AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Er til utredning i forhold til magesmerter. Gikk i periode på 14 dager på noe for å smøre tarmen siden de var usikre om det var forstoppelse eller en knekk i tarmen. Er og gastro by pass operert i 2009. Da jeg gikk på dette middelet var jeg på do 2 ganger om dagen, med løs avføring. Nå har jeg gått 1 uke uten noen ting. Når jeg gikk på det så hadde jeg smertene også men virket i hvertfall som ting gikk litt bedre i gjennom. Nå etter en uke uten kjenner jeg smertene er økt litt magen er mer anspent. Og har ikke vært på do og gjort nr 2 siden onsdag var på do nå og fikk ut litt men langt fra normalt. Legesenteret jeg bruker er stengt over påske. Så er så usikker hva jeg ska gjøre. Kjennes jo ut som hele tarm systemet ska sprenge og alt virker oppblåst. Nesten så jeg vurderer å dra på apoteket å kjøpe dette middelet bare for å komme over påske til legen er tilbake. Men så blir jeg redd for at tarmen ska bli avhengig av dette. Drikker over 2.5 liter med væske i døgnet Anonymkode: aaf8b...2b5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 Kan anbefale vi siblin fra apoteket! Det er et fiberpulver. Jeg er helt avhengig av det for å ikke bli forstoppa pga ekstra lang tykktarm Anonymkode: 539b3...f0e
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Hvis det er lactulose du har brukt, så kan du helt fint bruke det uten å bli avhengig på noen måte. Ellers er jo trøbbel med tarmsystemet en kjent og forventet bivirkning av gbp, så det tok du vel høyde for da du valgte operasjon. Anonymkode: 2d97a...323
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Hvis det er lactulose du har brukt, så kan du helt fint bruke det uten å bli avhengig på noen måte. Ellers er jo trøbbel med tarmsystemet en kjent og forventet bivirkning av gbp, så det tok du vel høyde for da du valgte operasjon. Anonymkode: 2d97a...323 Ble ikke tatt for å gå ned i vekt. Men pga andre sykdom som var i tarm og magesekk blødende tarm, sammenvoksninger hevelser og kuler som ikke skulle være der. Men ofte enklere å si gbp siden operasjonen jeg måtte ta er nesten helt lik. Desvere så er den legen jeg hadde død. Så dermed så blir det som ny lege litt vanskelig å helt vite hvor de ska starte for å utelukke ting. Ble sagt at hvis jeg var uheldig måtte mer tarm løpet av livet fjernes, for de kunne ikke garantere at ting ville skje igjen. Med hevelser, ting vokste klemte seg sammen at tarmen kunne kollapse. Min største redsel er å faktisk stå der til slutt uten noen ting Anonymkode: aaf8b...2b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå