Gå til innhold

sommer eller vinterbryllup?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg og min kjære hadde planer om å gifte oss i juli 2003, men er blitt nødt til å utsette bryllupet. Det store spørsmålet nå er hvorvidt vi skal utsette det et år og ha sommerbryllup som planlagt, eller et halvt år og ha vinterbryllup. Kjempevanskelig å velge! Synes sommeren 2004 er altfor lenge å vente... Vinteren 2003/2004 er mer passende sånn i forhold til tid, men så var det egentlig sommerbryllup vi ønsket da... I forhold til bryllupsreise må det være deilig å ta denne i vinterhalvåret rett etter bryllupet. Med tanke på brudekjole har jeg allerede smugtittet og falt for et par-tre kjoler uten ermer (og det blir vel for kaldt om vinteren!?!) Det er så mye som skal tas hensyn til ;o) Er kjempetakknemlig hvis noen har synspunkter på fordeler/ulemper med bryllup iht. årstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordelen med å gifte seg om vinteren er at det er utenom sesong. Du drukner ikke i alle andre brudepar når det gjelder kirke, Tinghus, festlokaler etc. Vi er høstmennesker begge to, og valgte høsten, noe som var en utfordring mht. været, men samtidig noe som alle husker. Vi vurderte påsken, altså vinter og litt vår, men det passet dårlig mht. til planlegging og sånn. Så da ble det høst i stedenfor.

Om du har kikket på en ermløs kjole, så kan du velge en pelsbolero eller kappe... du kan bruke snølykter, og ha en stjerneskudd, fakler og alt det som er flott med vinteren. Hva med kanefart fra kirken?

Jeg ville absolutt valgt vinteren fremfor sommeren. Litt utradisjonelt - helt på en prikk!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Giftet meg om vinteren. Det eneste som var litt kaldt var med det samme vi kom ut av kirken. Hadde ermeløs kjole, men et enkelt cape som jeg la over skuldrene. Måtte til og med ut for å røyke under feste (selvpålagt), men det var ikke kaldt. Vinteren er en nydelig tid å gifte seg på. Kan anbefales!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger høsten. Da belager vi oss på dårlig vær, slik at det ikke blir noen overraskelse. (Noe det kan bli ved sommer-bryllup)

Også er det så lite fest om høsten. Da trenger folk en god fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi velger å ha et vårbryllup. For personlig liker jeg våren bedre enn sommeren.

Men jeg ville like gjerne valgt vinter som sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurdert vinterbryllup lenge. Har egentlig veldig lyst på det, for du kan gjøre så mye spennende ut av det, med borddekrasjoner, levende lys, fakler, kanefart m.m. Til sommerbryllup er jo alt så oppbrukt, alle bryllupene blir lett veldig like. Men vi fant ut at det ble for usikkert. Der vi planla å ha det (der jeg er fra) kan det lett bli nærmere -30 grader eller full snøstorm, og da risikerer vi at hverken vi eller gjestene kommer fram. Så det blir sommerbryllup på oss.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...