AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Når får min nåværende lege beskjed om at jeg bytter lege? får han beskjed da jeg søker eller når jeg får bekreftelse på at jeg fikk plassen? Anonymkode: 22e37...2e8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Her så ble min gamle lege helt paff når jeg ga beskjed at journalen skulle flyttes til ny lege, virket ikke som han hadde gått det med seg Anonymkode: cdbee...e89
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Tror ikke legen får beskjed hvis du ikke ber om at journalen skal overføres til ny lege. Du bare forsvinner fra lista, og de fleste leger har så mange pasienter på listene sine at de sannsynligvis ikke legger merke til hvem som forsvinner. Anonymkode: 29e22...72d
bvp Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 Tror ikke legen får beskjed, listene styres sentralt og legen har ett visst antall pasienter og hvis det er fullt rykker man bare frem i køen når en pasient forsvinner.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 Okei, satse på legen ikke får varsel Anonymkode: 22e37...2e8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 Du må uansett be om å få journalen overført da, med mindre du har byttet til annen lege på samme legesenter.. Anonymkode: a082f...4da
Hulderen Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må uansett be om å få journalen overført da, med mindre du har byttet til annen lege på samme legesenter.. Anonymkode: a082f...4da Man må ikke det. Det går helt fint å starte med blanke ark hos ny lege. 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #8 Skrevet 24. mars 2024 Hulderen skrev (2 minutter siden): Man må ikke det. Det går helt fint å starte med blanke ark hos ny lege. Jeg har jobbet på 3 forskjellige legesenter, og har aldri opplevd at en fastlege IKKE ønsker å innhente tidligere journal. Har heller ikke opplevd det som pasient, med utallige bytter de siste fem årene. Går fint ja, men TS bør forvente at ny fastlege vil innhente journal. Anonymkode: a082f...4da
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 Kan man be ny fastlege om å innhente journal fra gammel fastlege? Noen leger har ikke resepsjon eller sekretær og kan vel være ubehagelig å ringe og si man har byttet lege og be om å få overført journalen. Anonymkode: 95883...314
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan man be ny fastlege om å innhente journal fra gammel fastlege? Noen leger har ikke resepsjon eller sekretær og kan vel være ubehagelig å ringe og si man har byttet lege og be om å få overført journalen. Anonymkode: 95883...314 Ja. Anonymkode: a082f...4da
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #11 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må uansett be om å få journalen overført da, med mindre du har byttet til annen lege på samme legesenter.. Anonymkode: a082f...4da Det er den nye legen som ber om overførsel av journal. Pasienten skal ikke be om overførsel. Anonymkode: 370ec...98f
Hulderen Skrevet 24. mars 2024 #12 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har jobbet på 3 forskjellige legesenter, og har aldri opplevd at en fastlege IKKE ønsker å innhente tidligere journal. Har heller ikke opplevd det som pasient, med utallige bytter de siste fem årene. Går fint ja, men TS bør forvente at ny fastlege vil innhente journal. Anonymkode: a082f...4da Nuvel. Jeg gadd ikke å be om overføring av journal de to siste gangene jeg byttet fastlege. Fastlegene spurte heller ikke etter det. De bare ville vite: «Hva kan jeg gjøre for deg i dag?»
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har jobbet på 3 forskjellige legesenter, og har aldri opplevd at en fastlege IKKE ønsker å innhente tidligere journal. Har heller ikke opplevd det som pasient, med utallige bytter de siste fem årene. Går fint ja, men TS bør forvente at ny fastlege vil innhente journal. Anonymkode: a082f...4da Min samboer opplevde at den nye legen ikke ville ha journalen hennes, han sa "Jeg kan godt være legen din men jeg har ikke tid til å se på journalen din, jeg har andre pasienter jeg må tenke på også." Jeg var tilstede så jeg hørte det selv. Anonymkode: e0897...575 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er den nye legen som ber om overførsel av journal. Pasienten skal ikke be om overførsel. Anonymkode: 370ec...98f Det stemmer ikke. Du må be om det selv. Anonymkode: 39910...7fb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå