AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Hverdagen går greit med 2- åringen, men når helgen kommer så takler hun dårlig endring i rutinene. Morgenen går greit, men så rundt lunsjtider blir hun trøtt og grinete. Går rundt og hyler i flere timer. Alt er galt, og jeg får henne ikke til å sove. Ødelegger helgen virkelig. Hverdagen er jo et kjør med henting/ levering og jobb men da har vi hvertfall rutinene som gjør alt greit og enkelt. Anonymkode: a3fa1...1a0
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Få mer rutiner i helgen da. Anonymkode: 3062c...8ec 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Finn på noe da. Gå ut. Lek på lekeplasser, tegn, mal, bak, perle ect. Er da tusen ting du kan gjøre med barn. Anonymkode: b5ef6...dee 4
Sandie Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 Har hatt samme utfordringer her. Ofte kan de være ekstra slitne når helgen kommer. Min 2-åring sover 1 time daglig i barnehagen. Men når lørdagen kommer blir hun gjerne liggende å sove i 2-3 timer fra kl.11 og utover. Har funnet ut at dette «bruddet» i søvnrutinen er helt nødvendig for at hun skal fungere i helgene. Ellers blir hun utrolig grinete og irritabel. Har du forsøkt å legge henne innen hun blir grinete? Kan hun være overtrøtt? 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hverdagen går greit med 2- åringen, men når helgen kommer så takler hun dårlig endring i rutinene. Morgenen går greit, men så rundt lunsjtider blir hun trøtt og grinete. Går rundt og hyler i flere timer. Alt er galt, og jeg får henne ikke til å sove. Ødelegger helgen virkelig. Hverdagen er jo et kjør med henting/ levering og jobb men da har vi hvertfall rutinene som gjør alt greit og enkelt. Anonymkode: a3fa1...1a0 Her er det ikke pga manglende rutiner men manglene bruk av energi. Anonymkode: 8080b...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 Sandie skrev (1 time siden): Har hatt samme utfordringer her. Ofte kan de være ekstra slitne når helgen kommer. Min 2-åring sover 1 time daglig i barnehagen. Men når lørdagen kommer blir hun gjerne liggende å sove i 2-3 timer fra kl.11 og utover. Har funnet ut at dette «bruddet» i søvnrutinen er helt nødvendig for at hun skal fungere i helgene. Ellers blir hun utrolig grinete og irritabel. Har du forsøkt å legge henne innen hun blir grinete? Kan hun være overtrøtt? Ja, hun er jo overtrøtt. Helt klart. Blir illsint når jeg bærer henne inn til soverommet. Klarte endelig å få henne til å sove, og klokka er 14. I hverdagen i barnehagen blir hun lagt til å sove kl 11. Helt umulig her hjemme. På kvelden er det ikke sånn her vanskelig å legge henne, men det forstyrrer jo hele søvnmønsteret hennes når hun sovner så sent som nå. Jeg føler meg helt tom i hodet og utslitt etter den formiddagen vi har hatt. Skjønner ikke helt hvordan resten av ferien skal gå, men vi finner forhåpentligvis en rytme i det. TS Anonymkode: a3fa1...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 Vi må kjøre med henne for at hun skal sovne. Blir klikkorama om vi prøver å få henne til å sove inne… 2,5 år Anonymkode: 5711e...68e
kjærring Skrevet 24. mars 2024 #8 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hverdagen går greit med 2- åringen, men når helgen kommer så takler hun dårlig endring i rutinene. Morgenen går greit, men så rundt lunsjtider blir hun trøtt og grinete. Går rundt og hyler i flere timer. Alt er galt, og jeg får henne ikke til å sove. Ødelegger helgen virkelig. Hverdagen er jo et kjør med henting/ levering og jobb men da har vi hvertfall rutinene som gjør alt greit og enkelt. Anonymkode: a3fa1...1a0 legg henne tidligere og før hun blir trøtt. ha rutiner i helgene. forklar at det kommer ikke til å skje kule ting før hun har sovet. 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 Sover hun i vogn i barnehagen? Anonymkode: a2488...e49
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 Vi har kuttet ut dagsoving i barnehagen, og da har han sluttet å sove på dagen fordi han er stor gutt… Eneste måten å få han til å sove er å kjøre en tur. Hvis hun ikke vil sove i sengen, så prøv å kjøre en tur. Anonymkode: 4cbfc...f8c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #12 Skrevet 24. mars 2024 Når våkner hun p0 morgenen? Kan du legge henne før 11? Kan du legge henne i vogn ute? Anonymkode: 42325...e9e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 Hvordan sover hun i barnehagen? Min sover i vogn i barnehagen, så da legger vi i vogn hjemme i helgene og. Det funker best her og min 2-åring må iallfall ha den duppen. Vi legger litt tidligere hjemme enn de gjør i barnehagen, for ser at hun er trøtt. Så selv om hun sover fra 12 i barnehagen legger vi ofte 1130 i helgene. Vi pleier også å gå ut på morningen før dupp de fleste helgedager, det gjør de i barnehagen og. Og har måltidene på samme tid som på hverdager så langt det går. Anonymkode: 1992f...18f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hverdagen går greit med 2- åringen, men når helgen kommer så takler hun dårlig endring i rutinene. Morgenen går greit, men så rundt lunsjtider blir hun trøtt og grinete. Går rundt og hyler i flere timer. Alt er galt, og jeg får henne ikke til å sove. Ødelegger helgen virkelig. Hverdagen er jo et kjør med henting/ levering og jobb men da har vi hvertfall rutinene som gjør alt greit og enkelt. Anonymkode: a3fa1...1a0 Hva gjør dere på formiddagen da? Da mine var så små måtte vi ut rett etter frokost. Reddet hele dagen… gjaldt hver eneste fridag av noe slag. Sløver man inne får man det som du beskriver… Anonymkode: 76a87...037 2 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #15 Skrevet 24. mars 2024 Da min sønn var to, og det var dager det ble sånn, så fant jeg ut at det var lurt å fortelle ham hvorfor han skulle sove. Gjør det enkelt, og de forstår mye mer enn de gir uttrykk for. Han pleide da å legge seg ned i fanget mitt og prøve å sove. Funket ni av ti ganger. Du kan si det så enkelt som at du trenger å sove før du blir sliten og trett. Ligg her og lukk øynene. Anonymkode: e2bb4...822
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2024 #16 Skrevet 25. mars 2024 Småbarn trenger rutiner i helgene også, så de får mest mulig ro og forutsigbarhet. Konseptene "helg" og "ferie" forsvinner når man har småbarn og kommer tilbake når barnet er stort 😁 Anonymkode: 093f9...aff
Rucula Skrevet 25. mars 2024 #17 Skrevet 25. mars 2024 Off ja, masse grining er ufattelig slitsomt. Noen unger bare virkelig elsker å grine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå