Gå til innhold

Hund som spyr :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hunden spydde i på fredag natt. Var helt fin form helt frem til nå hvor hun spydde masse igjen. Kan det være gnagebeinet hun ikke tåler? Det fikk hun gnage på både på fredag og i dag..

Er det andre mer alvorlige ting det kan være? Hun er litt over 1år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig å si, men jeg ville jo tatt bort beinet først og fremst. Har hørt at det avogtil kan være litt sånn ulumskheter i disse hudbeina. (hvis det er det hun har fått da)

Hvis hunden min blir dårlig i magen så faster jeg henne en dag. Om hun ikke har blitt bedre da så gir jeg henne kyllingfilet og ris. Mange sier fiskeboller, men fikk beskjed fra dyrlegen om at kyllingfilet funker bedre fordi det var melk i fb.

Skrevet

Ris er like ubrukelig. Ta faste en dag, hvis ikke det blir bedre, bruker du biola naturell.

Skrevet

Jeg ville ventet med å ringe til dyrlege til du ser om det blir bedre når du tar vekk tyggebeinet og prøver en dags faste. (husk å sette frem mye vann!)

Min hund har reagert på tyggesaker ting flere ganger, og det går fort over. Ikke vits i å bruke mye penger på dyrlegebesøk hvis det går over av seg selv.

Skrevet

min har kastet opp av fòr som han ikke har tålt,

han har kastet opp tyggebein som sannsynligvis har inneholdt noen han ikke tålte, og han har kastet opp matrester han ikke har klart å fordøye (eks. i går fikk han en potetbåt av svigers, den kom opp i morges...).

det med foret var værst, prøvde sensitive fra en produsent (for han reagerte på den vanlige maten) og kastet opp nesten hver dag. vi til dyrelegen hver gang han kastet opp blod (tok så i at han sprakk blodkar) og en venninne som har hatt hund i 40 år sa at det kunne i værste fall være en hjertefeil el. men vet. fant ikke ut noe, hunden sprudlet hver gang vi kom frem.

så prøvde vi et annet for, og han sluttet å kaste opp.

nå har han ekstremt sensitiv mage, og reagerer på det meste da.

Skrevet

Smella: Man kan godt ringe vetten, men de vil gi akkurat de samme rådene som er gitt her. Så lenge hunden bare har kastet opp 1-2 ganger og ellers er i god form så er det sannsynligvis et eller annet den har spist. Ville ihvertfall ikke stressa bikkja med til dyrlegen før det har gått et par-tre dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...