Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 Jeg har så lyst å bli mer kreativ, lære meg å uttrykke meg med former og farge. Jeg er en analyserende og tenkende person som liker å skrive, men gjør det så sjeldent. Jeg innbiller meg at jeg ikke er kreativ, men er det n oe som kan læres?
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #2 Skrevet 5. februar 2006 Tom Teigen har laget en bok som heter frihåndstegning, denne er veldig enkel og "lære" og tegne etter. Gode forklaringer og en del små oppgaver
Gjest Chrizzy Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 (endret) Syns en bok som heter å tegne er å se, er kjempe bra. Prøv den du kommer til å bli mye flinkere enn du hadde trodd på kort tid Her er adresse du kan se på Boken Endret 6. februar 2006 av chrizzy
loop Skrevet 8. februar 2006 #4 Skrevet 8. februar 2006 Hvis du ønsker å utvikle en kreativ strek, så tegn mest mulig selv uten å se hvordan andre gjør det. Kjøp gode blyanter i en kunst/hobby forhandler, noen myke og noen harde, knettgummi (viskelær) og en skisseblokk. Ta den med deg og tegn overalt uten å tenkte på et det skal være noe pent, lek med streken, tegn bevegelser og linjer, felter og varier med streken. Tenker dette er viktigere enn å lære de "rette" strekene. Å tegne er å se i stor grad, så studer ting rundt deg og øv øv øv, kjempespennende, og dater tegningene, gøy å se utviklingen som kommer raskt. Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 8. februar 2006 #5 Skrevet 8. februar 2006 Syns en bok som heter å tegne er å se, er kjempe bra. Prøv den du kommer til å bli mye flinkere enn du hadde trodd på kort tid Her er adresse du kan se på Boken ← Den boka er veldig bra:-) Ellers kan man diskutere til man blir blå om kreativitet egentlig er å være teknisk flink... Men det er alltids til god hjelp å føle at man mestrer uttrykket til en viss grad. Enig med Loop når det gjelder utstyr. Kjøp godt papir, gode blyanter, kull, fargeblyanter (Derwent Artists er kjempefine) osv. Det er litt av gleden i seg selv å bruke gode materialer. Kull og rimelig skissepapir er forøvrig veldig greit og økonomisk til ren trening. Sørg for et hyggelig arbeidssted og godt lys, gjerne et sted hvor du kan la ting ligge; kjedelig å rydde bort alt etter hver økt. Så er det bare å tegne det man har lyst til. Hva du velger ut er en del av kreativiteten - jeg synes ikke det trenger å være "verre" en det. Selv tegner jeg ikke så mye etter ting jeg ser, men det hender. Synes ofte det holder å begynne å tegne på måfå på papiret og la det utvikle seg, men jeg vet ikke om alle er sånn... Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå