AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Jeg har alltid slitt med svetting, noe som har gjort meg mye asosial når det kommer til aktiviteter osv når dusj ikke er til stede. Har sett en video på tiktok med slik laser greier for å ødelegge svettekjertler eller hva det var, er dette noe som er lurt? Vet at å høre på slike reklamer ofte er svært dumt, derfor jeg spør her. Har brukt deodorant men har også hørt at antiperspirant er bedre, stemmer dette og hva er anbefalt? har ellers god hygiene før noen lurer på det Anonymkode: ec7c7...e07
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Snakk med de på apoteket, der er det midler som kan hjelpe. Brukte en kort periode da jeg var tenåring, ikke hatt behov siden. Anonymkode: c61ac...474
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Snakk med de på apoteket, der er det midler som kan hjelpe. Brukte en kort periode da jeg var tenåring, ikke hatt behov siden. Anonymkode: c61ac...474 Takk for tips. jeg er nå 27 år og sliter minst like mye med svette og lukt nå som da jeg var tenåring Anonymkode: ec7c7...e07
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Har du prøvd å spise generelt veldig sunt og drikke mye nok vann daglig? Dette påvirker jo kroppslukten/svettelukten generelt. Anonymkode: 0f830...6ee
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 Stress påvirker svettelukt. Da jeg gikk gjennom en grusom livskrise i vinter, begynte jeg å lukte veldig sterk svettelukt, og det hjalp nesten ikke å dusje og å bruke deodorant. Botox injeksjoner hjelper mot overdreven svetting Anonymkode: dc764...0bc 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 Antiperspirant er helt klart bedre enn vanlig deodorant. Deodorant gjør ikke noe annet enn å dekke over lukt, antiperspirant vil kunne redusere svetten. Spørsmålet er i hvilken grad du svetter, hvor og når. For mange vil produkter med aluminiumklorid være tilstrekkelig. Laserbehandling sies være veldig effektivt, men det er dyrt. Svetter man mye under armene kan man få botox behandling. Svetter man over hele kroppen finnes det tabletter. Anonymkode: 4f7e6...42e
Sneips Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 https://www.apotek1.no/produkter/metode-intensiv-antip-spray-829293p
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Hvordan vasker du deg, hva slags såpe bruker du og hva slags deo/antiperspirant er de første spørsmålene. Botox fungerer sånn at man får masse sprøyter med botox inn der man svetter mest (gjerne under armene, håndflater, under føttene) Noen må ta flere behandlinger. Dette stopper mye svette, men ikke nødvendigvis lukt. Du må kanskje også se over hva du spiser, noe mat betyr mer kroppslukt. Så må du tenke på hvordan du vasker klærne, slurver du med å ta ut av vaskemaskinen så klærne blir sure vil det bli lukt av klærne, ikke nødvendigvis av bare deg. Anonymkode: 8c498...915 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan vasker du deg, hva slags såpe bruker du og hva slags deo/antiperspirant er de første spørsmålene. Botox fungerer sånn at man får masse sprøyter med botox inn der man svetter mest (gjerne under armene, håndflater, under føttene) Noen må ta flere behandlinger. Dette stopper mye svette, men ikke nødvendigvis lukt. Du må kanskje også se over hva du spiser, noe mat betyr mer kroppslukt. Så må du tenke på hvordan du vasker klærne, slurver du med å ta ut av vaskemaskinen så klærne blir sure vil det bli lukt av klærne, ikke nødvendigvis av bare deg. Anonymkode: 8c498...915 De aller fleste må ha flere behandlinger siden botoxen har en virkning på 3-6 måneder, men noen få har lengre virkning fra starten, men det er overhode ikke en permanent behandling. Noen vil oppleve at behandlingen varer lengre etter hvert. De fleste vil ha behov for 3-4 behandlinger pr år de første årene. Det er veldig få som setter botox for svette under føttene siden det er svært smertefullt med så mye sprøyter under fotsålen. De fleste behandler kun armhuler, noen setter også botox for svette i håndflaten. Botox stopper svette, og for de aller fleste stopper det all lukt også. I følge hudlegen min så er det svært få som har behov for deodorant for lukt etter botoxbehandling. Anonymkode: 4f7e6...42e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #10 Skrevet 25. mars 2024 Å spise kjøtt kan føre til at du svetter mye Anonymkode: 41598...e0c
Brunhilde Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 (endret) Jeg slet med mye svette og svettelukt da jeg var ung, og Yerka ble min redning. Endret 25. mars 2024 av Brunhilde
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #12 Skrevet 25. mars 2024 Prøv magnesiumtilskudd. Hjalp på meg. Anonymkode: 81c8d...708
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 Da jeg fikk barn nr 2 svettet jeg helt enormt i sikkert to år. Det bare rant nedover armene selv etter en dusj. Det jeg har lært: Det er hormonene dine som er i ubalanse. Helt seriøst. Ta deg en omega 3 test og sjekk nivåene. Ta ekstra tilskudd med omega 3, jeg liker godt Udos Choice oljen og San Omega. Bestill på nett. Spis REN mat som ikke har ingrediensliste. Rent kjøtt, grønnsaker, meierismør. Tenk carnivore/paleo kosthold. Styr unna prosessert. Styr unna kunstig og hold sukkerinntaket lavt. Tren/Mosjoner daglig. Har du råd, ta deg en runde med botox under armene. Jeg gjorde det 3-4 ganger på de to årene som siste nødløsning. Bruke krystalldeo. Det hjelper ikke å bruke deo som blokkerer når svetten skal ut. I dag lukter jeg ikke svette lenger og blir knapt svett. Er jeg stressa kan jeg bli svett men det lukter ikke noe lenger. Rens opp i kroppen, det funker! Anonymkode: 7e97d...f74 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #14 Skrevet 25. mars 2024 Svette blir i denne artikkelen forklart slik: "Svette er en klar, salt væske produsert av kjertler i huden din. Svette er hvordan kroppen din avkjøler seg selv. Du svetter hovedsakelig under armene og på føttene og håndflatene. Når svette blandes med bakterier på huden din, kan det forårsake en lukt. Regelmessig bading og bruk av antiperspiranter eller deodoranter kan bidra til å kontrollere lukten." Skal svette lukte vondt, er det altså avhengig av at du drar rundt på unormalt mange bakterier i huden. Og bakterier, det er det normalt immunforsvaret som holder kontroll på. Betyr svettelukt at vi har nedsatt immunforsvar? Anonymkode: dd454...c65
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #15 Skrevet 26. mars 2024 Er du overvektig? Anonymkode: fe464...5df
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2024 #16 Skrevet 26. mars 2024 Klorofyll renser kroppen innenfra. Jeg også har sterk svettelukt. Om sommeren bruker jeg klorofylldråper fra helsekosten. Svetter, men det lukter ingenting. Har du myk og mye ørevoks? Henger gjerne sammen, selvom det høres rart ut. Anonymkode: cc344...b09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå