Marie Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 Jeg har enda ikke funnet votter til barna som jeg er helt fornøyd med.. Reima sine ble for tett, og gutten min svettet vottene helt våt. Har hatt noen med ullfor og, men også de blir våte, da fordi de ikke er vanntett. Nå vurderer jeg å strikke votter som kan toves i maskin. Men da trenger jeg noe vind/vann-tett til å ha over. Noen tips?
Hilde Skrevet 5. februar 2006 #2 Skrevet 5. februar 2006 Hvis du vil legge litt penger i de kan Norrøna sine votter varmt anbefales. De består av tykke fleecevotter og skjell i goretex. Har lange mansjetter og mulighet for å stramme til, holder en varm men ikke klam, og er umulig å bli våt med. Men de koster.. Tror innervotten koster 300 og yttervotten 6-700.. Til gjengjeld kan de brukes i 15 år.
Hilde Skrevet 5. februar 2006 #6 Skrevet 5. februar 2006 Spørs om jeg hadde turt det selv gitt, det var såvidt jeg kjøpte de til sambo i julegave (finnes både til barn og voksne), var redd for at han skulle rote de bort..
mixci Skrevet 5. februar 2006 #7 Skrevet 5. februar 2006 Hm. Som barnehagetante så opplever jeg at hanskene ikke blir brukt i mer enn 5 minutter uansett. De greier ikke å leke med votter/hansker på, og derfor så slenger barna hanskene rundt omkring og blir heller kalde. Det nytter ikke å gå på tvinge dem til ha dem på heller....
Hermula Skrevet 5. februar 2006 #8 Skrevet 5. februar 2006 Nøstebarn har noen som virker bra - har kjøpt til lillemor. De er overtrekksvotter foret med tynn ull. Masse plass til å tykkere ullvotter inni når det er behov for det. Pris ca 200 kr om jeg ikke husker feil.
ashera Skrevet 5. februar 2006 #9 Skrevet 5. februar 2006 Når du har tovede ullvotter trenger du ikke ha noe over. De er omtrent like varme enten de er våte eller tørre. Hvis du ønsker vindvotter over, har de noen på Obs - fjellvotter til barn i merket North Peak. De er rimeleige og har membran.
monja Skrevet 5. februar 2006 #10 Skrevet 5. februar 2006 Vi har veldig god erfaring med hjemmestrikkede, tovete ullvotter.
momo Skrevet 6. februar 2006 #12 Skrevet 6. februar 2006 Jeg har prøvd masse forskjellig og de jeg er mest fornøyd med er troll sine votter, de er vanntette og puster og er ull inni. De koster 300 kr.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #13 Skrevet 6. februar 2006 Hestra sine, selges på g sport, 300 kr. er foret med ull somtover seg etter en liten stunds bruk. Sitter godt på, spesielt på de minste. Anbefales, kan brukes som regnvotter og siden det er ull inni
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #14 Skrevet 7. februar 2006 og jeg prøver igjen...gullik! ← Jeg er helt enig! De er de aller beste vottene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå