AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Jeg og min mann har 3 barnebarn hver, men ingen felles barnebarn. Når mine barnebarn er oss så ordner jeg det meste. Han leker med de og sånn. Men jeg ordner med mat, klær, skifter bleier og legging. Men når hans barnebarn er her så forventer jeg at han bidrar litt på det området også. Blir det feil? F eks så skulle jeg og han være alene på hytte i 4 dager i påsken før hele flokken kom oppover. Jeg var sliten og gledet meg til å slappe av. Men så sier han at 2 av hans barnebarn blir med oss oppover og blir der til foreldrene også kommer på Tirsdag. Da ble jeg irritert og sa at da må han ta seg av de. Fordi jeg hadde virkelig gledet meg til litt ferie. Er jeg urimelig?. Anonymkode: fdfe9...5e4
Kaneel Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Ja du er urimelig ansvaret for barnebarn blir felles selv med dine mine dere er da et par er dere ikke 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Du er ikke urimelig. Men det virker rart på meg hvis han bare ga beskjed om at de skulle bli med opp uten å også sjekke med deg om det passet først? Jeg og mannen sjekker alltid med hverandre først om ting som påvirker begge. Anonymkode: 99991...16a 10
exictence Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg og min mann har 3 barnebarn hver, men ingen felles barnebarn. Når mine barnebarn er oss så ordner jeg det meste. Han leker med de og sånn. Men jeg ordner med mat, klær, skifter bleier og legging. Men når hans barnebarn er her så forventer jeg at han bidrar litt på det området også. Blir det feil? Feil? Nei, selvfølgelig blir ikke det feil. Det er mer feil at han ikke tar hovedansvaret for sine barnebarn. Og t han ikke hjelper til når dine barnebarn er på besøk AnonymBruker skrev (1 minutt siden): F eks så skulle jeg og han være alene på hytte i 4 dager i påsken før hele flokken kom oppover. Jeg var sliten og gledet meg til å slappe av. Men så sier han at 2 av hans barnebarn blir med oss oppover og blir der til foreldrene også kommer på Tirsdag. Da ble jeg irritert og sa at da må han ta seg av de. Fordi jeg hadde virkelig gledet meg til litt ferie. Er jeg urimelig?. Anonymkode: fdfe9...5e4 jeg hadde ikke blitt irritert, men forventet at han ordnet med det. Jeg hadde sagt: Å ja, det blir sikkert koselig. Så får du tilbrakt en god del kvalitetstid sammen med dem. Jeg har ordnet med ting til mine barnebarn som mat og diverse. Da kjøper du inn litt ekstra, og tar deg av det. 2 1
Nymerïa Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 Ja, jeg synes det blir feil å skille på dem. Dere bør heller bli enige om hvordan dere ivaretar dem når de er med. 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 Det er ikke feil at han har hovedansvaret for sine barnebarn. Men det er vel ikke nødvendig å bli sur når du forteller han det? Eller vet du at du må være barnevakt for dem mens han sitter og koser seg med pils i sola? Anonymkode: 01fdb...4c2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 Du har hovedansvaret for dine barnebarn, men han hjelper selvsagt til. Han har hovedansvaret for sine barnebarn, men du hjelper selvsagt til. Uavhengig av hvem sine barnebarn som kommer på besøk, er dette noe dere begge må være enige om, som med alt annet besøk. En ting er å si at han får ta ansvaret for barnbarna siden du gleder deg til å slappe av, men de er jo likevel i hus, så det er jo umulig å ikke involvere seg uten å virke sur og avvisende, så her skulle dere begge vært enige på forhånd! Forstår deg godt, så lenge det går begge veier, og at du avklarer med ham før du tar dine barnebarn på besøk. Anonymkode: 84d24...a3f 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Kaneel skrev (4 timer siden): Ja du er urimelig ansvaret for barnebarn blir felles selv med dine mine dere er da et par er dere ikke Det er jeg forsåvidt enig i, men her handler det mer om at han har invitert dem med/sagt ja uten å involvere TS, som har sett for seg/trodd at de skulle være alene noen dager og slappe skikkelig av. Egentlig spiller det ingen rolle hvem som blir med ekstra på hytta, poenget er at den ene har kjørt solo. Anonymkode: 84d24...a3f 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 Her blander du inn ulike ting. - Å ta med barnebarn uten at det er diskutert med deg i forkant. Det er ikke greit. Men kommer dere først frem til at de blir med, så stiller begge opp som vanlig, i stedet for å sette i gang en demonstrasjon. - Å bidra likt uavhengig av hvilken side der ser jeg på som en selvfølge når man har valgt livet som par. I det legger jeg også at han bør bidra mer inn mot dine. Anonymkode: bf007...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #10 Skrevet 25. mars 2024 Du skal selvfølgelig ikke ha hovedansvar for 6 små barnebarn. Vi i besteforelderalder blir jo slitne. Full jobb, hus og hjem og høyere alder enn når man får barn selv, og gjerne overgangsalder på toppen av alt. Mannen din utnytter deg! Dere bør avtale på forhånd når det skal være besøk av barnebarn, og begge dele på jobben. Hvorfor har det blitt sånn at du tar deg av alle 6? Tipper du må varte opp mannen også. Kos deg, og slapp godt av på hytta. Det var hans plan å ta med barnebarn, uten å planlegge med deg. La ham ta seg av barn, lage mat og varte deg opp. Sikker på at du fortjener det ❤️ Anonymkode: b2751...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 Synes helt klart han bør bidra, men likt for alle barnebarna, uansett hvem "sine" det er. Her er min mann bestefar for mine barnebarn og jeg håper jeg blir bestemor for hans barnebarn når den tid kommer. Handler ikke om hvem som gjør hva, investeringen er hva barnebarna gir tilbake av glede og tillitt, synes jeg. En besteforelder, uansett om det er biologisk eller ikke, får den kontakten man fortjener tilbake. Så han bør helt klart ta sin del, akkurat som deg. Men ikke gjør forskjell på ungene. Anonymkode: dd355...d39 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #12 Skrevet 25. mars 2024 La han reise på hytta og ta seg av alt sammen, og kom opp seinere sammen med dine barnebarn. Anonymkode: 9ccf4...388 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 Hvis du vet at du blir sittende med hovedansvaret for ungene hadde jeg vært tydelig på at det er hans ansvar. Skulle bare mangle. Evt hadde jeg vurdert å bli hjemme og reise opp når de andre dro opp. Synes det er respektløst å avtale sånt uten å konferere med partner. Anonymkode: a17d2...151 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #14 Skrevet 25. mars 2024 5 hours ago, Kaneel said: Ja du er urimelig ansvaret for barnebarn blir felles selv med dine mine dere er da et par er dere ikke Så det du sier er at hun er urimelig som tar seg av meste av arbeider med begge siders barnebarn? Ok....... Anonymkode: 4a6e7...d2e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #15 Skrevet 25. mars 2024 Kaneel skrev (5 timer siden): Ja du er urimelig ansvaret for barnebarn blir felles selv med dine mine dere er da et par er dere ikke Men det er jo ikke felles hvis hun gjør mest med alle. Bestefar kan ikke bare ha lek som sin fordeling. Og slippe unna driitbleier, matlaging, legging, stå opp tidlig etc. Det kan de fint gjøre med hver sine barnebarn men likevel være inkluderende med de andre. Anonymkode: a17d2...151 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #16 Skrevet 25. mars 2024 Kaneel skrev (7 timer siden): Ja du er urimelig ansvaret for barnebarn blir felles selv med dine mine dere er da et par er dere ikke Felles betyr at kvinnen skal ta mesteparten når det kommer til barn? Anonymkode: bf007...2dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #17 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg og min mann har 3 barnebarn hver, men ingen felles barnebarn. Når mine barnebarn er oss så ordner jeg det meste. Han leker med de og sånn. Men jeg ordner med mat, klær, skifter bleier og legging. Men når hans barnebarn er her så forventer jeg at han bidrar litt på det området også. Blir det feil? F eks så skulle jeg og han være alene på hytte i 4 dager i påsken før hele flokken kom oppover. Jeg var sliten og gledet meg til å slappe av. Men så sier han at 2 av hans barnebarn blir med oss oppover og blir der til foreldrene også kommer på Tirsdag. Da ble jeg irritert og sa at da må han ta seg av de. Fordi jeg hadde virkelig gledet meg til litt ferie. Er jeg urimelig?. Anonymkode: fdfe9...5e4 Nei jeg syns ikke du er urimelig. Min mor og hennes "nye" mann gjør likedan som du tenker - når hennes barnebarn er på besøk tar hun hovedansvaret og stellet, når hans barnebarn er på besøk forventer hun at han skal bidra og ta større del og ansvar. Fungerer helt supert både for dem og ungene. Så syns overhode ikke du er urimelig. Anonymkode: b3de1...c01 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #18 Skrevet 25. mars 2024 Tror ikke utfordringene med mine og dine blir lettere med barnebarn jeg da. Det er klart det blir noe annet med biologiske barnebarn enn andre sine. Anonymkode: 40f5e...c82
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå