cecilieUK Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 Hei, er storfan av popcorn å poppe i kjele er jo sunnere enn mikropop..men, jeg sliter alltid med å salte dette popcornet. Enten sitter jeg og salter ett og ettpopcorn, eller så ligger det 1 kg salt i bunnen av skåla når jeg er ferdig å spise... Hadde sånn varmluftspopper tidligere, men gav opp. Var jo forsåvidt deilig og sprøtt popcorn, men alldeles umulig å få saltet til å sitte... Prøvde å smelte litt smør over for var visstnok så godt dette... men nr1: popcornet bare smelta og nr2: det var en ufattelig ille smak... Har vi spray-olje på boks i Norge? er dette noe det går ann å bruke isåfall? eller smaker det motbydelig?... Alle tips taes imot Cecilie
Gjest Bride to be Skrevet 6. februar 2006 #2 Skrevet 6. februar 2006 Husker at en bekjent i sin tid pleide å ha salt i smøret når hun smeltet det i kjelen. Mener å huske at det ga god saltsmak på popcornet...
Jane How Skrevet 6. februar 2006 #3 Skrevet 6. februar 2006 Syns også dette er kjipt. Men tror nesten at om man skal få saltet til å sitte må man bruke mye fett og da er det plutselig ikke så sunt mer... Om noen har forslag til hvordan lage godt popcorn på både sunn og usunn måte, er jeg også glad for svar.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #4 Skrevet 7. februar 2006 Husker at en bekjent i sin tid pleide å ha salt i smøret når hun smeltet det i kjelen. Mener å huske at det ga god saltsmak på popcornet... ← Gjorde dette i går, og da satt saltet bedre. Trengte heller ikke å salte når de var ferdigpoppet. Men som nevnt, så er det jo ikke like sunt som å poppe i tørre panne.
Gjest Gjest Skrevet 7. februar 2006 #5 Skrevet 7. februar 2006 Man kan da ikke poppe popcorn i tørr panne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå