Gå til innhold

Hvordan kan jeg fortelle samboer at jeg tror vi må gi opp drømmen om barn og bylivet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt jobber i ett års tid og synes prosessen er så slitsom at jeg ikke klarer å trene eller sove nok ved siden av. Jeg har ikke noe sosialt liv lenger og all energien går til jobbsøking og deltidsjobb. Det ser ikke ut som dagens plan virker og tanken er at vi heller flytter til et veldig billig sted i Nord mens jeg bygger opp erfaring på egenhånd. Kanskje kan det hjelpe meg å få jobb her i sør om noen år, men da er vi for gamle for barn

Anonymkode: 746e9...e17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Med mindre dere er veldig gamle, kan jeg ikke se at noe av det du skriver skal hindre dere fra å få barn. Du skriver ikke hvilken by i sør dere vil bo i, arbeids- og boligmarkedet i sør er veldig ulikt fra by til by. 

Anonymkode: addea...f87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal bestemme og fortelle noen ting. Ta opp problemene, snakk sammen om ulike mulige løsninger, sannsynligvis kommer dere på flere i fellesskap enn dere vil gjøre hver for dere, og kom sammen frem til en løsning som fungerer for begge.

Anonymkode: 5c123...5ec

• Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor kan du ikke få barn mens du "bor oppe i nord"? Det er ikke sånn at barn automatisk får en dårlig barndom av å være født utenfor Ring 3... Så kan dere flytte sørover til ungene begynner på skolen, eventuelt ungdomsskolen eller videregående.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere må ikke bo sammen i denne fasen av livet. Jeg og mannen flyttet rundt, hver for oss, mens vi tok utdannelse og bygde karriere. Det var det som muliggjorde at begge fikk utnyttet mulighetene, og bygd erfaring. 

Anonymkode: 7cd60...b07

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan garantere deg at det er mulig å lage barn, også i nord. Hilsen ei som har bodd både øst, vest og nord mens jeg har laget barn OG bygd karriere. 

Anonymkode: 4646b...dae

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...