AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Moren min har lagt sin elsk på sitt yngste barnebarn. Jeg har alltid følt at hun er mer glad i min søster enn meg, og har liksom bare godtatt det. Hun har vært opptatt av mine barn også, helt til yngste barnebarnet ble født for 4 år siden. Da har det kun vært dette barnet som har fått oppmerksomheten hennes. nå er det påskeferie, og hun har tatt med seg søsteren min, kjæresten hennes og barnebarnet på hyttetur. Uten at vi har hørt et pip. Påskeegg er kjøpt til minstemann osv. Mine barnebarn får ingenting. Min eldste på 15 år kom og viste bildet de hadde lagt ut på Instagram… mitt yngste barn (8 år) lurte på hvorfor ikke de fikk være med på tur. æsj, for en ekkel måte å forskjellsbehandle på. Forventer ikke å bli med på alt, men kanskje kunne hun ha gitt alle barnebarna sine en liten oppmerksomhet? (får ikke noe i løpet av påsken da de skal være der hele påsken visstnok, bare sånn at man ikke tenker det kanskje kommer et påskeegg etterhvert) i sommer skal de visst også på ferie sammen, stod det så fint i Instagram-innlegget, de gledet seg sånn til det. Jeg hadde rett, hun er mer glad i søsteren min enn meg, og har fått en ekstra «kjærlighet» gjennom barnebarnet hun har fått av favoritten. Trist at mine barn skal få kjenne på følelsen jeg har vokst opp med…. Anonymkode: 5525d...c47 10 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #2 Skrevet 25. mars 2024 Kanskje du skal la moren din lese innlegget ditt, ts? Anonymkode: de165...64e 4 3
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #3 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Moren min har lagt sin elsk på sitt yngste barnebarn. Jeg har alltid følt at hun er mer glad i min søster enn meg, og har liksom bare godtatt det. Hun har vært opptatt av mine barn også, helt til yngste barnebarnet ble født for 4 år siden. Da har det kun vært dette barnet som har fått oppmerksomheten hennes. nå er det påskeferie, og hun har tatt med seg søsteren min, kjæresten hennes og barnebarnet på hyttetur. Uten at vi har hørt et pip. Påskeegg er kjøpt til minstemann osv. Mine barnebarn får ingenting. Min eldste på 15 år kom og viste bildet de hadde lagt ut på Instagram… mitt yngste barn (8 år) lurte på hvorfor ikke de fikk være med på tur. æsj, for en ekkel måte å forskjellsbehandle på. Forventer ikke å bli med på alt, men kanskje kunne hun ha gitt alle barnebarna sine en liten oppmerksomhet? (får ikke noe i løpet av påsken da de skal være der hele påsken visstnok, bare sånn at man ikke tenker det kanskje kommer et påskeegg etterhvert) i sommer skal de visst også på ferie sammen, stod det så fint i Instagram-innlegget, de gledet seg sånn til det. Jeg hadde rett, hun er mer glad i søsteren min enn meg, og har fått en ekstra «kjærlighet» gjennom barnebarnet hun har fått av favoritten. Trist at mine barn skal få kjenne på følelsen jeg har vokst opp med…. Anonymkode: 5525d...c47 Så kjipt 😢 farmoren min hadde også tydelig yndlings barn og barnebarn. Heldigvis hadde vi en fantastisk mormor❤️ Anonymkode: 1f7f7...f58 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #4 Skrevet 25. mars 2024 Jeg opplevde veldig at jeg var favoritten til farmor, mens mormor likte kusina og fetteren min bedre. Det er kjipt, men så er jo verden ufattelig kjip og urettferdig. Du får bare være ærlig hvis barna dine spør, og lage påskeegg og kos til de i helgen som kommer❤️ Anonymkode: c0889...d8e 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #5 Skrevet 25. mars 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Trist at mine barn skal få kjenne på følelsen jeg har vokst opp med…. Anonymkode: 5525d...c47 Det er din jobb å skjerme barna mot slike personer. Her har du feilet stort. Anonymkode: c2ad3...1a5 4
Helene Skrevet 25. mars 2024 #6 Skrevet 25. mars 2024 Jeg ser hva Ts mener. Min mor har forskjellsbehandlet sine barnebarn. 2 av oss barn bodde langt unna. Mor dro på besøk til min søster. Aldri til meg. Jeg prøvde å dekke over dette med mitt barn. Men, hun merket dette likevel. Hun spurte, hvorfor vil ikke bestemor besøke meg? Barn er ikke dumme. De kjenner alt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #7 Skrevet 25. mars 2024 Barna til min søster opplevde dette av sin farmor. Resultatet i dag når de er voksne. Er at de kommer til min mor som er deres mormor. Å bryr seg ikke om sin farmor som i dag sitter halvt gammel å syk hjemme. Nummeret før hun må ha eldrebolig på hjemmet. Å de søskenbarn som ble ekstra dullet å gjort stas på bryr seg heller ikke om farmoren sin. Anonymkode: 6c1da...46a 1 1
Sannhetsøkende Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Moren min har lagt sin elsk på sitt yngste barnebarn. Jeg har alltid følt at hun er mer glad i min søster enn meg, og har liksom bare godtatt det. Hun har vært opptatt av mine barn også, helt til yngste barnebarnet ble født for 4 år siden. Da har det kun vært dette barnet som har fått oppmerksomheten hennes. nå er det påskeferie, og hun har tatt med seg søsteren min, kjæresten hennes og barnebarnet på hyttetur. Uten at vi har hørt et pip. Påskeegg er kjøpt til minstemann osv. Mine barnebarn får ingenting. Min eldste på 15 år kom og viste bildet de hadde lagt ut på Instagram… mitt yngste barn (8 år) lurte på hvorfor ikke de fikk være med på tur. æsj, for en ekkel måte å forskjellsbehandle på. Forventer ikke å bli med på alt, men kanskje kunne hun ha gitt alle barnebarna sine en liten oppmerksomhet? (får ikke noe i løpet av påsken da de skal være der hele påsken visstnok, bare sånn at man ikke tenker det kanskje kommer et påskeegg etterhvert) i sommer skal de visst også på ferie sammen, stod det så fint i Instagram-innlegget, de gledet seg sånn til det. Jeg hadde rett, hun er mer glad i søsteren min enn meg, og har fått en ekstra «kjærlighet» gjennom barnebarnet hun har fått av favoritten. Trist at mine barn skal få kjenne på følelsen jeg har vokst opp med…. Anonymkode: 5525d...c47 God ide.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Barna til min søster opplevde dette av sin farmor. Resultatet i dag når de er voksne. Er at de kommer til min mor som er deres mormor. Å bryr seg ikke om sin farmor som i dag sitter halvt gammel å syk hjemme. Nummeret før hun må ha eldrebolig på hjemmet. Å de søskenbarn som ble ekstra dullet å gjort stas på bryr seg heller ikke om farmoren sin. Anonymkode: 6c1da...46a Så hva er moralen her? At om farmor hadde dullet med og gjort stas på dine barn, så ville de også ditcha henne nå fordi alle ignorerer farmor? Eller de ville besøkt henne i stedet for mormor? Elle de ville besøkt begge fordi de plutselig sto i takknemlighetsgjeld pga dulling? Anonymkode: 2e8dc...cda 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #11 Skrevet 25. mars 2024 Jeg synes du skal si ifra til mora di! Mest sannsynlig vil hun ikke endre seg, men for din egen del er det viktig å si ifra. Anonymkode: 780a2...115 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #12 Skrevet 25. mars 2024 Jeg tror personer som så åpenbart driver forskjellsbehandling av egne barn og barnebarn mangler et eller annet snev av empati og medmenneskelighet. Har du alltid vært forskjellsbehandlet ville jeg skånet barna fra å føle på dette og heller ta avstand fra moren din. Barna trenger ikke en sånn person i livet sitt, ei heller du. I mitt tilfelle har jeg en narississtisk mor (ja man skal være forsiktig med diagnoser men her er det 100% sikkert) og hun har kun tenkt på seg selv hele livet, og heller hva vi barna kunne gjøre for henne. Og samme med barnebarn. De har vært uinteressante. Nå er hun gammel og ingen har et veldig nært forhold til henne, så hun er hovedsaklig alene store deler av året og alle høytider. Ingen orker å ha noe med henne å gjøre. Men åh så synd det er i henne som har gjort så mye for alle... Anonymkode: d2d43...a69 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #13 Skrevet 25. mars 2024 Det er forsent å snu det nå. Anonymkode: 4111b...15a
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #14 Skrevet 25. mars 2024 Er moren din psykisk sett "normal" eller har hun problemer med å forstå følelser og empati? Noen er jo ikke helt friske. JEg hadde ikke blitt overrasket om hun ikke er helt i water. Anonymkode: 67857...b8b
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #15 Skrevet 25. mars 2024 Det der er jo helt krise. Jeg hadde tatt en alvorsprat med henne, og om hun ikke hadde lagt seg langflat og endret seg hadde jeg faktisk ikke brydd meg med å ha mer med henne å gjøre. Anonymkode: 8bd77...aa7
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #16 Skrevet 25. mars 2024 Barna har alt oppdaget det, ingen vits i å pynte på det. Anonymkode: 4111b...15a 1 1
NiceOrNothing Skrevet 25. mars 2024 #17 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Moren min har lagt sin elsk på sitt yngste barnebarn. Jeg har alltid følt at hun er mer glad i min søster enn meg, og har liksom bare godtatt det. Hun har vært opptatt av mine barn også, helt til yngste barnebarnet ble født for 4 år siden. Da har det kun vært dette barnet som har fått oppmerksomheten hennes. nå er det påskeferie, og hun har tatt med seg søsteren min, kjæresten hennes og barnebarnet på hyttetur. Uten at vi har hørt et pip. Påskeegg er kjøpt til minstemann osv. Mine barnebarn får ingenting. Min eldste på 15 år kom og viste bildet de hadde lagt ut på Instagram… mitt yngste barn (8 år) lurte på hvorfor ikke de fikk være med på tur. æsj, for en ekkel måte å forskjellsbehandle på. Forventer ikke å bli med på alt, men kanskje kunne hun ha gitt alle barnebarna sine en liten oppmerksomhet? (får ikke noe i løpet av påsken da de skal være der hele påsken visstnok, bare sånn at man ikke tenker det kanskje kommer et påskeegg etterhvert) i sommer skal de visst også på ferie sammen, stod det så fint i Instagram-innlegget, de gledet seg sånn til det. Jeg hadde rett, hun er mer glad i søsteren min enn meg, og har fått en ekstra «kjærlighet» gjennom barnebarnet hun har fått av favoritten. Trist at mine barn skal få kjenne på følelsen jeg har vokst opp med…. Anonymkode: 5525d...c47 Så trist for barna dine . Bestemor tenker nok ( dessverre ) ikke over det en gang . Men her ville jeg snudd det andre kinnet til . Kjøpt inn et påskeegg å hengt på døra til bestemor . Fra dine barn og deg. Kanskje hun søker til dem som får henne til å føle seg mest elsket ? Sier ikke det for å være ekkel . Men har en mor som har samme tendenser selv . Det er sårende for de andre barnebarna , men det er også helt tydelig at hun ikke ser det selv
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #18 Skrevet 25. mars 2024 Har du ingen planer i påsken, TS? Må du bli hjemme? Hadde du blitt fornøyd om moren din hadde sendt et påskeegg i posten? Anonymkode: 91186...02e
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #19 Skrevet 25. mars 2024 Hvorfor i alle dager er man så innmari konfliktsky i dag?? Si det rett ut; HVA FAEN MAMMA??? Anonymkode: 387bb...805
Odine Skrevet 25. mars 2024 #20 Skrevet 25. mars 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor i alle dager er man så innmari konfliktsky i dag?? Si det rett ut; HVA FAEN MAMMA??? Anonymkode: 387bb...805 Faktisk enig i denne altså. Har opplevd dette selv som barn, sammen med flere andre søskenbarn. Foreldrene mine lot det bare være, men har spurt meg etter jeg ble voksen om jeg noen gang la merke til det. Og det gjorde jeg jo .. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå