AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Hei, Er det noen her med bipolar lidelse/pårørende av noen med bipolar lidelse, som kan hjelpe meg? Partneren min har nylig vært gjennom en depressiv periode, nå opplever jeg at depresjonen letter, men jeg opplever også at han har humørsvingninger, og blir lettere sint, sier stygge ting rettet mot meg. Man leser jo mye om oppstemthet i maniske perioder, men kan det komme ut som sinne også? Anonymkode: 64b1e...60c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Ja, det kan det. Samtidig er det ikke et fasitsvar på dette. Anonymkode: d0dea...d27
Minitroll Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Det er svært vanlig å bli irritabel i perioder med mani/hypomani. og ikke rent sjelden kommer det opp ting som man trodde vedkommende var «ferdig» med da det blir mye tankekjør. kommer jo selvsagt veldig an på personligheten også, men opplevd en del utypiske trekk hos nære under mani. 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 Minitroll skrev (2 minutter siden): Det er svært vanlig å bli irritabel i perioder med mani/hypomani. og ikke rent sjelden kommer det opp ting som man trodde vedkommende var «ferdig» med da det blir mye tankekjør. kommer jo selvsagt veldig an på personligheten også, men opplevd en del utypiske trekk hos nære under mani. Takk for tilbakemelding. Ja, det virker som dette er ting partneren min i utgangspunktet har vært "ferdig" med, også kom det en eksplosjon av sinne og stygge ting mot meg, for noe jeg sa i et veldig nøytralt toneleie og stemningsleie. Anonymkode: 64b1e...60c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei, Er det noen her med bipolar lidelse/pårørende av noen med bipolar lidelse, som kan hjelpe meg? Partneren min har nylig vært gjennom en depressiv periode, nå opplever jeg at depresjonen letter, men jeg opplever også at han har humørsvingninger, og blir lettere sint, sier stygge ting rettet mot meg. Man leser jo mye om oppstemthet i maniske perioder, men kan det komme ut som sinne også? Anonymkode: 64b1e...60c Jeg er overpositiv, utadvendt, ukritisk og elsker alle rundt meg i mani. Men min far har jeg slengt dritt til i mani, men han fortjener det etter all egosentrisk oppførsel da jeg og bror min vokste opp Anonymkode: 26b1a...823
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 Jeg gjør meg bare sint når jeg må drive med nødvendig grensesetting og folk ikke tar nei for et svar. Ellers er jeg aldri ufin med folk uansett hvor syk jeg blir og jeg unngår mest mulig å plage omgivelsene mine med mine problemer. Jeg er heller lyttende og støttende ovenfor familie og venner. Det er skjelden de merker manier og andre dårlige perioder siden jeg isolerer meg da og tar medisinen min. Anonymkode: ebb17...bda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå