Gå til innhold

Butikk/hagesenter med det beste utvalget av grønnplanter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i mange år handlet grønnplanter på Olsens Enke da de hadde et rikt utvalg av planter, også av de mer sjeldne typene. Etter at Olsens Enke la ned har jeg ikke funnet en "verdig" erstatter. Nå som tripsen har forsynt seg godt av grønnplantesamlinga mi er det på tide å gå til innkjøp av nye planter og jeg lurte på om noen her har noen tips. Kjenner du til gode plantebutikker/hagesentre med et riktig utvalg av grønnplanter, gjerne også litt mer spesielle planter som de ikke har på Mester Grønn/Plantasjen, i Oslo/Oslo-regionen? Jeg har hverken bil eller lappen så jeg er avhengig av kollektiv transport :)

Anonymkode: a1f70...49b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg har i mange år handlet grønnplanter på Olsens Enke da de hadde et rikt utvalg av planter, også av de mer sjeldne typene. Etter at Olsens Enke la ned har jeg ikke funnet en "verdig" erstatter. Nå som tripsen har forsynt seg godt av grønnplantesamlinga mi er det på tide å gå til innkjøp av nye planter og jeg lurte på om noen her har noen tips. Kjenner du til gode plantebutikker/hagesentre med et riktig utvalg av grønnplanter, gjerne også litt mer spesielle planter som de ikke har på Mester Grønn/Plantasjen, i Oslo/Oslo-regionen? Jeg har hverken bil eller lappen så jeg er avhengig av kollektiv transport :)

Jeg vil varmt anbefale Plantehallen hvis det finnes i Oslo området. Handler vanligvis plantene mine på Plantasjen eller Mester Grønn, men fant veldig mye spennende når jeg først tok turen innom Plantehallen, var ganske billig også. Fant meg en variegert monstera og mye annet kult jeg ikke før har sett på de andre butikkene 

Anonymkode: 926bd...70c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg vil varmt anbefale Plantehallen hvis det finnes i Oslo området. Handler vanligvis plantene mine på Plantasjen eller Mester Grønn, men fant veldig mye spennende når jeg først tok turen innom Plantehallen, var ganske billig også. Fant meg en variegert monstera og mye annet kult jeg ikke før har sett på de andre butikkene 

De har Plantehallen på Lørenskog. De har stort sett hageplanter og ikke grønne inneplanter, og utvalget er ganske generisk.

Anonymkode: 26674...b6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

En idé og si hvor i landet da

Anonymkode: 4737a...c60

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En idé og si hvor i landet da

Anonymkode: 4737a...c60

En idé å lese innlegget du siterer?

TS skriver da vitterlig Oslo / Oslo-regionen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De har Plantehallen på Lørenskog. De har stort sett hageplanter og ikke grønne inneplanter, og utvalget er ganske generisk.

Ah okei. Fant veldig mye fine grønne inneplanter på Plantehallen i Tønsberg jeg

AnonymBruker
Skrevet

Olsens Enke var helt unikt både hva gjelder kvalitet og utvalg, men jeg har funnet mye fantastisk på Vardenær i Asker også ☺️

Anonymkode: 009db...d3e

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje Monsteras lover i Oslo? Har ikke vært i den fysiske butikken deres, men mye gøy og unikt hos dem 😊

Anonymkode: 21f88...c16

AnonymBruker
Skrevet

Kolsås hagesenter. Er "broren" til Olsens Enke.

Monsteras lover har mye smått, ikke så mye stort. 

Anonymkode: 096e3...632

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...