Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mann mistet jobben sin for snart ett år siden. Dette var naturlig nok et stort tap for han. Han har en annen type jobb nå, men det er ikke innenfor hans interessefelt  og det er dårligere betalt. Han søker på jobber og ønsker seg tilbake i samme sporet som den jobben han mistet, men det er få av den type arbeid. 

Han er dyktig i det arbeidet han helst ønsker seg tilbake til og en gang er jeg sikker på at han finner seg en slik jobb. Men nå opplever jeg han som motløs, destruktiv, oppgitt, nedstemt. 

Jeg har foreslått å bestille time hos lege for å finne rett hjelp for han, men det vil han ikke selv. 

Hans ustabile humør smitter over på meg og det kjennes tyngende når mannen er så langt nede.. Hvordan kan jeg hjelpe han til å ta i mot hjelp? Jeg er sikker på at det ikke blir bedre før han får snakket med profesjonelle om det. Det har skjedd så mye og gitt han mange vanskelige tanker og følelser. Han burde få hjelp til å bearbeide alt, men virker ikke motivert til det selv… Hva kan jeg gjøre? 

Anonymkode: 698ad...0ad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han må bare fortsette å søke.

AnonymBruker
Skrevet
VetAlt skrev (Akkurat nå):

Han må bare fortsette å søke.

Ja, men hva skal jeg gjøre for han slik at han psykisk får det bedre? 

AnonymBruker
Skrevet

Kvinner hadde blitt lykkeligere hvis de godtok at menn aldri endrer seg så mye

Anonymkode: d31ca...d27

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kvinner hadde blitt lykkeligere hvis de godtok at menn aldri endrer seg så mye

Anonymkode: d31ca...d27

Mannen kan endres, han er i en depresjon og trenger hjelp 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Her var det jo ingen konstruktive svar, bare bagatelliseringer og avsporinger.

Jeg har dessverre ingen gode råd, men kjenner igjen utfordringen. Min mann fikk en fysisk skade for et par år siden, og etter det har han blitt nedstemt og irritabel. Men han blir bare avvisende når jeg nevner hjelp. Tror det har med stolthet å gjøre. Har tenkt litt på at fet kanskje kan funke med en partime hos terapeut, bare for å komme igang med noe. Så kan han kanskje fortsette alene.

Håper det løser seg!

Anonymkode: b68fd...7d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...