AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #1 Skrevet 23. mars 2024 Hei Jeg skal på min første soloferie om 1 mnd til et populært syden land. Har noen tips til forhåndsregler osv? Er så redd for å bli voldtatt eller bli dopet ned osv.. nesten sånn at jeg angrer på å bestille reisen men gleder meg jo og.. Anonymkode: d68f9...e0c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #2 Skrevet 23. mars 2024 Holde deg i befolket område. Alltid ha serviett over drinken. Ikke drikk alkohol. Gå til hotellrommet til samme tid som barnefamiliene. Å sikre seg fullstendig er ikke mulig uansett. Anonymkode: 8ab71...c97 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #3 Skrevet 23. mars 2024 Voldtekt har sjeldent noe med at du er så himla deilig at de ikke klarer å styre seg å gjøre btw. Voldtekt bunner som regel i sinne, behov for å vise dominans osv. Ofrene er som regel helt tilfeldige i på slike steder. Det er lett å unngå folk som gir deg dårlige vibber. Anonymkode: 8ab71...c97 9 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #4 Skrevet 23. mars 2024 "Ung attraktiv kvinne"? 😅 Anonymkode: ab7cb...d93 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #5 Skrevet 23. mars 2024 Ta med Paracet. Blir du syk kan du i det minste holde feberen nede til du kommer deg hjem. Dette skjedde meg på tur: Ble smittet med salmonella og veldig syk. Klarte å holde feberen i sjakk til jeg kom meg hjem med flyet. Da jeg ble hentet på flyplassen i Norge sluttet jeg med Paracet og fikk så høy feber at jeg hallusinerte. Glad jeg ikke begynte å hallusinere alene i utlandet! Planlegg for «Hva hvis-situasjoner». I enkelte steder kan du etterspørre kvinnelig taxisjåfør. Dette reddet meg i en sårbar situasjon da jeg var alene på byen i Øst-Europa på kvelden og ble dårlig. En servitør hjalp meg med å bestille så jeg kom meg trygt tilbake til hotellet. Anonymkode: a2e3e...59b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #6 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): "Ung attraktiv kvinne"? 😅 Anonymkode: ab7cb...d93 Ofte en uttalelse fra "ikke fullt så attraktive kvinner"😅 Anonymkode: 8ab71...c97 2 2
TomSawyer Skrevet 23. mars 2024 #7 Skrevet 23. mars 2024 Ung attraktiv kvinne..🤭..Selvtilliten kommer til å ta deg verden rundt omtrent uten at menn tør kikke i din retning. 😅 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #8 Skrevet 23. mars 2024 Kommer jo an på hvor du skal. Ser jo bare på gran canaria. Der er det veldig variert om jeg ville ha følt meg trygg som ung kvinne alene. På to av stedene vi har vært har det det vært avslappende og følt på god trygghet. Untatt et område der crepy menn filmet fra promenaden og ned på stranda Et annet sted vi var gikk folk etter deg, og var liksom hyggelig. Vet ikkw helt hva de direkte var ute etter, men noe var det og de gikk etter hele familien. På en karaoke bar var det heller ikke hyggelig å være med crepy menn på bord rundt vårt bord. Samt narkotika selgere som løp etter deg Anonymkode: 7027b...472
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #9 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kommer jo an på hvor du skal. Ser jo bare på gran canaria. Der er det veldig variert om jeg ville ha følt meg trygg som ung kvinne alene. På to av stedene vi har vært har det det vært avslappende og følt på god trygghet. Untatt et område der crepy menn filmet fra promenaden og ned på stranda Et annet sted vi var gikk folk etter deg, og var liksom hyggelig. Vet ikkw helt hva de direkte var ute etter, men noe var det og de gikk etter hele familien. På en karaoke bar var det heller ikke hyggelig å være med crepy menn på bord rundt vårt bord. Samt narkotika selgere som løp etter deg Anonymkode: 7027b...472 Generelt ville jeg ikke ha dratt alene på typiske party steder. Isåfall vært svært forsiktig med å bli for full og lettkledd. Samt passe godt på drikke. Anonymkode: 7027b...472 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #10 Skrevet 23. mars 2024 Ikke si til folk du snakker med (selv ikke de som jobber på hotellet) at du reiser helt alene. Si at du skal møte en venn/venninne om noen dager eller noe sånt Vær forsiktig med å surre rundt alene dersom du ikke ser andre kvinner/barnefamilier rundt deg Ikke fest eller rus, pass på drikka di Legg deg tidlig og sett på den lenken på døra Lagre lokale nødnummer og last ned relevante nød-apper før avreise Pass på å alltid ha strøm på mobilen Se om du kan komme i prat med andre damer/gjester/skandinaver der du bor, slik at dere er på hils. Da kan du også si i fra hvor du har tenkt deg neste dag - så hvis det skulle skje noe vil de du har snakket med kunne legge merke til at du er vekk Hold kontakt med de hjemme Anonymkode: 9d2d1...d7b 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #11 Skrevet 23. mars 2024 Er det ikke lov til å si at man er attraktiv? Janteloven ass 😂 Ta av dere nisselua nå Anonymkode: 007eb...d67 3 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #12 Skrevet 23. mars 2024 Jeg har reist mye alene fra jeg var rundt 20. Pen blond jente. Det spørs veldig om du skal ha en rolig ferie eller prøve deg litt på byen. Rolig ferie med bading og middag på restaurant før én pils ute og kvelden på rommet med bok eller netflix, null stress. Ha med ibux og imodium bare. Hvis du skal prøve deg på byen, skal du være mer forsiktig. Alltid si at du venter på en venninne eller et familiemedlem. Har latt meg sjarmere av lokale noen ganger, men da har jeg alltid visst på forhånd at jeg ville ha en slik kveld. Drikk lite, vanlig drikkevett og ta dem heller med til ditt hotell enn hjem til dem mtp kamera etc. Anonymkode: 26cd1...2c8 2
robert_44 Skrevet 23. mars 2024 #13 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ikke si til folk du snakker med (selv ikke de som jobber på hotellet) at du reiser helt alene. Si at du skal møte en venn/venninne om noen dager eller noe sånt Vær forsiktig med å surre rundt alene dersom du ikke ser andre kvinner/barnefamilier rundt deg Ikke fest eller rus, pass på drikka di Legg deg tidlig og sett på den lenken på døra Lagre lokale nødnummer og last ned relevante nød-apper før avreise Pass på å alltid ha strøm på mobilen Se om du kan komme i prat med andre damer/gjester/skandinaver der du bor, slik at dere er på hils. Da kan du også si i fra hvor du har tenkt deg neste dag - så hvis det skulle skje noe vil de du har snakket med kunne legge merke til at du er vekk Hold kontakt med de hjemme Anonymkode: 9d2d1...d7b Denne.
Amossa Skrevet 23. mars 2024 #14 Skrevet 23. mars 2024 Jeg har reist mye alene helt fra jeg var i 20-årsalderen. Har vært mange reiser i Helles, Spania, Italia, Tyrkia, Kypros, Marokko, Frankrike, Sveits, Østerrike, Portugal, Litauen m.fl. Tok alltid noen forhåndsregler: * lite alkohol, og pass på glasset * kle og te deg "riktig" (ikke utfordrende) * bo på små hoteller (da følger eier ofte med at du er der/holder et lite øye med deg) * bo sentralt (slipper taxi om natta) * opphold deg der det er mye folk (ikke gå alene i sidegater) * vær hyggelig med alle, men pass på å unngå misforståelser (ikke flørt) Jeg ble også alltid kjent med andre kvinner. Ikke så mye at jeg trengte å henge sammen med dem alltid, men at jeg kunne om jeg ville det. 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #15 Skrevet 23. mars 2024 Det heter forholdsregler! Anonymkode: 62a4c...02b 4
Bigote Skrevet 24. mars 2024 #16 Skrevet 24. mars 2024 Sunn fornuft holder lenge. Man trenger virkelig ikke å ta forholdsregler som tilsvarer at hele verden er ute etter å ta deg. Kos deg! 2
Gjest Humlemor Skrevet 24. mars 2024 #17 Skrevet 24. mars 2024 Sunn fornuft er veien til en trygg og spennende reise! Ikke drikk for mye alkohol : )
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #18 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er det ikke lov til å si at man er attraktiv? Janteloven ass 😂 Ta av dere nisselua nå Anonymkode: 007eb...d67 Du kan være så vakker du bare vil, men det er ikke nødvendig info. Grå, stygg mus kan også bli overfalt, voldtatt og ranet😅 Masse lykke til på tur❤️.. du må gjerne legge inn litt info om turen din ( er vel et reiseliv tema her?). Kunne godt tenke meg en tur utenlands alene. Anonymkode: 61219...581 4
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #19 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Voldtekt har sjeldent noe med at du er så himla deilig at de ikke klarer å styre seg å gjøre btw. Voldtekt bunner som regel i sinne, behov for å vise dominans osv. Ofrene er som regel helt tilfeldige i på slike steder. Det er lett å unngå folk som gir deg dårlige vibber. Anonymkode: 8ab71...c97 Alvorlig mange med sinne problemer og kontrollbehov da eller, siden så mange opplever overgrep? Finnes mange grunner til overgrep og mange ulike overgripere, noen er så tette i pappen at de ikke forstår de voldtar en gang. Fylla har skylda og det er "normalt" å dra med seg noen som er bortevekk inn på et rom. Eller noen som har blitt fulgt hjem av så "snille" menn, som bare skulle "beskytte" dem fra andre. 💕Gentleman fra helvette💕 Anonymkode: 3f66c...a2d
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #20 Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): "Ung attraktiv kvinne"? 😅 Anonymkode: ab7cb...d93 Høres ut som en gammel gris som lager en trolletråd 😁 Anonymkode: ea108...5ab 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå