Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På jobben er vi helt grønne på telefoni og er redd vi blir lurt på det dyreste.

Er det noen her som kan gi tips til telefonbruk på en arbeidsplass med fire kontorer og vi vil gjerne sette over til ansatte ute i feltet som har mobil....

:forvirret:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Telefonregningen vil egentlig gi svar på hva som er en god løsning for dere, ettersom den forteller hvilket ringemønster dere har.

- Hvis dere ringer mye til fasttelefon og/eller utlandet, kan det være mye å hente ved å gå over til IP-telefoni.

- Hvis dere har mange linjer pr. idag, fordi dere tar imot et betydelig antall innkommende samtaler, vil også IP-telefoni kunne lønne seg stort.

- Hvis det er veldig mye teletrafikk mellom kontorene, kan også IP-telefoni være tingen, men...

- ...hvis det også er mye trafikk til/fra medarbeidere som har mobiltelefon, bør man også undersøke om "trådløs bedrift" kan være et alternativ.

Jeg har hørt rykter om at Chess arbeider med et produkt der man skal kunne ringe Chess-abonnenter direkte via IP-telefoni. I såfall får man kombinert det beste fra IP-telefoni og "trådløs bedrift".

Vær klar over at mange leverandører av hussentraler (PBX) til bedrifter, tar uforholdsmessig mye betalt for IP-funksjonalitet. Her lønner det seg definitivt å sjekke priser hos flere leverandører. (Og hvis man kjøper en tradisjonell hussentral med IP-funksjonalitet som en tilleggsmodul, må man fortsatt bruke leverandørens spesialtelefoner.)

Tilleggsopplysning: Jeg jobber for et firma som selger IP-telefoniløsninger, og er selvsagt ikke helt nøytral. Men jeg mener at en IP-basert telefonsentral for et lite firma (10-30 telefoner) med mulighet for viderekobling, telefonsvarer, menysystemer o.l. ikke bør koste mer enn rundt 20 000.

Skrevet

Somregel er det å gratis å ringe i eget IP-nett, det vil derfor være gunstig hvor hvert kontor har egen telefon.

...men det finnes andre metoder for å lage internt nett. Som denne telefonen. Har lignende type selv :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...