AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Del Skrevet 24. mars 2024 Jeg har vært forkjølet i snart en uke. Har vondt i halsen, hoster litt og er ganske tett. Ellers har jeg det fint og er normalt aktiv, men med hjemmekontor. I dag er vi invitert på middag hos noen venner. Det kommer også en annen familie, som har en nesten nyfødt baby (noen uker gammel). Ville dere blitt hjemme hvis dere var meg? Anonymkode: 29719...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 24. mars 2024 #2 Del Skrevet 24. mars 2024 Blitt hjemme! I det minste latt både vertsskapet og den andre familien få vite ståa. Som vert generelt blir jeg litt frustrert når folk kommer på besøk og er syke, med nyfødt baby hadde det vært uaktuelt. Ikke helt usannsynlig at du har RS-virus, og det kan være ganske alvorlig for de små. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 24. mars 2024 #3 Del Skrevet 24. mars 2024 Nei, da holder en seg helt unna. Det er din gave til ungen og omgivelsene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #4 Del Skrevet 24. mars 2024 Vi pleier å spørre. De fleste småbarnsfamilier er veldig avslappet til voksne med forkjølelse. Storesøsken er uansett mye mer utsatt i barnehage. Og man bærer jo uansett en risiko når man velger å ta med seg et spedbarn rundt på besøk - man er jo mest smittsom før sykdom bryter ut, og det går mye i disse dager. Anonymkode: 69e66...31b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 24. mars 2024 #5 Del Skrevet 24. mars 2024 Hadde tatt kontakt hva den med babyen tenkte. Årsak er hvis du skulle smitte den lille med rs-virus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Del Skrevet 24. mars 2024 Ja, bli hjemme. Anonymkode: 9d8e9...efe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Del Skrevet 24. mars 2024 Takk for alle svar. Jeg blir hjemme. Jeg vil ikke spørre de med babyen, for jeg tror ikke de «tør» å svare at jeg ikke bør komme, selv om de ville være redde for smitte. (De er unge og ganske nyankommet fra et annet land, og jeg er en del eldre og har kjent vertene mye lenger.) Anonymkode: 29719...c7e 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 24. mars 2024 #8 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært forkjølet i snart en uke. Har vondt i halsen, hoster litt og er ganske tett. Ellers har jeg det fint og er normalt aktiv, men med hjemmekontor. I dag er vi invitert på middag hos noen venner. Det kommer også en annen familie, som har en nesten nyfødt baby (noen uker gammel). Ville dere blitt hjemme hvis dere var meg? Anonymkode: 29719...c7e Ja, selvfølgelig . Primært med tanke på den lille , men og av hensyn til de voksne . En infeksjon til påske ( eller ellers ) er sjelden høyt på ønskelisten . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Del Skrevet 24. mars 2024 Ikke gå på besøk til noen når du er syk. Herlighet. Anonymkode: 4238b...0e1 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke gå på besøk til noen når du er syk. Herlighet. Anonymkode: 4238b...0e1 Vi pleier å besøke hverandre tross forkjølelser. Voksne mennesker holder litt avstand, og vasker hendene, og ungene har noe i ett uansett. Har faktisk ikke opplevd at det smitter. Men da er man åpne om sykdom i forkant. Og alle er ok med det. Anonymkode: 69e66...31b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 24. mars 2024 #11 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi pleier å besøke hverandre tross forkjølelser. Voksne mennesker holder litt avstand, og vasker hendene, og ungene har noe i ett uansett. Har faktisk ikke opplevd at det smitter. Men da er man åpne om sykdom i forkant. Og alle er ok med det. Anonymkode: 69e66...31b Ja, hvis det er en felles enighet , og med baby inkludert . Selv misliker jeg å få spørsmålet : jeg er litt forkjølet , men i fin form . Kan jeg komme .. sist jeg lot meg «overtale « til det, endte jeg opp med en heftig virusinfeksjon og sykemeld . Så for min del ser jeg helst folk tenker selv , å holder seg hjemme til de er frisk 💛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #12 Del Skrevet 24. mars 2024 Går ikke på besøk som forkjølet, uavhengig av om det er til barnefamilier eller eldre eller andre. Jeg blir selv veldig syk som forkjølet, ordentlig manflu hver gang, og banner innvendig når noen kommer og sier de "bare er litt forkjølet". Litt sent å hive dem ut da, selv om man har lyst. Anonymkode: dd36e...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Del Skrevet 24. mars 2024 NiceOrNothing skrev (20 minutter siden): Ja, hvis det er en felles enighet , og med baby inkludert . Selv misliker jeg å få spørsmålet : jeg er litt forkjølet , men i fin form . Kan jeg komme .. sist jeg lot meg «overtale « til det, endte jeg opp med en heftig virusinfeksjon og sykemeld . Så for min del ser jeg helst folk tenker selv , å holder seg hjemme til de er frisk 💛 Vi snakker mer åpent og ærlig med familie og venner. Og vi verken overtaler eller presser. Det artige er at de fleste sier "nei" ved første barn. Men ved andre har det ikke noe å si hva du har. For da er jo uansett storesøsken i barnehage, og drar med seg alt hjem 😅 Var vel da vi generelt begynte å bli veldig avslappet til dette. Anonymkode: 69e66...31b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi pleier å besøke hverandre tross forkjølelser. Voksne mennesker holder litt avstand, og vasker hendene, og ungene har noe i ett uansett. Har faktisk ikke opplevd at det smitter. Men da er man åpne om sykdom i forkant. Og alle er ok med det. Anonymkode: 69e66...31b Drar dere virkelig på middagsbesøk når ddre er så syke at dere har hjemmekontor ? Og har dere så store spisebord at det er lett holde avstand? Anonymkode: 787f6...0e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå