Gå til innhold

Finn: tar ekstra betalt for å pakke inn og sende med posten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kikker på bæremeis og selgeren skriver dersom det skal sendes med fiks ferdig vil han har 200kr ekstra betalt for å pakke det inn og leverer til posten 😳 er ikke det litt frekk? 

Anonymkode: 7f183...ba5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det koster med emballasje og porto. Du velger om du vil betale det det koster. 

Anonymkode: ca677...e2c

• Liker 12
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Tull og tøys. En bæremeis trenger vel ikke emballasje til 200kr

AnonymBruker
Skrevet

Det er da selgerens valg. 

Og så er det ditt valg om du da vil kjøpe den eller ikke.

Når jeg selger store ting som jeg helst vil at skal bli hentet krever jeg også ekstra for å pakke og sende, utenom portoprisen

Anonymkode: 6c0ba...a35

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (36 minutter siden):

Tull og tøys. En bæremeis trenger vel ikke emballasje til 200kr

Nei, men porto ca 170,- så blir det litt til emballasje.

• Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men porto ca 170,- så blir det litt til emballasje.

Med fiks ferdig via finn så betaler kjøper porto. Så denne selgeren vil ha 200kr ekstra. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er selgerens valg. Det er jo mye enklere å selge til noen som henter den. 

Anonymkode: b5c0a...a89

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det betyr nok egentlig at han ikke vil sende. Med porto blir det da 370 ekstra, hvem vil vel betale det? Det kryr av bæremeiser på finn, ingen vits i å kaste seg på den første og beste.

Anonymkode: c7d9e...822

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt og solgt på finn i 20 år, dropper de som tar betalt for å pakke inn og sende, dekker alltid porto og emballasje, men jeg betaler ikke noen for å putte noe i en kartong og sende. 

Anonymkode: 6433b...a19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner det godt. Det må være et herk å pakke meis godt nok inn, om man da ikke kjøper en svær eske. Og så tar det tid å droppe det på posten. Jeg selvet nesten utelukkende not henting, men bor i Oslo hvor det er lett å bli kvitt ting. 

Anonymkode: 63a1a...048

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selger har vært helt åpen om dette, så jeg ser ikke problemet. For det ER et problem å sende visse ting med posten, skaffe noe som egner seg som emballasje, pakke det inn etter beste evne og deretter kjøre til posten med det. For enkelte av oss er tid penger, enten fordi vi kan bruke den tiden til å jobbe og tjene penger, eller rett og slett bare gjøre noe hyggelig.

For å snu på flisa: Ville du reagert hvis varen kostet 200 kroner mer, men selgeren ga 200 kroner i rabatt hvis varen ble hentet?

Anonymkode: a7869...9a8

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt innafor. Tid er penger, og det å måtte sende en vare krever både emballasje og tid. Jeg selger utelukkende til de som henter selv

Anonymkode: 99737...79d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke frekt! Det er ikke greit at selgeren skal ha utlegg som ikke blir dekket når varen må sendes. Bæremeiser finnes det vel uansett så mange av på finn at du vil finne en du kan hente.

Anonymkode: 7bfcd...8cf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke alle har så mye emballasje liggende, og å pakke inn og sende tar tid. Selvfølgelig skal ikke selger gjøre det gratis bare fordi kjøper ikke gidder å hente.

Anonymkode: a7b2d...1e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lykkedykker skrev (1 time siden):

Med fiks ferdig via finn så betaler kjøper porto. Så denne selgeren vil ha 200kr ekstra. 

Ja, det er merkelig å legge inn annonsen slik at den sorterer under «fiks ferdig», men egentlig ikke ønske å sende, for så å ta 200 ekstra.

Anonymkode: 8fc70...72f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han fra Heggedal? 😁 . Flere annonser med

I tillegg til posten frakt, krever jeg mellom 100,- og 200,- slik at jeg pakke og kjører til posten.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Han fra Heggedal? 😁 . Flere annonser med

I tillegg til posten frakt, krever jeg mellom 100,- og 200,- slik at jeg pakke og kjører til posten.

Interessant å ta 100-200 kr ekstra også for gjenstander som er så små at de kan sendes fra egen postkasse. 🙄

• Liker 1
Skrevet

Vis man velger «Fiks ferdig» synes jeg det er frekt. Da viker han jo fra hele konseptet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Interessant å ta 100-200 kr ekstra også for gjenstander som er så små at de kan sendes fra egen postkasse. 🙄

Selger kan ta så mye hen vil. Jeg er lei av alle som sender melding og spør om jeg kan sende når jeg skrev spesifikt i annonsen at jeg ikke sender. Han kan ta 10000 kr for det om hen vil. 

Bare å kjøpe fra noen andre hvis du syns det er sært

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selger kan ta så mye hen vil. Jeg er lei av alle som sender melding og spør om jeg kan sende når jeg skrev spesifikt i annonsen at jeg ikke sender. Han kan ta 10000 kr for det om hen vil. 

Bare å kjøpe fra noen andre hvis du syns det er sært

Poenget er at det er sært at vedkommende har lagt ut annonsen med «fiks ferdig». Vil man ikke sende, gjør man ikke det. 

Jeg legger ikke ut ting jeg ikke vil/kan sende med «fiks ferdig». Jeg krysser for eksempel ikke av for «fiks ferdig» hvis jeg skal selge en sofa.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...