AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #1 Skrevet 25. mars 2024 Kom over birth order date theory på tiktok, og når jeg tenker meg om har jeg kun vædt sammen med/datet den eldste i søskenflokken, med unntak av et kortvarig forhold i tenårene. Er yngst selv. Er det faktisk noe i dette? At eldste og yngste tiltrekkes hverandre/utfyller hverandres krav bedre? Eller det helt tilfeldig?🙈 Anonymkode: e4686...cdc
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 Initiell tiltrekning må vel være tilfeldig? Men hva man ender opp med, mener jeg det er forsket på. Dynamikken i søskenflokken, gjør at man søker seg til det samme i et forhold. Anonymkode: 6ebc6...18a 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Jeg er ei storesøster som dater en lillebror. Siste eksen var lillebror. De første forholdene var med andre storesøsken. Anonymkode: 46bbd...889
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 Hva med oss som er enebarn da? Hva gjør vi? Anonymkode: dd790...086 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 Alle familier er forskjellige. Man kan sikkert bli vant til en viss rolle i kjernefamilien, men det betyr ikke at det er sånn man blir som voksen. Jeg er yngste jente og jeg var vant med å få oppmerksomhet fra eldre søsken og slekt. Men jeg forventer ikke det fra venner og kolleger. Jeg har tatt lang utdannelse og har bra jobb i dag. Yngste søsken betyr ikke automatisk at man ønsker å bli influenser, artist, kunstner eller noe annet "kreativt". Jeg er sammen med en mann som var eldst i søskenflokken. Foreldrene hans er umodne rotekopper og han har ikke lært noe om f.eks økonomi hjemme. Det er jeg som har hovedansvaret for økonomi og det 3. skift hos oss. Selv om han var eldstemann betyr ikke det at han tar ansvar eller er en naturlig leder. Hadde det vært opp til ham hadde vi verken hatt sparepenger eller eid eiendom. Anonymkode: ff319...b68
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 Jeg er mellombarn og funker ikke så godt med de mennene som jeg har truffet som er selv mellombarn. Men flere av mine venninner er enten eldst eller mellombarn selv. Jeg er gift med en mann som er yngst i en søskenflokk på fire, men han var veldig moden, reflektert, omsorgsfull og god orden i økonomien som ung da jeg traff ham og hadde tippet han var typisk eldst i en søskenflokk Men jeg klarer ofte å tippe korrekt hvor enkelte folk jeg treffer på om de er enebarn, eldst, mellomst eller yngst Men når det er sagt, så sliter jeg også litt med venninner som er eldst i en søskenflokk. Om det er tilfeldig eller ei.. Men tar ofte en sjefsavgjørelse for venninnegruppa hvis skal reise på tur i sammen. Og hvis dem vil ikke reise til det og det reisemålet, så blir det ingen tur Jeg som er mellomst er kanskje mer egenrådig og gjør ofte ting på min egen måte Anonymkode: 24328...8f2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Jeg er eldst, og har vært gift med en annen eldstemann mange år, veldig godt, stabilt og trygt. Jeg er veldig typisk storesøster, og tar raskt sjefsrollen. Han er med avventende, og liker å få retning og instruks. Ofte fungerer jeg dårlig med andre som minner om meg personlighetsmessig, og ofte er de eldst. Anonymkode: ab4e1...cd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå