AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Hyttetur med besteforeldre som har null grenser når det kommer til godteri og søtsaker. Hva gjør dere? Dropper slike turer, biter det i dere eller går konstant og passer på? Anonymkode: edfca...18c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Snakk med besteforeldre i forkant. Anonymkode: 43824...aed 4 3
svartkatt Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Det er snakk om en uke eller langhelg i året. Du kan jo si ifra.. komme med kompromisser.. men.. 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hyttetur med besteforeldre som har null grenser når det kommer til godteri og søtsaker. Hva gjør dere? Dropper slike turer, biter det i dere eller går konstant og passer på? Anonymkode: edfca...18c Gir tydelig beskjed… Mat først, godteri i begrenset mengde etter maten er spist. En kvikk-lunsj på skitur eller kjeks og saft i akebakken er selvfølgelig greit her Anonymkode: 86135...260 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 svartkatt skrev (Akkurat nå): Det er snakk om en uke eller langhelg i året. Du kan jo si ifra.. komme med kompromisser.. men.. Hva vet du om hvor ofte TS/barna er på hytta ? 😅 Her er det langt mer enn en uke i året… Anonymkode: 86135...260 3
Amossa Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 Grensene er det dere som foreldre som må sette. Si til foreldrene hvordan dere vil at det skal være i påska. Er selv bestemor, og vil tro at de fleste besteforeldre respekterer barnas regler og grenser når det gjelder deres egne barn. Men dere må fortelle dem hvordan dere vil ha det. 5 1
svartkatt Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Gir tydelig beskjed… Mat først, godteri i begrenset mengde etter maten er spist. En kvikk-lunsj på skitur eller kjeks og saft i akebakken er selvfølgelig greit her Anonymkode: 86135...260 Det er bare nevnt påske her, så... 6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #8 Skrevet 24. mars 2024 Jeg lukker øynene. De har besteforeldre i en kort tid. La de huske de gode minnene og la besteforeldre skjemme bort ungene. Anonymkode: a9344...c3a 16 5 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hyttetur med besteforeldre som har null grenser når det kommer til godteri og søtsaker. Hva gjør dere? Dropper slike turer, biter det i dere eller går konstant og passer på? Anonymkode: edfca...18c Vi spiser sunt hele året. Men jul og påske blir det ekstra kos! Hadde ikke brydd meg så mye om noen få dager så lenge de spiser mat først. Anonymkode: 22857...f41 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 Har dere så vanskelig med å si til deres foreldre at eks 1 påske egg holder i påsken. At barne ska spise mat først og så kan få litt godt til å kose seg med eks under et brettspill, eller rundt bålpanna For meg virker det nesten som dere er helt håpløse med å kunne si i fra om grenser. Her så lærte unga fort at det var andre regler i ferie eller når vi var hos besteforeldre. Men det ble respektert mat først, så kunne en kose seg. Her har godteri vært forbehold lørdag og evnt litt i enkelte ferier. Men har aldri gått av skaftet fordi besteforeldre etter middagen har gitt barna en sjokolade bitt eller karamell. Men da har det vært snakk om ofte 3-4 karameller eller 3 biter med Melkesjokolade. Når de ble eldre fikk de ofte en kvikklunsj når vi kom innom på lørdager, sidrn unga her har vært mest glad i det. Anonymkode: 1a67a...5a0
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #11 Skrevet 24. mars 2024 Her er det fritt frem når vi besøker farmor og farfar, det gjør vi sjeldent, hos mine foreldre er det andre regler siden barna gjerne er der flere ganger i uken. Litt friere tøyler i påsken, men ikke fritt frem. Anonymkode: 0095e...e44 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 Mat først, ellers fritt frem, vi er såpass aktive at det har ikke noe å si. Anonymkode: 1789b...044 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Skrevet 24. mars 2024 Snakk med besteforeldre, og be dem la være å gi godteri til barna. Vi er også besteforeldre med hytte, og får besøk av barn, svigerbarn og barnebarn. Det er hyggelig, men også i år gruer jeg meg til svigerdatters kostholdsregime. Vi gir aldri godteri til barnebarn, heller ikke påskeegg. Vi jukser litt. Hvis vi er på skitur med barnebarn, får de litt sjokolade hvis foreldre ikke er med. Problemet hos oss er all "vanlig" mat som må fjernes. Svigerdatter vil ha syltetøy og peanøttsmør vekk fra frokostbordet. Hun vil at det ikke skal være dessert, heller ikke litt formkake til kaffen. Jeg merker at jeg blir irritert. Vi ønsker også å få leve vårt liv selv med besøk. Anonymkode: 092fd...95d 2 8
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #15 Skrevet 24. mars 2024 Mine foreldre gir ikke godteri til ungene. Eller ha ikke godteri. Ungene er store, og besteforeldre er i 70 årene. Min mor er sykepleier og hun blir sint nær barn ikke spiser sunt... Så her har det aldri vært et problem. Selvsagt ble det laget vafler og slikt men godteri .. Hvem er alle disse besteforeldre helt uten hemninger?? Anonymkode: 4d7ed...cad 3
Gjest casca Skrevet 24. mars 2024 #16 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hyttetur med besteforeldre som har null grenser når det kommer til godteri og søtsaker. Hva gjør dere? Dropper slike turer, biter det i dere eller går konstant og passer på? Anonymkode: edfca...18c Kommer helt ann på hvordan type personer besteforeldrene er. Har en bestemor som selv om jeg hadde satt klare grenser og retningslinjer og forklart det på en ikke-fornærmende måte, så hadde hun gitt det i skjul bak ryggen fordi barnebarna "må få lov til å kose seg". Der ser jeg ikke noe annen løsning enn å prøve å begrense det så mye som mulig, si at hun kan gi 1-2 type godteri til en tid på dagen f.eks
Ebbeliten Skrevet 24. mars 2024 #17 Skrevet 24. mars 2024 Jeg verken sier eller gjør noe som helst, og blir glad for godteri selv. 😉 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #18 Skrevet 24. mars 2024 Ingen barn dør av litt godteri. Hvor dum er det mulig å være??? Anonymkode: af5be...162 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #19 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ingen barn dør av litt godteri. Hvor dum er det mulig å være??? Anonymkode: af5be...162 Jeg tror det er du som er litt dum for ts har ikke sagt det. Anonymkode: c828e...21d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #20 Skrevet 24. mars 2024 Får ikke gjort noe med det. Anonymkode: c828e...21d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå