Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Priviligerte i form av å ha venner og familie som bryr seg om dem, ha penger og/eller er noe mer heldige med utseende enn gjennomsnittet.

Selv om prinsesse Kate har fått kreft så misunner jeg henne. Hun har alt, som familie, rikdom, makt og popularitet. Nå får hun i tillegg mye velfortjent sympati.

Jeg stusset også over et innlegg her for noen dager siden der jenta som ble utbrent fordi hun hadde familie, venner, foreldre som var topp direktører og var populær. Hun fikk også mye sympati her på forumet.

Jeg hadde takket ja til det livet 100 ganger.

Jeg rakker ikke ned på verken Kate eller hun jenta.  Men jeg misunner dem.

Mitt liv er slik at mor har hatt dårlig råd under vår oppvekst, jeg har ikke bra utseende, slet på skolen osv.

Jeg bruker mye av dagen på å sitte og dagdrømme. Jeg later som jeg er en annen berømt stakkars person som får mye oppmerksomhet. 

Verden er så urettferdig. De som har mye får bare mer oppmerksomhet og sympati.

Anonymkode: c6f9c...8dc

• Liker 1
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner, familie, kjæreste og jeg en bra jobb. Jeg er oppvokst i en familie med avhenginghet til alkohol og med høy spillegjeld. Jeg hadde 3,2 i snitt etter ungdomskolen.

Om du møter meg, så ser du en person med ingeniørutdanning, bra jobb, kjæreste, og familie. Du ser ikke angsten jeg sliter med, du ser ikke historien min. Du ser kanskje den flotte og snille kjæresten min, men du ser ikke de ti årene jeg var singel fordi jeg ikke turte nye forhold etter overgrepene eksen utsatte meg for. Du ser den fine jobben min, som jeg utad klarer veldig fint. Takket være en sjef som forstår angst og depresjon. Du ser ingeniørutdanningen, men du ser ikke hvor mye det kostet meg å komme meg igjennom den.

Du misunner noen som er utbrent. Jeg som har vært utbrent unner ikke min verste fiende det...

Du ser det du vil se.

Anonymkode: 0903b...646

• Liker 6
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet blir mye hva man gjør det til er min erfaring. Hadde absolutt ikke det beste utgangspunktet , men har jobbet hardt og synes jeg er kommet til et bra sted.

Anonymkode: d3cc7...ef9

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan på en måte forstå at du bruker tid på å dagdrømme. Men har du tenkt på hvor mye tid du kaster bort da? Kan du heller bruke den tiden på å trene eller utdanne deg? Eller lese bøker? Begynn med en hobby?

Anonymkode: b8b12...528

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt greit å misunne andre. Jeg forstår ikke hvorfor misunnelse blir uglesett mens det eks er greit å være sint eller irritabel. Vi må anerkjenne alle følelser. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Selv om prinsesse Kate har fått kreft så misunner jeg henne. Hun har alt, som familie, rikdom, makt og popularitet. Nå får hun i tillegg mye velfortjent sympati.

Husk at du kun ser fasaden når du får vite om folk som prinsesse Kate. Hun kan slite med langt mer enn kreft.  Ja, hun har stor økonomisk velstand, men vi aner ikke hva slags pris hun betaler. 

Det gjelder alle du leser om i mediene og sosiale medier. Du ser kun fasaden. Folk viser kun de de vil at du skal se. 

Er forresten selv en som dagdrømmer. Så kjenner meg igjen i innlegget ditt. Men man må bare gjøre det beste ut av kortene man fikk utdelt selv om ikke alle fikk utdelt de samme kortene.   

Anonymkode: 57001...241

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husk at du kun ser fasaden når du får vite om folk som prinsesse Kate. Hun kan slite med langt mer enn kreft.  Ja, hun har stor økonomisk velstand, men vi aner ikke hva slags pris hun betaler. 

Det gjelder alle du leser om i mediene og sosiale medier. Du ser kun fasaden. Folk viser kun de de vil at du skal se. 

Er forresten selv en som dagdrømmer. Så kjenner meg igjen i innlegget ditt. Men man må bare gjøre det beste ut av kortene man fikk utdelt selv om ikke alle fikk utdelt de samme kortene.   

Det kan jo se ut som at hun sliter med spiseforstyrrelse, er i lange perioder ekstremt tynn. Det samme var Diana, og der kom det jo frem at hun var spiseforstyrret. Spørs om livet er en dans på roser når man alltid teller kalorier og flytter maten rundt på tallerkenen i stedet for å spise normalt.

Anonymkode: a36db...19a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Gresset er alltid grønnere på andre siden. Det er vel ikke bare bare å leve i rampelyset heller... og hvordan kan du misunne noen som har fått kreft, hun kan jo faktisk miste livet sitt.

Anonymkode: 6f32a...587

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mitt liv er slik at mor har hatt dårlig råd under vår oppvekst, jeg har ikke bra utseende, slet på skolen osv.

Du tar et valg. Enten så velger du å forandre på livet ditt, ellers så blir du stående på stedet hvil. Selv de med dårlig odds i livet, har klart å bygge seg opp fra ingenting til det livet de ønsker seg. For eksempel løvetannbarn, som er vokst opp med omsorgssvikt og vold. Men de har både tatt høyere utdanning, tjener godt, har stiftet familie osv. 

Du må handle istedenfor å dagdrømme. For du har faktisk alle verdens muligheter. Både til å få deg en god utdanning, god jobb, høy lønn, venner etc. Den eneste som stopper deg, er deg selv. Men mye handler om egen vilje.

Ja, jeg er kanskje hard. Men du vet faktisk ikke hvor heldig du er. For mange er ditt liv også en drøm. Du peker bare på negative faktorer, når det finnes mye positivt i livet ditt. 

Du må absolutt ikke tro at de som lever det du omtaler som drømmelivet, nødvendigvis har et så godt liv. Selv de med status, makt og penger sliter.

Anonymkode: ae804...d52

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg “har alt» på papiret men har slitt i årevis med depresjon og angst.

Veldig få vet om det.

Anonymkode: bcf0b...498

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er heldig som er født i Norge. Vet ikke om du er dame eller mann, men utfra skrivemåten vil jeg tippe kvinne. 

Vær glad du ikke er født i Iran, Afghanistan, Pakistan etc. Bli giftet bort, mishandlet og er verdt mindre enn gatehund. Min far sa til meg at hadde vi bodd i Iran hadde jeg vært død. Ikke vanskelig for han å få 2 mannlige slektninger eller venner til å stille som vitne og jeg er alene. Ingen kvinner i familien kan hjelpe meg mot mannfolka. Men jeg lever fordi i Norge har jeg rettigheter og han gjøken kan ikke gjøre som han vil. 

Jeg elsker Norge og takker hver dag for at jeg er født her og ikke i det landet. Jeg har også klart meg bra og har alt på stell, men du ser ikke psyken min bak alt «det fine» utad. 

Anonymkode: 2a5f4...ef0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men må du misunne noen i en forferdelig situsjon? Syns det blir dumt å prøve å frata noen som har kreft plassen om sympati. 

De fleste i verden får ikke oppmerksomhet i massiv skala, men vi klarer oss jo allikevel. 

Du vil aldri bli fornøyd om du sammenligner deg med kongelige. Er du noen som syns det er viktig å være spesiell? Og er det noen måte du kan jobbe med å akseptere degselv for den du er? Eller jobbe for en bedre hverdag, uten å nødvendigvis være populær for en massiv mengde med mennesker? For det er det elementet som bekymrer meg med deg. Hva men å finne en person du kan føle deg sett av? Kjente folk føler seg mest sett av sine nærmeste de også. 

Anonymkode: c91b5...c8d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at Kate lever i et gylldent bur. Hun og andre superkjente personer er aldri anonyme, kan aldri bare gjøre som de vil ute i verden uten at alle får vite det. Går hun på gaten blir hun omringet ad paparazzier. Har hun en mening, mårhund holde tett. Hun kan ikke stemme ved valg. Det er veldig få hun kan stole på, da mange vil tjene penger på å selge historier om henne. Er hun på jobb så er hun alltid på en scene.

Så selv om hun har mye penger og kan dra til fine feriesteder, har tjenere og fine barn, har hun ikke frihet eller anonymitet - som er lett å ta som en selvfølge, inntil den er borte. For min del er den verdt veldig mye.

Synes forøvrig du skriver bra ts, og du er dønn ærlig. Du virker som en interessant og oppegående - reflekter - person som garantert har noe p bringe til torgs.

Anonymkode: 73be1...7e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Livet som Kate og andre berømte lever har sine fordeler, men også sine bakdeler. Jeg er glad jeg kan gå på gaten uten å bli gjenkjent av alle, og uten å få masse sladder skrevet om meg i pressen. De kan også få sykdommer og andre problemer som andre. Jeg skulle gjerne hatt litt mer penger, men jeg er glad jeg ikke lever som dem.

Anonymkode: 465dc...9cd

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Du tar et valg. Enten så velger du å forandre på livet ditt, ellers så blir du stående på stedet hvil. Selv de med dårlig odds i livet, har klart å bygge seg opp fra ingenting til det livet de ønsker seg. For eksempel løvetannbarn, som er vokst opp med omsorgssvikt og vold. Men de har både tatt høyere utdanning, tjener godt, har stiftet familie osv. 

Du må handle istedenfor å dagdrømme. For du har faktisk alle verdens muligheter. Både til å få deg en god utdanning, god jobb, høy lønn, venner etc. Den eneste som stopper deg, er deg selv. Men mye handler om egen vilje.

Ja, jeg er kanskje hard. Men du vet faktisk ikke hvor heldig du er. For mange er ditt liv også en drøm. Du peker bare på negative faktorer, når det finnes mye positivt i livet ditt. 

Du må absolutt ikke tro at de som lever det du omtaler som drømmelivet, nødvendigvis har et så godt liv. Selv de med status, makt og penger sliter.

Anonymkode: ae804...d52

Det vet du ikke. Trådstarter må gjøre det beste ut av situasjonen hun er i.  Men å gjøre det beste ut av situasjonen man er i betyr faktisk at man ikke har alle verdens muligheter og at det er noe man bare må akseptere.  

Trådstarter burde ta en prat med fastlegen slik at hun kan få hjelp til å tenke klart og se hva som er mulighetene hennes. Når man misunner noen med kreft så er det åpenbart at man er langt nede og sliter med å tenke klart.  Man trenger langt mer hjelp enn noen råd på Kvinneguiden. 

Er selv personen som skrev jeg dagdrømmer mye. Går til psykolog og har brukt mye tid der for å prøve å tenke klart. I tillegg har vi gått gjennom mulighetene mine.  Fikk hjelp til å se hva som var realistisk og hva som var urealistisk.  Ikke lett å se det når man er langt nede og selvsagt enda vanskeligere å jobbe for å få det som er realistisk og å lære å akseptere at visse ting kan man ikke få til. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sto heller ikke først i køen når utseende, rikdom og familie ble delt ut. Jeg har bestemt meg for at jeg gidder ikke kaste bort energien min på å misunne folk. Vi har fått de kortene vi har og velger å gjøre det beste ut av det. Vi blir nok aldri en" Kate " i dette livet og det er helt greit. Videre har livet lært at selv priviligerte mennesker går gjennom problemer. Målet med livet er ikke å leve et problem fritt liv. Tror du må jobbe mye videre med å akseptere deg selv ts og slutte å sette disse menneskene på pidestall. 

Anonymkode: 96487...d4a

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hmm. Er barnevernsunge, ingen familie, er alenemor, leier og LANGT ifra rik😂

Men har aldri vært sjalu eller misunnelig på andre mennesker. Jeg unner andre suksess og alt godt i livet.

Jeg har hatt mye motgang og opplevd mye traumer og dritt, men jeg valgte å vokse på de opplevelsene. Jeg er empatisk og dømmer ikke mennesker. Og jeg liker å støtte og løfte mennesker. 

Jeg har fått meg gode venner på veien og en fantastisk kjæreste. Jeg er lykkelig og takknemlig for alt det fine jeg har i livet mitt. Jeg har en fin leilighet jeg trives i, ungen er lykkelig, jeg har klær på kroppen, mat i magen og nydelige mennesker rundt meg.

Hadde det vært digg å være rik? Selvsagt. Hadde vært fint å ikke tenke på penger, men jeg vet også at om jeg hadde vunnet i Lotto hadde noe av det første etter å kjøpe et hjem og sikre fremtiden vært å hjelpe venner og foreninger jeg bryr meg om🤷🏻‍♀️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 22.46):

Priviligerte i form av å ha venner og familie som bryr seg om dem, ha penger og/eller er noe mer heldige med utseende enn gjennomsnittet.

Jeg stusset også over et innlegg her for noen dager siden der jenta som ble utbrent fordi hun hadde familie, venner, foreldre som var topp direktører og var populær. Hun fikk også mye sympati her på forumet.

Mitt liv er slik at mor har hatt dårlig råd lSvår oppvekst, jeg har ikke bra utseende, slet på skolen osv.

Jeg bruker mye av dagen på å sitte og dagdrømme. Jeg later som jeg er en annen berømt stakkars person som får mye oppmerksomhet. 

Slike misunnelse er total ubrukbar,for du kjenner bare en liten del av livet deres. Hva som foregår ellers vet du lite om. 

Anonymkode: 7771c...328

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 3/23/2024 at 10:46 PM, AnonymBruker said:

Hei, jeg føler det på mange måter litt som deg. Jeg har null venner. En crappy familie, kun fagbrev. Stygg, feit. Og jeg føler meg stokk dum. 

Men i motsetning til deg så hater jeg sympati mot meg selv og hvertfall ikke oppmerksomhet. Men enig. Derfor jeg er i mot slike konsepter som "spleis" etc. Fordi det er ikke de som trenger det mest som får det. Men de som har nettverk til å skape blest om spleisen. 

Men må innrømme jeg kanskje også er privilegert. Selv med kun fagbrev har jeg en god jobb hbor jeg er sjef over både master folk og bachelor. Og tjener greit nok med bare meg selv å bruke pengene på. 

Stå på kjemp for deg selv. Livet kan snu seg raskere enn du aner. Husk du er verdifull selv om du kanskje ikke føler det slik selv. :)

Anonymkode: de589...4c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...