Marisoladi Skrevet 23. mars 2024 #1 Skrevet 23. mars 2024 Har ei veninne som det er veldig vanskelig å lage avtaler med. Jeg har lenge «latt det gå», men kjenner nå mer og mer på at dette ikke er greit. Denne gangen hadde vi laget en halvveis avtale. Da dagen før avtalen kom, kom spørsmålet opp ang om vi fortsatt hadde en avtale. Hun ble bare plutselig «borte» fra samtalen. Dagen etter (altså samme dag som vi egentlig skulle treffes),- fikk jeg vite at hun da bare hadde avlyste avtalen vår. Uten å si fra, prate ordentlig med meg, eller vente på svar fra meg. Jeg ble faktisk sittende oppe hele kvelden i uvisshet, for å få vite neste dag, at hun hadde gått for å møte en annen veninninne istedet…. Jeg synes dette er veldig dårlig gjort. Jeg ville aldri avbryte en avtale, for å lage en ny avtale med noen andre, uten å avklare med førstemann. Det virker nesten som hun hadde bestemt seg på forhånd, hva hun hadde mest lyst til. I hennes øyne er det jeg som er «skurken». Hun får meg til å føle meg dårlig, når hun oppfører seg sånn, og ironisk er det når det faktisk er hun som bryter avtaler og ikke jeg. Vurderer sterkt å avslutte dette vennskapet, da det ikke er første gang. Jeg synes hun viser så lite respekt for avtaler, andres tid og behandler meg dårlig. Ville dere beholdt en «sånn venn»?
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #2 Skrevet 23. mars 2024 Slikt orker jeg ikke og jeg hadde sluttet å lage avtaler med vedkommende. Anonymkode: 21f60...246 6 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #3 Skrevet 23. mars 2024 Ting kan skje men at man ignorerer en avtale for å være med andre, det blir ikke min venn lenge. Anonymkode: 400cc...5e5 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #4 Skrevet 23. mars 2024 Jeg har ei venninne som ligner. Vi avtaler å gå på tur. Dagen før eller samme dag kommer avlysningen. Så heretter må hun ta initiativ fordi jeg blir skuffet og lei meg over å ikke bli verdsatt. At noe kommer i veien tåler jeg men ikke hver gang. Anonymkode: 94676...49a 1
Marisoladi Skrevet 23. mars 2024 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Slikt orker jeg ikke og jeg hadde sluttet å lage avtaler med vedkommende. Anonymkode: 21f60...246 Skjønner jeg veldig godt!
Marisoladi Skrevet 23. mars 2024 Forfatter #6 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ting kan skje men at man ignorerer en avtale for å være med andre, det blir ikke min venn lenge. Anonymkode: 400cc...5e5 Ja, enig,- så mye var jeg og avtalen vår verdt liksom….
Marisoladi Skrevet 23. mars 2024 Forfatter #7 Skrevet 23. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har ei venninne som ligner. Vi avtaler å gå på tur. Dagen før eller samme dag kommer avlysningen. Så heretter må hun ta initiativ fordi jeg blir skuffet og lei meg over å ikke bli verdsatt. At noe kommer i veien tåler jeg men ikke hver gang. Anonymkode: 94676...49a Ja, at ting kan oppstå og komme i veien er jo til en viss grad forståelig om det ikke skjer hver gang. Men når man blir ignorert og/eller «byttet mot noe bedre» uten å bli involvert i avgjørelsen er det liksom ikke greit. Endret 23. mars 2024 av Marisoladi
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #8 Skrevet 23. mars 2024 Marisoladi skrev (36 minutter siden): Har ei veninne som det er veldig vanskelig å lage avtaler med. Jeg har lenge «latt det gå», men kjenner nå mer og mer på at dette ikke er greit. Denne gangen hadde vi laget en halvveis avtale. Da dagen før avtalen kom, kom spørsmålet opp ang om vi fortsatt hadde en avtale. Hun ble bare plutselig «borte» fra samtalen. Dagen etter (altså samme dag som vi egentlig skulle treffes),- fikk jeg vite at hun da bare hadde avlyste avtalen vår. Uten å si fra, prate ordentlig med meg, eller vente på svar fra meg. Jeg ble faktisk sittende oppe hele kvelden i uvisshet, for å få vite neste dag, at hun hadde gått for å møte en annen veninninne istedet…. Jeg synes dette er veldig dårlig gjort. Jeg ville aldri avbryte en avtale, for å lage en ny avtale med noen andre, uten å avklare med førstemann. Det virker nesten som hun hadde bestemt seg på forhånd, hva hun hadde mest lyst til. I hennes øyne er det jeg som er «skurken». Hun får meg til å føle meg dårlig, når hun oppfører seg sånn, og ironisk er det når det faktisk er hun som bryter avtaler og ikke jeg. Vurderer sterkt å avslutte dette vennskapet, da det ikke er første gang. Jeg synes hun viser så lite respekt for avtaler, andres tid og behandler meg dårlig. Ville dere beholdt en «sånn venn»? Jeg ville sagt det rett ut til personen. Svaret som kommer fra henne avgjør om du burde avslutte vennskapet Anonymkode: fde9b...173
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Skrevet 24. mars 2024 Marisoladi skrev (7 timer siden): Har ei veninne som det er veldig vanskelig å lage avtaler med. Jeg har lenge «latt det gå», men kjenner nå mer og mer på at dette ikke er greit. Denne gangen hadde vi laget en halvveis avtale. Da dagen før avtalen kom, kom spørsmålet opp ang om vi fortsatt hadde en avtale. Hun ble bare plutselig «borte» fra samtalen. Dagen etter (altså samme dag som vi egentlig skulle treffes),- fikk jeg vite at hun da bare hadde avlyste avtalen vår. Uten å si fra, prate ordentlig med meg, eller vente på svar fra meg. Jeg ble faktisk sittende oppe hele kvelden i uvisshet, for å få vite neste dag, at hun hadde gått for å møte en annen veninninne istedet…. Jeg synes dette er veldig dårlig gjort. Jeg ville aldri avbryte en avtale, for å lage en ny avtale med noen andre, uten å avklare med førstemann. Det virker nesten som hun hadde bestemt seg på forhånd, hva hun hadde mest lyst til. I hennes øyne er det jeg som er «skurken». Hun får meg til å føle meg dårlig, når hun oppfører seg sånn, og ironisk er det når det faktisk er hun som bryter avtaler og ikke jeg. Vurderer sterkt å avslutte dette vennskapet, da det ikke er første gang. Jeg synes hun viser så lite respekt for avtaler, andres tid og behandler meg dårlig. Ville dere beholdt en «sånn venn»? Mistenker at du er en pleacer og lar deg behandle dårlig. Når hun ikke svarer deg, bør du jo gå ut fra at hun ikke har tenkt å utføre avtalen. Jeg har en regel på, at hvis jeg ikke hører noe innen 30 minutter da finner jeg på annet. Har mang en gang ventet på folk slik som deg, mens jeg egentlig kunne brukt tiden min på annet. Og forventer at ved forsinkelser, så gir man beskjed. Har også opplevd at noen sender mange meldinger på en kveld og utsetter en og en time. Det går fint en time. Men får jeg en slik melding til om en time til,da sier jeg fra at jeg finner på noe annet. Har som regel en plan a og b uansett. Fordi jeg syntes generelt folk ikke er til å stole på sånn. Når du setter slike grenser sier du også nei takk til å bli behandlet som dritt. Det er jo klart at hvis hun feks skal møte en annen veninde på den ene puben der dere bor. Så er det veldig beleilig at du ikke tilfeldigvis også kommer dit. Og holder da på avtalen som ikke er intensjoner om å holde. Vet andre har 10 minutter uten beskjed, så går de Uansett denne veninden din er jo ikke noe venn. Og tenker du bør bruke tiden din på andre venner . Anonymkode: 5e91d...ea0 1
Bælfeit Skrevet 24. mars 2024 #10 Skrevet 24. mars 2024 Marisoladi skrev (7 timer siden): Har ei veninne som det er veldig vanskelig å lage avtaler med. Jeg har lenge «latt det gå», men kjenner nå mer og mer på at dette ikke er greit. Denne gangen hadde vi laget en halvveis avtale. Da dagen før avtalen kom, kom spørsmålet opp ang om vi fortsatt hadde en avtale. Hun ble bare plutselig «borte» fra samtalen. Dagen etter (altså samme dag som vi egentlig skulle treffes),- fikk jeg vite at hun da bare hadde avlyste avtalen vår. Uten å si fra, prate ordentlig med meg, eller vente på svar fra meg. Jeg ble faktisk sittende oppe hele kvelden i uvisshet, for å få vite neste dag, at hun hadde gått for å møte en annen veninninne istedet…. Jeg synes dette er veldig dårlig gjort. Jeg ville aldri avbryte en avtale, for å lage en ny avtale med noen andre, uten å avklare med førstemann. Det virker nesten som hun hadde bestemt seg på forhånd, hva hun hadde mest lyst til. I hennes øyne er det jeg som er «skurken». Hun får meg til å føle meg dårlig, når hun oppfører seg sånn, og ironisk er det når det faktisk er hun som bryter avtaler og ikke jeg. Vurderer sterkt å avslutte dette vennskapet, da det ikke er første gang. Jeg synes hun viser så lite respekt for avtaler, andres tid og behandler meg dårlig. Ville dere beholdt en «sånn venn»? Slike "venner" blir kortvarig for min del.Si ifra da vel eller kutt ut vennen.
Marisoladi Skrevet 24. mars 2024 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Mistenker at du er en pleacer og lar deg behandle dårlig. Når hun ikke svarer deg, bør du jo gå ut fra at hun ikke har tenkt å utføre avtalen. Jeg har en regel på, at hvis jeg ikke hører noe innen 30 minutter da finner jeg på annet. Har mang en gang ventet på folk slik som deg, mens jeg egentlig kunne brukt tiden min på annet. Og forventer at ved forsinkelser, så gir man beskjed. Har også opplevd at noen sender mange meldinger på en kveld og utsetter en og en time. Det går fint en time. Men får jeg en slik melding til om en time til,da sier jeg fra at jeg finner på noe annet. Har som regel en plan a og b uansett. Fordi jeg syntes generelt folk ikke er til å stole på sånn. Når du setter slike grenser sier du også nei takk til å bli behandlet som dritt. Det er jo klart at hvis hun feks skal møte en annen veninde på den ene puben der dere bor. Så er det veldig beleilig at du ikke tilfeldigvis også kommer dit. Og holder da på avtalen som ikke er intensjoner om å holde. Vet andre har 10 minutter uten beskjed, så går de Uansett denne veninden din er jo ikke noe venn. Og tenker du bør bruke tiden din på andre venner . Anonymkode: 5e91d...ea0 Jeg har bein i nesa og lar meg ikke tråkke på…Jeg sa faktisk ganske tydelig fra til henne, at dette ikke var greit, og at jeg forventer at man ikke bare avbryter avtaler uten å snakke sammen. Nettopp fordi jeg ikke finner meg i å bli behandlet dårlig. Men det var dessverre ingen innsikt. Unnskyldningen var at vi hadde jo aldri hatt en «ordentlig avtale» (men vi hadde en avtale), så da var det visst ok å gjøre som man vil. Det kom frem at hun var redd for å bli sittende alene, og hadde ikke «råd» til å si nei til hun andre, da hun trodde at det ikke ble noe av avtalen vår (men det hadde jeg aldri sagt). Men det var jeg som var fæl, og som ikke forsto hennes behov, og det er dessverre det som gjør det hele så trist egentlig. Endret 24. mars 2024 av Marisoladi
Marisoladi Skrevet 24. mars 2024 Forfatter #12 Skrevet 24. mars 2024 Bælfeit skrev (1 time siden): Slike "venner" blir kortvarig for min del.Si ifra da vel eller kutt ut vennen. Ja, jeg sa fra (står i en annen kommentar) 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Skrevet 24. mars 2024 Du må iallefall slutte å lage «halvveisavtaler». Enten har dere en avtale og satt av tid i kalenderen. Eller så har dere ikke. «Møtes engang i løpet av dagen hvis det passer for begge» er ikke en avtale. Anonymkode: 22080...32b 1
Marisoladi Skrevet 24. mars 2024 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mistenker at du er en pleacer og lar deg behandle dårlig. Når hun ikke svarer deg, bør du jo gå ut fra at hun ikke har tenkt å utføre avtalen. Jeg har en regel på, at hvis jeg ikke hører noe innen 30 minutter da finner jeg på annet. Har mang en gang ventet på folk slik som deg, mens jeg egentlig kunne brukt tiden min på annet. Og forventer at ved forsinkelser, så gir man beskjed. Har også opplevd at noen sender mange meldinger på en kveld og utsetter en og en time. Det går fint en time. Men får jeg en slik melding til om en time til,da sier jeg fra at jeg finner på noe annet. Har som regel en plan a og b uansett. Fordi jeg syntes generelt folk ikke er til å stole på sånn. Når du setter slike grenser sier du også nei takk til å bli behandlet som dritt. Det er jo klart at hvis hun feks skal møte en annen veninde på den ene puben der dere bor. Så er det veldig beleilig at du ikke tilfeldigvis også kommer dit. Og holder da på avtalen som ikke er intensjoner om å holde. Vet andre har 10 minutter uten beskjed, så går de Uansett denne veninden din er jo ikke noe venn. Og tenker du bør bruke tiden din på andre venner . Anonymkode: 5e91d...ea0 Høres jo veldig fornuftig ut det, man må helt klart sette noen grenser. Siden det kan ta litt tid før folk svarer på meldinger og sånt, så har jeg ikke akkuratt en tidsgrense. Men tenker heller at man må avklare med personen man hadde avtalt noe med før man går videre til neste mann/avtale. Eller ha en form for kommunikasjon før man endrer på noe som er avtalt, og ikke bare «gjør som man føler for eller tror». Dukker det noe mer «spennende» opp, så går man jo ikke bare for det uten videre og lar den andre personen i stikken…
Marisoladi Skrevet 24. mars 2024 Forfatter #15 Skrevet 24. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må iallefall slutte å lage «halvveisavtaler». Enten har dere en avtale og satt av tid i kalenderen. Eller så har dere ikke. «Møtes engang i løpet av dagen hvis det passer for begge» er ikke en avtale. Anonymkode: 22080...32b Ja, det er jeg helt enig i! Men hun er dessverre umulig å lage ordentlige avtaler med! Det er alltid, vi kan møtes den dagen, hvis…også legger hun inn et eller annet forbehold. Jeg vil helst ha ting spikret og har heller ikke sans for halveis avtaler… Endret 24. mars 2024 av Marisoladi
TomSawyer Skrevet 24. mars 2024 #16 Skrevet 24. mars 2024 Marisoladi skrev (9 timer siden): Har ei veninne som det er veldig vanskelig å lage avtaler med. Jeg har lenge «latt det gå», men kjenner nå mer og mer på at dette ikke er greit. Denne gangen hadde vi laget en halvveis avtale. Da dagen før avtalen kom, kom spørsmålet opp ang om vi fortsatt hadde en avtale. Hun ble bare plutselig «borte» fra samtalen. Dagen etter (altså samme dag som vi egentlig skulle treffes),- fikk jeg vite at hun da bare hadde avlyste avtalen vår. Uten å si fra, prate ordentlig med meg, eller vente på svar fra meg. Jeg ble faktisk sittende oppe hele kvelden i uvisshet, for å få vite neste dag, at hun hadde gått for å møte en annen veninninne istedet…. Jeg synes dette er veldig dårlig gjort. Jeg ville aldri avbryte en avtale, for å lage en ny avtale med noen andre, uten å avklare med førstemann. Det virker nesten som hun hadde bestemt seg på forhånd, hva hun hadde mest lyst til. I hennes øyne er det jeg som er «skurken». Hun får meg til å føle meg dårlig, når hun oppfører seg sånn, og ironisk er det når det faktisk er hun som bryter avtaler og ikke jeg. Vurderer sterkt å avslutte dette vennskapet, da det ikke er første gang. Jeg synes hun viser så lite respekt for avtaler, andres tid og behandler meg dårlig. Ville dere beholdt en «sånn venn»? Venn? Hva skal en med uvenner hvis en har sånne venner.? Fortell henne nøyaktig hva du synes om frekkheten hennes og be henne dra pokker i vold.
Marisoladi Skrevet 24. mars 2024 Forfatter #17 Skrevet 24. mars 2024 TomSawyer skrev (Akkurat nå): Venn? Hva skal en med uvenner hvis en har sånne venner.? Fortell henne nøyaktig hva du synes om frekkheten hennes og be henne dra pokker i vold. Ja, når en ikke kommer noen vei med å forklare fornuft og vanlig folkeskikk, så bør man vel sikkert si fra med litt hardere krutt!
TomSawyer Skrevet 24. mars 2024 #18 Skrevet 24. mars 2024 Marisoladi skrev (Akkurat nå): Ja, når en ikke kommer noen vei med å forklare fornuft og vanlig folkeskikk, så bør man vel sikkert si fra med litt hardere krutt! Nei kutt henne ut bare. Jeg hadde en sånn "venn" for mange mange år siden, hjalp ikke å si fra og han endret seg aldri..så jeg fortalte han at han var en håpløs ego drittsekk helt uten respekt for andre menneskers tid og ba han dra pokker i vold. Funket fint og funker fint den dag i dag.😊
Marisoladi Skrevet 24. mars 2024 Forfatter #19 Skrevet 24. mars 2024 TomSawyer skrev (1 minutt siden): Nei kutt henne ut bare. Jeg hadde en sånn "venn" for mange mange år siden, hjalp ikke å si fra og han endret seg aldri..så jeg fortalte han at han var en håpløs ego drittsekk helt uten respekt for andre menneskers tid og ba han dra pokker i vold. Funket fint og funker fint den dag i dag.😊 Ja, samme tenker jeg. Orker ikke krangling, men når man har sagt fra hvor skapet står, har man ihvertfall prøvd å redde noe…!
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #20 Skrevet 24. mars 2024 17 minutter siden, Marisoladi said: Jeg vil helst ha ting spikret og har heller ikke sans for halveis avtaler… Ikke lag halvveis avtaler med henne da. Problem løst. Anonymkode: 9040b...315
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå