AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Har hatt boliglån sammen med en mann i flere år. Han har fått alle renter på skatten, uten at jeg vet det. Kan jeg kreve det tilbake nå flere år senere? Anonymkode: ab55d...ce6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Lurt deg? Du har vel ansvaret for din egen selvangivelse? Anonymkode: 080ff...f82 33
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Du har mulighet til å endre på skatten 3 år tilbake i tid. Anonymkode: 970cd...26a 11 1
exictence Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 Hva sier han selv til det? Er dere sammen nå? Kanskje han var uvitende om det. Er det snakk om mye?
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Lurt deg? Du har vel ansvaret for din egen selvangivelse? Anonymkode: 080ff...f82 Jeg kan ikke så mye om slike ting. Er dårlig på tall. exictence skrev (1 minutt siden): Hva sier han selv til det? Er dere sammen nå? Kanskje han var uvitende om det. Er det snakk om mye? Er ikke sammen. Jeg vil flytte ut nå. Tror det er litt penger. Anonymkode: ab55d...ce6
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 Har du ikke oppdaget at rentene mangler på skattemeldingen din? Du er selvsagt pliktig til å kontrollere opplysningene du leverer inn til skatteetaten. Men ja, du kan endre skattemelding tilbake i tid, slik at du får skattefradraget, og dette blir da trukket fra hans fradrag. Anonymkode: d5c4e...f1f 7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke så mye om slike ting. Er dårlig på tall. Anonymkode: ab55d...ce6 Men du har vel levert selvangivelse? Du behøver ikke være god på tall for å se om du har fått rentefradrag eller ikke??? I utgangspunktet er det vel mest fair å dele rentefradraget mellom seg, men her er det jo like mye du som har lurt deg selv… Anonymkode: a8738...520 9
exictence Skrevet 24. mars 2024 #8 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan ikke så mye om slike ting. Er dårlig på tall. Er ikke sammen. Jeg vil flytte ut nå. Tror det er litt penger. Anonymkode: ab55d...ce6 Hvis jeg var deg, ville jeg ringt til banken i morgen og sagt hvordan det er, og spurt hva du kan gjør nå. Er det lenge siden dere tok opp lånet sammen, og når avsluttet dere det? Hvis det er mer enn 10 år siden, tror jeg neppe du kan gjøre noe. Ville uansett ringt banken for å høre. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 Det samme gjorde min eks. Nyter å ha boliglån alene nå😄 Anonymkode: 991db...c22 2
Tvist Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 exictence skrev (2 minutter siden): Hvis jeg var deg, ville jeg ringt til banken i morgen og sagt hvordan det er, og spurt hva du kan gjør nå. Er det lenge siden dere tok opp lånet sammen, og når avsluttet dere det? Hvis det er mer enn 10 år siden, tror jeg neppe du kan gjøre noe. Ville uansett ringt banken for å høre. Banken kan ikke gjøre noe, det er skatteetaten. 4 3
exictence Skrevet 24. mars 2024 #11 Skrevet 24. mars 2024 (endret) Tvist skrev (2 minutter siden): Banken kan ikke gjøre noe, det er skatteetaten. Du har rett Tenkte feil Endret 24. mars 2024 av exictence 1
Anonym90059005 Skrevet 24. mars 2024 #12 Skrevet 24. mars 2024 exictence skrev (3 minutter siden): Hvis jeg var deg, ville jeg ringt til banken i morgen og sagt hvordan det er, og spurt hva du kan gjør nå. Er det lenge siden dere tok opp lånet sammen, og når avsluttet dere det? Hvis det er mer enn 10 år siden, tror jeg neppe du kan gjøre noe. Ville uansett ringt banken for å høre. Hva har banken med dette å gjøre? Dette er jo ts som ikke har levert korrekt skattemelding. Ingen som har lurt henne, hun er selv ansvarlig for egen selvangivelse. 6
Blåttvann Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 Anbefaler alle dere som ikke har peiling på økonomi om å ta separate lån på boligen dere kjøper sammen med partner. Da blir dere ikke lurt så lett. 7 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Skrevet 24. mars 2024 exictence skrev (5 minutter siden): Hvis jeg var deg, ville jeg ringt til banken i morgen og sagt hvordan det er, og spurt hva du kan gjør nå. Er det lenge siden dere tok opp lånet sammen, og når avsluttet dere det? Hvis det er mer enn 10 år siden, tror jeg neppe du kan gjøre noe. Ville uansett ringt banken for å høre. Banken? Ha ha. Anonymkode: 7c313...9ed 1
exictence Skrevet 24. mars 2024 #15 Skrevet 24. mars 2024 Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): Hva har banken med dette å gjøre? Dette er jo ts som ikke har levert korrekt skattemelding. Ingen som har lurt henne, hun er selv ansvarlig for egen selvangivelse. Så nå at det var renter på skatten. Sorry, jeg leste feil
Anonym90059005 Skrevet 24. mars 2024 #16 Skrevet 24. mars 2024 exictence skrev (1 minutt siden): Det er banken som har innkrevd rentene Men det har fortsatt ingenting med saken å gjøre. Rentefradrag håndteres gjennom skattemelding, ikke gjennom banken. 1
exictence Skrevet 24. mars 2024 #17 Skrevet 24. mars 2024 Anonym90059005 skrev (Akkurat nå): Men det har fortsatt ingenting med saken å gjøre. Rentefradrag håndteres gjennom skattemelding, ikke gjennom banken. Sorry, leste feil
Gjest Bromance Skrevet 24. mars 2024 #18 Skrevet 24. mars 2024 Blåttvann skrev (1 minutt siden): Anbefaler alle dere som ikke har peiling på økonomi om å ta separate lån på boligen dere kjøper sammen med partner. Da blir dere ikke lurt så lett. Men det har skjedd en endring nå på skatteetaten angående samboere, at de får fradrag etter sin egen eierandel... lettere å bli "lurt" som gift.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #19 Skrevet 24. mars 2024 For en total ansvarsfraskrivelse fra din side. Om du ikke "kan så mye om sånne ting" og er "dårlig på tall" så er det likevel ditt ansvar å sjekke skattemeldingen og om du sliter så må du be om råd, hos Skatteetaten eller andre. Helt tragisk at så mange kvinner lukker øynene og overlater slike viktige ting til menn og så sutrer de i ettertid over at de er blitt "lurt". Ja, jeg er selv kvinne, men har total styring på egen økonomi, selv om jeg er i et forhold med en mann. Anonymkode: 9d4e7...934 10 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #20 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For en total ansvarsfraskrivelse fra din side. Om du ikke "kan så mye om sånne ting" og er "dårlig på tall" så er det likevel ditt ansvar å sjekke skattemeldingen og om du sliter så må du be om råd, hos Skatteetaten eller andre. Helt tragisk at så mange kvinner lukker øynene og overlater slike viktige ting til menn og så sutrer de i ettertid over at de er blitt "lurt". Ja, jeg er selv kvinne, men har total styring på egen økonomi, selv om jeg er i et forhold med en mann. Anonymkode: 9d4e7...934 Det finnes også en del sånne menn 😊 Anonymkode: 26e1f...b59 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå