Gå til innhold

Han vil ikke snakke om hvorvidt jeg skal date andre

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en mann i min krets som er min kompis men hvor vi har gått over noen grenser og nå hatt sex. Han har ikke vært singel så lenge og strever litt med å sette ord på alt. For å prøve hjelpe han litt til å kjenne etter så har jeg spurt om han syns det er greit jeg dater andre. Han blir helt stille hver gang. Nekter å svare. 

Jeg forstår ikke hvorfor. Er det fordi han er interessert og ikke tør be meg la være dating for da røper han følelser? Eller er det fordi at hvis han sier det er ok at jeg dater andre, så er han redd for å såre meg? Hva er logisk å tenke her? 

Anonymkode: 152a7...6eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er du interessert i å være kjæresten hans da?  Eller foretrekker du at dere også dater andre? Klarer du å kjenne etter? 

Anonymkode: eeb65...390

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Evt han er i en rebound-fase og synes det er kjipt å miste tilgang på sex. Kan være mange grunner.

Anonymkode: 3d684...f14

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke kan formulere hva han vil, kan han heller ikke forvente du tar hensyn til det.

Jeg hadde for øvrig ikke gidde spille tiden min med en type som ikke evner å kommunisere. 

Anonymkode: bdeee...153

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har en mann i min krets som er min kompis men hvor vi har gått over noen grenser og nå hatt sex. Han har ikke vært singel så lenge og strever litt med å sette ord på alt. For å prøve hjelpe han litt til å kjenne etter så har jeg spurt om han syns det er greit jeg dater andre. Han blir helt stille hver gang. Nekter å svare. 

Jeg forstår ikke hvorfor. Er det fordi han er interessert og ikke tør be meg la være dating for da røper han følelser? Eller er det fordi at hvis han sier det er ok at jeg dater andre, så er han redd for å såre meg? Hva er logisk å tenke her? 

Du er usikker på han , å overfører denne usikkerheten TIL han. Rart spørsmål å stille hvis det er han du vil ha. Alle mine bjeller ville ringt,  hvis en nyervervet date spurte meg om det var greit han datet andre . Its a NO hvis det er noe seriøst begge er ute etter . 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det et jo veldig sårende for han at du stiller det spørsmålet, skjønner godt han blir stille

Anonymkode: 0b28b...4ea

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det et jo veldig sårende for han at du stiller det spørsmålet, skjønner godt han blir stille

Mannebaby som ikke har lært å uttrykke seg med ord når han opplever noe som sårende?

Anonymkode: 41ec1...d1c

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvis han hadde syntes det føltes greitt for ham at du datet andre hadde han sagt det. Han vil ha deg for seg selv punktum

• Nyttig 2
Skrevet

Om du vil ha en åpen og ærlig dialog så må du droppe å spørre på en så barnslig måte.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Olive_North said:

Om du vil ha en åpen og ærlig dialog så må du droppe å spørre på en så barnslig måte.

Enig i dette. TS, dette er ikke emosjonelt moden kommunisering, så håper du tar det til deg og unngår lignende metoder senere. Du vil få mye bedre resultat ved å være sårbar og ærlig om hva du ønsker eller behøver. 

Anonymkode: 64a20...4e1

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hadde du (min date) spurt meg om det, hadde jeg blitt såret og skuffet.

Ts, det er du som må gjøre det du vil og føler for. Føler du for å date andre da? Hvis ikke, så gjør du ikke det, og du sier til denne daten din at du er glad du møtte ham, og at du synes dere har det fint sammen. 

Jeg ville ikke bedt deg om å bare holde deg til meg. Da ville jeg heller sagt motsatt, at jeg vil bare holde meg til deg, hva tenker du?

Hadde du likt om han bad deg bare om å holde deg til ham? Hvis min kjæreste hadde sagt det, hadde jeg sperret øynene opp og begynt å lure. Det er en selvfølge om man er sammen, og er man ikke ordentlig sammen enda, så sier du selv om dine følelser, og så spør du evt han om hva han tenker.

Endret av exictence
  • Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, helt seriøst, det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. At det kunne være sårende. Og det er sikkert dårlig kommunikasjon av meg men direkte og ærlig, da ? Jeg spør jo om det jeg tenker og lurer på og forventet et svar så jeg vet hvor jeg har ham. Har feks også spurt om han syns vi er en bra match. Ja sa han men la til "det betyr ikke at jeg kjenner at jeg skal gå for det akkurat nå".... Så er det rart jeg blir forvirret da? TS

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oi, helt seriøst, det har jeg ikke tenkt på i det hele tatt. At det kunne være sårende. Og det er sikkert dårlig kommunikasjon av meg men direkte og ærlig, da ? Jeg spør jo om det jeg tenker og lurer på og forventet et svar så jeg vet hvor jeg har ham. Har feks også spurt om han syns vi er en bra match. Ja sa han men la til "det betyr ikke at jeg kjenner at jeg skal gå for det akkurat nå".... Så er det rart jeg blir forvirret da? TS

Hvis du lurer på hvor du har han så må du jo spørre om det. 

Ikke om du kan ligge med andre 

Anonymkode: 2a024...a09

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
TomSawyer skrev (1 time siden):

Hvis han hadde syntes det føltes greitt for ham at du datet andre hadde han sagt det. Han vil ha deg for seg selv punktum

Eller kan det være han tror JEG blir såret dersom han sier det er ok at jeg dater andre. 

Sist jeg spurte ble han Han helt stille, virket sur og sa han ikke ville svare på det. Mulig han syns jeg er skikkelig dust som spør om det samtidig som jeg viser han at jeg er glad i han? Eller kanskje jeg gjør han usikker? Eller kanskje han syns det er "truende" av meg? 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du lurer på hvor du har han så må du jo spørre om det. 

Ikke om du kan ligge med andre 

Anonymkode: 2a024...a09

Jeg spør ikke om å ligge med andre, men om å date andre. Har spurt hvor jeg har han. Han sier han ser på meg som sin nærmeste venn som det er potensiale med og som han tenker det kanskje kan bli noe med på sikt. Jeg får så vage svar. Han syns dette med følelser er drittvanskelig å snakke om. Jeg blir ikke klok derfor prøver jeg finne ut på andre måter. TS

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (58 minutter siden):

Hadde du (min date) spurt meg om det, hadde jeg blitt såret og skuffet.

Ts, det er du som må gjøre det du vil og føler for. Føler du for å date andre da? Hvis ikke, så gjør du ikke det, og du sier til denne daten din at du er glad du møtte ham, og at du synes dere har det fint sammen. 

Jeg ville ikke bedt deg om å bare holde deg til meg. Da ville jeg heller sagt motsatt, at jeg vil bare holde meg til deg, hva tenker du?

Hadde du like om han bad deg bare om å holde deg til ham? Hvis min kjæreste hadde sagt det, hadde jeg sperret øynene opp og begynt å lure. Det er en selvfølge om man er sammen, og er man ikke ordentlig sammen enda, så sier du selv om dine følelser, og så spør du evt han om hva han tenker.

Skjønner men vi dater jo ikke. Vi er gode venner og jeg prøver finne ut om han føler noe for meg. Tenker han burde gi meg grønt lys for å date dersom han ikke var interessert. Men forundrer meg ikke om han er redd for å såre meg ved å si det. 

Alternativt kan det tenkes at han blir lei seg og ikke ønsker miste meg. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i dette. TS, dette er ikke emosjonelt moden kommunisering, så håper du tar det til deg og unngår lignende metoder senere. Du vil få mye bedre resultat ved å være sårbar og ærlig om hva du ønsker eller behøver. 

Anonymkode: 64a20...4e1

Har gjort det også. Sagt til han at jeg er glad i han og at jeg ser for meg at vi kanskje kunne bli noe mer. Han syns det er vanskelig å snakke om, sier bare at ja vi passer sammen men han er ikke klar og kjenner ikke det er det han skal nå, og han sier jeg er aktuell for han og ser potensialet i "oss", men syns fortsatt det er for vagt jeg. Og nå har vi hatt sex, da blir jeg enda mer usikker. Han vil ikke forplikte seg tydeligvis. Ts

AnonymBruker
Skrevet
NiceOrNothing skrev (3 timer siden):

Du er usikker på han , å overfører denne usikkerheten TIL han. Rart spørsmål å stille hvis det er han du vil ha. Alle mine bjeller ville ringt,  hvis en nyervervet date spurte meg om det var greit han datet andre . Its a NO hvis det er noe seriøst begge er ute etter . 

Vi dater ikke, da. Er gode venner. Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvis han ikke kan formulere hva han vil, kan han heller ikke forvente du tar hensyn til det.

Jeg hadde for øvrig ikke gidde spille tiden min med en type som ikke evner å kommunisere. 

Anonymkode: bdeee...153

Nei nettopp. Jeg forventer at han må klare svare på det! Ts

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke vært singel lenge, han trenger tid på å prosessere bruddet før han kaster seg inn i noe nytt. Du må nok være tålmodig hvis det i det hele tatt skal bli noe mellom dere.

Anonymkode: 5bbda...a05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...