AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #1 Skrevet 24. mars 2024 Hvor ofte skifter dere bind når dere har mensen? Jeg har de 3-4 ganger. kraftig blødninger så må bytte maks 3-4 ganger om dagen og bruker natt bind. Anonymkode: 5a095...c8f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #2 Skrevet 24. mars 2024 En plass mellom hver 3-8 time, noen gang lengre når man sover/ligger i senga i mer enn 8 timer. Men generelt sett ca. annen hver gang jeg går på do. Spørs jo veldig på hva man gjør og hvor man er. Spørs jo også om man blør ut bindet, men i all hovedsak skal ikke bind eller tampong brukes i mer enn 8 timer av gangen pga risiko for infeksjon. Anonymkode: 44eab...79e 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #3 Skrevet 24. mars 2024 Har du prøvd menskopp? Jeg har brukt det i snart 15 år og er veldig fornøyd. Tømmer den hver gang jeg er på do, eller max hver 6. time når jeg er våken de to dagene jeg blør mye. De andre dagene når jeg ikke blør så mye så blir det ca én gang om dagen. Anonymkode: 59ec1...552 2
Gjest Humlemor Skrevet 24. mars 2024 #4 Skrevet 24. mars 2024 Jeg har og kraftig - og langvarig - blødninger. Har alltid jernmangel pga dette. Ingen andre bind enn always ultra night extra long og tena hjelper for meg, og jeg må skifte minst 7-8 ganger for dagen (har og noe som kalles Endometriose)
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #5 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har du prøvd menskopp? Jeg har brukt det i snart 15 år og er veldig fornøyd. Tømmer den hver gang jeg er på do, eller max hver 6. time når jeg er våken de to dagene jeg blør mye. De andre dagene når jeg ikke blør så mye så blir det ca én gang om dagen. Anonymkode: 59ec1...552 Hvordan bruker man det? Anonymkode: 5a095...c8f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #6 Skrevet 24. mars 2024 Humlemor skrev (2 minutter siden): Jeg har og kraftig - og langvarig - blødninger. Har alltid jernmangel pga dette. Ingen andre bind enn always ultra night extra long og tena hjelper for meg, og jeg må skifte minst 7-8 ganger for dagen (har og noe som kalles Endometriose) Jeg har også veldig jern mangel, har startet med medisin nå for 2 mnd siden. Blir bare så fort sliten orker ikke gjøre noe men prøver å gjøre min beste. Håper blodet kommer mindre enn nå Anonymkode: 5a095...c8f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #7 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du prøvd menskopp? Jeg har brukt det i snart 15 år og er veldig fornøyd. Tømmer den hver gang jeg er på do, eller max hver 6. time når jeg er våken de to dagene jeg blør mye. De andre dagene når jeg ikke blør så mye så blir det ca én gang om dagen. Anonymkode: 59ec1...552 Skal man ha den på hele mensen 7 dager? Anonymkode: 5a095...c8f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #8 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvordan bruker man det? Anonymkode: 5a095...c8f AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Skal man ha den på hele mensen 7 dager? Anonymkode: 5a095...c8f En menskopp er et lite beger laget av silikon som samler mensblodet. Litt mindre enn et eggeglass. Med en liten tapp under slik at man kan få tak i den med fingrene for å dra den ut. Jeg har spart veldig mye penger på å bruke menskopp. Jeg kjøpte menskoppen for 200 kr for snart 15 år siden og bruker den fortsatt. Man kan bade med den, trene med den osv. Det eneste er at den er i veien for sex, men ellers så kan man gjøre alt med den. Det er genialt når man er på badeferie eller i basseng. Den suger jo ikke til seg vann slik en tampong gjør, så bading over lengre tid eller mye ned og opp av vannet er null problem. Jeg kjenner ikke at den er der, annet enn hvis jeg sitter på noe hardt og bøyer meg fremover, men det er fordi den jeg kjøpte hadde litt lang tapp til å ta tak i. Jeg vet at de fleste klippet den kortere, men jeg gjorde ikke det. Nå finnes det veldig mange varianter og noen av dem har knapt noe som stikker ut fra begeret. For å tømme den så får du tak i tappen med fingrene, drar den ut av skjeden, tømmer innholdet i do, skyller den i vasken og så putter du den opp i skjeden igjen med den brettemetoden som du foretrekker. Jeg foretrekker punch-down. Se bildet under. Og så stikker jeg finger opp i bunnen av begeret for å få det til å åpne seg. Drar så i tappen. Nedover og fremover. Og der sitter den. Kjenner den ikke og den lekker ikke en dråpe, med mindre den blir full. Det er noen små hull på toppen, rett under øvre kant, slik at det ikke er helt vakuum liksom, og det gjør også at det begynner å lekke hvis den blir full. Når mensen er over, så vasker jeg den med intimsåpe, skyller godt for å være sikker på at all såpen er borte og lar den lufttørke. En gang i blant sprayer jeg med sexleketøyrens. Det sies at man skal koke den for å desinfisere men skjeden er jo naturlig desinfiserende og dessuten vokser bakterier veldig dårlig på ren og tørr silikon. Jeg har aldri hatt noen infeksjoner i underlivet. Og jeg har som sagt brukt det samme silikonbegeret i snart 15 år. Anonymkode: 59ec1...552 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): En menskopp er et lite beger laget av silikon som samler mensblodet. Litt mindre enn et eggeglass. Med en liten tapp under slik at man kan få tak i den med fingrene for å dra den ut. Jeg har spart veldig mye penger på å bruke menskopp. Jeg kjøpte menskoppen for 200 kr for snart 15 år siden og bruker den fortsatt. Man kan bade med den, trene med den osv. Det eneste er at den er i veien for sex, men ellers så kan man gjøre alt med den. Det er genialt når man er på badeferie eller i basseng. Den suger jo ikke til seg vann slik en tampong gjør, så bading over lengre tid eller mye ned og opp av vannet er null problem. Jeg kjenner ikke at den er der, annet enn hvis jeg sitter på noe hardt og bøyer meg fremover, men det er fordi den jeg kjøpte hadde litt lang tapp til å ta tak i. Jeg vet at de fleste klippet den kortere, men jeg gjorde ikke det. Nå finnes det veldig mange varianter og noen av dem har knapt noe som stikker ut fra begeret. For å tømme den så får du tak i tappen med fingrene, drar den ut av skjeden, tømmer innholdet i do, skyller den i vasken og så putter du den opp i skjeden igjen med den brettemetoden som du foretrekker. Jeg foretrekker punch-down. Se bildet under. Og så stikker jeg finger opp i bunnen av begeret for å få det til å åpne seg. Drar så i tappen. Nedover og fremover. Og der sitter den. Kjenner den ikke og den lekker ikke en dråpe, med mindre den blir full. Det er noen små hull på toppen, rett under øvre kant, slik at det ikke er helt vakuum liksom, og det gjør også at det begynner å lekke hvis den blir full. Når mensen er over, så vasker jeg den med intimsåpe, skyller godt for å være sikker på at all såpen er borte og lar den lufttørke. En gang i blant sprayer jeg med sexleketøyrens. Det sies at man skal koke den for å desinfisere men skjeden er jo naturlig desinfiserende og dessuten vokser bakterier veldig dårlig på ren og tørr silikon. Jeg har aldri hatt noen infeksjoner i underlivet. Og jeg har som sagt brukt det samme silikonbegeret i snart 15 år. Anonymkode: 59ec1...552 Så man kan ha den på alle dager når man har mensen Anonymkode: 5a095...c8f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så man kan ha den på alle dager når man har mensen Anonymkode: 5a095...c8f Jepp. Bare tømmer den og skyller den noen ganger. Anonymkode: 59ec1...552
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #11 Skrevet 24. mars 2024 Hvor kjøpte du den? Anonymkode: 5a095...c8f
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #12 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor kjøpte du den? Anonymkode: 5a095...c8f Jeg har moon cup, men du får kjøpt menskopp på apotek og jeg har sett det i noen dagligvareforretninger også, for eksempel har meny. Anonymkode: 59ec1...552 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 Skifter bind omtrent 3 ganger om dagen tenker jeg. Jeg bruker tøybind. Anonymkode: 9fe8b...72c 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #14 Skrevet 24. mars 2024 1. dagen skifter jeg hver 5 time ca. Deretter blør jeg såpass lite at jeg går over til truseinnlegg og skifter kanskje 2 ganger om dagen. Anonymkode: 53ec6...2c6 1
Akebrett Skrevet 24. mars 2024 #15 Skrevet 24. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har du prøvd menskopp? Jeg har brukt det i snart 15 år og er veldig fornøyd. Tømmer den hver gang jeg er på do, eller max hver 6. time når jeg er våken de to dagene jeg blør mye. De andre dagene når jeg ikke blør så mye så blir det ca én gang om dagen. Anonymkode: 59ec1...552 Menskopp er det beste! Brukt det i 8 år👏🏻 Billigere, mer praktisk og mer miljøvennlig!💁♀️ Endret 24. mars 2024 av Akebrett Mer å kommentere 2
Mardina Skrevet 24. mars 2024 #16 Skrevet 24. mars 2024 Skifter vel 5-6 ganger pr dag, da jeg har kraftige blødninger 😞 Bruker ofte 2 stk Always Night bind 😞 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå