AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Del Skrevet 24. mars 2024 Jeg har nylig, vha borettslaget, fått skiftet alle vinduene i leiligheten som en del av et planlagt vedlikeholdsprosjekt. Jeg opplever at mye av det de har gjort er slett arbeid som er preget av hast, med lite øye for estetikk. Vinduene i seg selv er jo funksjonelle, men jeg finner mye ting jeg synes er dårlig utført. Hadde dere klaget på disse tingene? Se bilder. Anonymkode: 3c5f9...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Del Skrevet 24. mars 2024 Anonymkode: 3c5f9...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Del Skrevet 24. mars 2024 Den karmen som står ut har aldri vært der før. Mistenker de har skadet flisene under og derfor bare satt på en stor karm? I allefall er selve vinduskarmen ubrukelig nå, vanskelig å sette noe der. Anonymkode: 3c5f9...e75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Del Skrevet 24. mars 2024 Det er jo ikke helt perfekt å se på, men bortsett fra at spikerhull burde ha vært sparklet, pusset og malt over, så hadde jeg latt det går for min del. Hadde hatt gardiner der uansett, så ingen hadde visst om småtingene. Er vinduene tett som de skal være og vinduene fungerer, så er det jo i orden, sånn sett. Anonymkode: c9ab3...1d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
A-hunter Skrevet 24. mars 2024 #5 Del Skrevet 24. mars 2024 Ut fra bildene ser utførelsen ut til å være fagmessig nok. Det er helt umulig å få det perfekt uten møysommelig arbeid med sparkel og maling etterpå - noe borettslaget helt sikkert ikke har bestilt. At karmer er annerledes etter enn før har helt sikkert med at produktene er annerledes bygd enn tidligere. Da må det nye produktet tilpasses virkeligheten. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Del Skrevet 24. mars 2024 Tenker spesielt på bilde 3. Jeg skjønner at jeg må sparkle og male altså! men tenker feks på at karmene ikke er tilpasset med innvendig ramme feks (man ser det på bilde 1+2) - karmene er for store sammenlignet med vinduet…. Anonymkode: 3c5f9...e75 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Del Skrevet 24. mars 2024 Prøv å les en bok, lag deg en kopp te, gå deg en tur, eller kos litt med en hund. Dette er det som kalles flisespikkeri og perfeksjonisme. Ikke sunt. Anonymkode: 3a48d...45d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #8 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker spesielt på bilde 3. Jeg skjønner at jeg må sparkle og male altså! men tenker feks på at karmene ikke er tilpasset med innvendig ramme feks (man ser det på bilde 1+2) - karmene er for store sammenlignet med vinduet…. Anonymkode: 3c5f9...e75 Har du betalt for spesialtilpasset karmer og lister, eller har du betalt for standard karmer og lister? Anonymkode: 0a9bd...8d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Del Skrevet 24. mars 2024 Viste bildene til min snekker-svoger som har byttet alle vinduene hos oss, og han kan ikke se noen tydelige feil. Anonymkode: 053bf...533 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jonn123 Skrevet 24. mars 2024 #10 Del Skrevet 24. mars 2024 Hva mener du er feil på bilde 1 og 2? Bilde nr 3: så litt rart ut, men usikker på hvordan det eller skulle ha blitt løst mtp listene rundt. Bilde nr 4: så litt uprofft ut. Bilde nr 5: Helt vanlig å måtte fore ut litt ekstra når det blir byttet vinduer. Det er meget mulig innerste delen av flisene har blitt litt ødelagte når det gamle vinduet måtte ut. Dette kan være vanskelig å unngå. Jeg hadde forhørt meg litt med resten av borettslaget hvordan det ser ut hos dem. Jeg mener at man ikke skal måtte sparkle og pynte etter at snekker har vært der. Så det på bilde nr 4 hadde jeg vurdert å klage på. Når det er sagt så er det alltid utfordrende å bytte enkelt elementer i en sammensatt vegg med mangen kanter, vinkler, lister og forskjellige materialer. Skulle detta ha blitt 100% perfekt med fine overganger uten dobbellister, så må nok større deler av veggen demonteres og bygges på nytt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #11 Del Skrevet 24. mars 2024 Jeg hadde klaget. Håndverkerne må jo tilpasse til de faktiske forholdene. Om de bare skal spikre opp noe One size fits all-greier så er det jo ingen vits å betale en fagmann, da kunne jeg like gjerne gjort det selv. Anonymkode: 6ac94...43c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #12 Del Skrevet 24. mars 2024 Skjønner ikke hva du mener er feil på bilde nummer 1 og 2? På bilde 3 og 4 regner jeg med det er fugen nede i bak kant av foringen du reagerer på? Foringene med forringsspor har alle et slikt hakk, fugen kunne nok vært jobbet litt med, evt kunne det vært lagt inn en kloss som passet i hakket. Her kommer det egentlig litt ann på hvor synlig det er? På bilde 5, er vinduet satt lengre ut i veggen enn det var tidligere? Uansett burde de kanskje forhørt seg om de skulle lagt en foring som gikk helt inn. Ville sjekket med borettslaget hva som er avtalt med de som utførte jobben, angående løsningen på badet. Anonymkode: 0bade...eb4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Del Skrevet 24. mars 2024 De sparkler ikke stort lenger etter vindu etter satt inn, tenker da karmen rundt med spiker. Det koster ekstra og tar tid med sparkling samt maling. Vi er borettslag som skifta vinduer for noen år siden hos oss ble det ikke sparklet i etterkant i spikerne. Kostnadene løper fort for ekstra tid og maling. Vi tro at styret kommer tilbake med skjema som beboerne eventuelt skal skrive avvik på og da ha en gjennomgang det man synes ikke virker ok. Så er de som tar stilling til om det ser ok ut eller noe som kan fikses på. Som regel har de en garanti på jobben. Når en forer langs kantene kan det se litt rart ut men synes ikke det er avvik. Bilde 3 med hakk, der burde de gjort det bedre. Hvis noe blir ødelagt når de setter inn vindu så skal beboer ha beskjed. Til info som har jeg vært i styret under stor renovering av mitt borettslag og vi sendte ut skjema for tilbakemelding. Men det kan ta tid. Anonymkode: 69e84...2d3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tenker spesielt på bilde 3. Jeg skjønner at jeg må sparkle og male altså! men tenker feks på at karmene ikke er tilpasset med innvendig ramme feks (man ser det på bilde 1+2) - karmene er for store sammenlignet med vinduet…. Anonymkode: 3c5f9...e75 Disse er normale. Det er slik det er seende ut hos mange. Her har både de nye vinduene slik, og de gamle. Dørkarmene/listene attpåtil. De andre bildene skjønte jeg ikke så mye av, så helt greit ut type "vi tilpasser så godt vi kan på tida vi har til rådighet", annet enn det siste med hakket. Slik bør det jo ikke være, men vet ikke om jeg ville gidda å klage... Anonymkode: d9d33...958 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #15 Del Skrevet 24. mars 2024 Hva skal du egentlig klage på her? Anonymkode: 76b0e...758 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #16 Del Skrevet 24. mars 2024 Håper de andre i borettslaget ikke må betale alle vinduene for deg på spleis da. Vet om noen som skal ha skal ha og finner feil hele tiden som dem skal ordne, i mens andre ikke forlanger noe. Veldig urettferdig! Tenk på dem! Anonymkode: 075c6...72e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå