefellen. Mannen jobber, skaper karriere og tjener mye penger og så er kvinnen enten hjemme eller i deltidsjobb. Ofte gifter kvinnen seg oppover, og mannen har allerede penger eller arver penger. Feks dersom mannen eier et arvet hus, fått aksjer av sine foreldre, har etablert bedrift og da blir ikke noe av dette kvinnen sitt. Det typiske er da at det som blir felles er en hytte på fjellet der kvinnen betaler også, MEN den hytten har såpass med lån at dersom det blir skilsmisse så er den verdt null og nada for kvinnen sin del. Kvinner er dessverre flinke til å leve på en livsløgn, og omtaler alt som «vårt» og selvsagt er alt felles, og så får de sjokk når det oppstår trøbbel og saker og tingskal delest….. Da er det ikke mye til overs til kvinnen😬 og en kan ikke leve på gamle hudpleietimer og frisørtimer🙈 Anonymkode: 9fc51...998 7 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #15 Skrevet 25. mars 2024 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg føler kvinner som er økonomisk avhengig av en mann blir sett ned på og sett på som svake. Alle kvinner skal i dag helst være helt økonomisk uavhengig av mannen. Men det går jo ikke!! Tror de fleste mener alle voksne bør være økonomisk selvstendige ja. Ikke en veldig revolusjonerende ide det.. Og de fleste, kvinner som menn, er økonomisk uavhengig. Hvis det blir slutt med mannen så blir du økonomisk avhengig av Nav? Anonymkode: e648e...0cd 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #16 Skrevet 25. mars 2024 Er du sikker på at du ikke tolker dette feil? At misnøyen egentlig er bekymring? Er "investeringen" din noe som vil gi avkastning over tid? Vil det over tid skapes et skjevt maktforhold mellom dere to? Det er bra du jobber. Fortsett med det, i det minste. Anonymkode: 9be6f...c56 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #17 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvorfor, når det ikke trengs? Anonymkode: 4619b...a86 Du har ingen garantier for at du "alltid" vil ha en partner som er villig til å betale for deg. Og tro meg, med dine vaner blir det skikkelig stusselig å bli minstepensjonist, som er det du kan regne med å bli uten pensjonsgivende arbeid. Parteren din er kanskje villig til å opprette pensjonssparing for deg dersom du er hjemmeværende og tar mesteparten av ansvaret for barn og husarbeid m.m., men du vil likevel risikere å sitte igjen med betraktelig mindre inntekt enn om du hadde vært yrkesaktiv. Anonymkode: 6ff43...a5b 2
Majer Skrevet 25. mars 2024 #18 Skrevet 25. mars 2024 Vil nevne at britiske menn bruker mer tid på å ordne seg på badet enn det kvinner gjør. Det blir så dyrt som man gjør det til. Tror likestillingen hadde kommet mye lenger om kvinner flest ble sammen med menn med lik eller dårligere økonomi enn dem selv 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #19 Skrevet 25. mars 2024 Dette må jo være noe av det dummeste jeg har lest ..🙄 Å bruke flere tusen i mnd på dilldall når en overhodet ikke har økonomi til det sjøl .. My god! Anonymkode: a8bdf...672 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #20 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg føler kvinner som er økonomisk avhengig av en mann blir sett ned på og sett på som svake. Alle kvinner skal i dag helst være helt økonomisk uavhengig av mannen. Men det går jo ikke!! Det er så dyrt å være jente!! I tillegg tjener man ofte mindre enn menn. Det er ikke gratis å gå til frisøren, fikse negler, hudpleie, kjøpe klær, sko, sminke og hårprodukter. Kjæresten min bruker maks 500 kr på det, mens jeg bruker mange tusen kr i mnd. Har vel egentlig ikke regnet på det 🫣 når behovene er så ulike, kombinert med at mannen (som ofte er "billig" i drift) tjener mest er jo det helt naturlig at mannen bidrar mer eller betaler mer for felles barn. Hvorfor kan ikke samfunnet innse dette??? Er så lei av kommentarer fra andre i forhold til dette. Jeg har sluttet å snakke om økonomi til familie og venner, da får jeg høre det hver gang. Dersom jeg har kjøpt/fått noe de tror jeg egentlig ikke har råd til får jeg fortsatt spørsmål. Misnøyen lyser lang vei. Kan ikke folk få leve livene sine uten å måtte bli kritisert for hver minste ting? Kan vi ikke heller glede oss på andres vegne i stedet for å trykke hverandre ned? Anonymkode: d0ac7...86d Folk får gjøre som de vil for meg, men å si at det er så dyrt å være kvinne fordi man må til frisøren, hudpleie, fikse negler, kjøpe sko og klær hver måned er jo bare tull. Dette er luksusvarer/tjenester og ikke noe som de fleste unner seg hver måned. Gjør man seg avhengig av slikt blir det helt klart dyrt, men dette er virkelig ikke noe man må bruke penger på. Anonymkode: 900f5...3f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå