AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Jeg har aldri vært en sjalu person eller vært i et forhold hvor jeg ikke har følt meg trygg på at jeg er førsteprioritet. Etter mange år som gift har jeg nå startet å date igjen og fått meg kjæreste. Og har for første gang i mitt liv kjent på usikkerhet og sjalusi... Hodet mitt vet at dette er irrasjonelt, men jeg sliter med å legge fra meg overtenkingsmønsteret jeg føler jeg har satt meg fast i. Hvordan kan jeg løse dette? Jeg ønsker å fortsette med denne mannen men må løse dette problemet før jeg blir helt sprø. Alternativt må jeg avslutte dette for min egen del. Anonymkode: 4b433...84d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Kan jeg spørre om hva han sier eller gjør som trigger dette kanskje, er det der det ligger? Jeg har aldri vært en sjalu eller usikker person før jeg ble sammen med eksen min. Han hadde en oppførsel som på en måte overså meg, alle andre virka han gladere å snakke med, le med, mens med meg så var stemningen alltid dempet. Jeg er utdannet innefor et litt spesielt felt og har jobbet hardt for det, han anerkjente aldri det eller resultater på jobben min som følge av de, men skrøt feks naboen opp i skyene som gjorde en liten hobby lignende greie av det jeg jobber med feks. Han snakket ganske ofte om eksen sin og kunne aldri helt snakke direkte til meg, feks "jeg er glad i deg" eller gi meg noen komplimenter eller støtte, men han sa det om alle andre da "kari jobber så hardt, at hun ikke blir sliten" osv. Men kunne aldri si noe sånt om meg til meg. Så er det noe lignende? Anonymkode: c9c80...4fc
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Hvis du aldri har vært sjalu før, hva forsøker underbevisstheten din å fortelle deg akkurat nå, og hvorfor. F.eks. Er du redd for å bli forlatt etter bruddet, eller er det noe litt rart med den nye kjæresten? Anonymkode: 860fd...1cd
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Kan jeg spørre om hva han sier eller gjør som trigger dette kanskje, er det der det ligger? Jeg har aldri vært en sjalu eller usikker person før jeg ble sammen med eksen min. Han hadde en oppførsel som på en måte overså meg, alle andre virka han gladere å snakke med, le med, mens med meg så var stemningen alltid dempet. Jeg er utdannet innefor et litt spesielt felt og har jobbet hardt for det, han anerkjente aldri det eller resultater på jobben min som følge av de, men skrøt feks naboen opp i skyene som gjorde en liten hobby lignende greie av det jeg jobber med feks. Han snakket ganske ofte om eksen sin og kunne aldri helt snakke direkte til meg, feks "jeg er glad i deg" eller gi meg noen komplimenter eller støtte, men han sa det om alle andre da "kari jobber så hardt, at hun ikke blir sliten" osv. Men kunne aldri si noe sånt om meg til meg. Så er det noe lignende? Anonymkode: c9c80...4fc Nei han er ikke sånn. Men han er litt av og på med kommunikasjonen. Det er triggende for meg, kjenner jeg. Voksendating med barn på hver side og lite tid sammen gjør at man kanskje har ulike forventninger til kontakt når man ikke er sammen? Mulig jeg forventer mer enn jeg kan få av en mann med hans personlighet? Anonymkode: 4b433...84d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis du aldri har vært sjalu før, hva forsøker underbevisstheten din å fortelle deg akkurat nå, og hvorfor. F.eks. Er du redd for å bli forlatt etter bruddet, eller er det noe litt rart med den nye kjæresten? Anonymkode: 860fd...1cd Jeg er nok for første gang på lenge redd for å miste. Det er en vanskelig følelse å kjenne på som jeg ikke er vant til å håndtere. Anonymkode: 4b433...84d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er nok for første gang på lenge redd for å miste. Det er en vanskelig følelse å kjenne på som jeg ikke er vant til å håndtere. Anonymkode: 4b433...84d Var du aldri redd for å miste eksen? Anonymkode: ff48e...349
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 Da kommuniserer du dette til han med dine triggere. Hvis han er den rette mann for deg støtter han deg ,og gir deg den bekreftelsen du trenger. Hvis du trenger mer kommunikasjon og meldinger så gir han deg dette om det er deg han vil ha. Det gjør min kjæreste,og har gjort fra dag en. Anonymkode: 47b81...e5a 2
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #8 Skrevet 25. mars 2024 Mitt råd; ikke forbli i et slikt forhold der du føler deg slikt. Jeg var i et slikt forhold, hadde det helt grusomt med meg selv. Traff en ny mann (med eks og barn på andre siden), men aldri følt meg sånn sammen med han. Jeg følte meg kjempe trygg på han og ingen ''mind-fuck'' i mitt hode. Anonymkode: 13a54...d6e 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #9 Skrevet 25. mars 2024 Kommer aldri til å orke er sånt forhold igjen. For et tortur, forhold skal gi glede og trygghet. Anonymkode: 909d2...98f 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå