Gå til innhold

Dater en det er umulig å avtale dato/klokkeslett for date med! irriterende!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en hyggelig fyr. Vi har hatt en 3-4 dater og det har forsåvidt vært hyggelig. 

Det jeg synes har vært veldig vanskelig å forholde meg til er det at HAN ikke klarer å avtale et tidspunkt. 

Jeg liker å avtale at vi møtes lørdag kl 19, på den og den kafeen feks. Vi kan nevne det tidligere i uka, at vi skal møtes i helga. så sier jeg men kan vi ikke dra på den koselige kafeen på lørdag, sju-tia feks?  "kan vi sikkert, vi kan ta utgangspunkt i det. det blir koselig!!" svarer han. 

..og på lørdag så hører jeg ikke noe. Jeg må sende mld og spørre om vi sees i  kveld...da går det kanskje et par timer før jeg får svar, så kan han si noe sånn som at "ja, jeg er hos en kompis/hos foreldra mine/whatever/...men sier ifra når jeg drar herfra. "...og da er klokka allerede blitt nesten kveld. Og så kan han sende melding etter en time eller to.... feks 2030 og si at nå er han hjemme...skal bare dusje og spise, så kan vi møtes. altså...så møtes vi ute da...klokka 22 elns.  og han er kjempeblid og fornøyd! 

og da er det jo veldig hyggelig. men jeg er jo oppgitt og irritert over denne umuligheten å avtale et klokkeslett. 

han er veldig avslappa og tar ting som det kommer, jeg skjønner det. men ..... jeg vil gjerne ha en fast avtale.  Han blir superstressa av å ha avtaler og klokkeslett. Han får ikke sove, feks om han har tannlegetime dagen etter ... han har jobb da, merkelig nok.

hvordan skal jeg klare å avtale noe som er ok for oss begge??

Anonymkode: fd776...3c3

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med han om dette? Har du sagt ifra hvor frustrerende det kan være? 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (9 minutter siden):

Har du snakket med han om dette? Har du sagt ifra hvor frustrerende det kan være? 

Ja, før date nr 2 så var det jeg som tok initiativ og sa at jeg foretrekker at vi avtaler et klokkeslett sånn at det blir lettere å planlegge resten av dagen for meg. Så vi avtalte kl 20, og jeg booka bord,...for vi skulle spise middag var planen. 

Kvart på åtte får jeg melding, da har han vært med en kompis for å handle bil i Holmestrand og ting tok tid, så de hadde ikke fått dratt fra her vi bor før i 18 tia... og bla bla..så endte jo opp med at han aldri rakk tilbake til byen til 20 såklart. men han kom sånn nærmere kl 22 da....selfølgelig ble det ikke middag. Da sa jeg at jeg synes det var LITT vel optimistisk å hente bil...når vi hadde en avtale. Da viste det seg at han hadde glemt avtalen..men kom på det da han fikk notification fra telefonen sin et kvvarter før.

han lever i nuet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dere er nok en dårlig match, jeg er sånn som deg som liker å vite tid. Jeg holdt på med en sånn som han, og det ble bare irritasjon hver gang vi skulle møtes.

Anonymkode: c56cb...71c

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, en skal matche på VELDIG mange plan.  😊😄

Skrevet

Huff.. han må være veldig spesiell om jeg skulle tolerert den slags. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Mulig han er en litt for laid-back-type, men det høres mest ut som at han ikke føler de riktige forpliktelsene og den riktige begjæren for å møte deg. 

En mann som virkelig hadde vært interessert og småforelsket i deg ville ikke holdt deg på vent og drøyd deg så mye som han gjør. Han ville vært mer klar, og alltid presis. Gjerne med oppmøte før tiden. 

Han har liksom ingen unnskyldninger for å holde deg på vent heller. Å være på besøk hos andre... vel, da prioriterte han tydeligvis andre foran deg, og satt deg i andre rekke. Det er ikke et godt signal, synes jeg.

Og jeg kan liksom ikke klare å unnskylde dette på at han er laid-back og tar ting som det kommer heller.

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Klassiske adhd-symptomer. Han er glemsom og sliter med tid. 

Anonymkode: b130b...5c9

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har møtt en hyggelig fyr. Vi har hatt en 3-4 dater og det har forsåvidt vært hyggelig. 

Det jeg synes har vært veldig vanskelig å forholde meg til er det at HAN ikke klarer å avtale et tidspunkt. 

Jeg liker å avtale at vi møtes lørdag kl 19, på den og den kafeen feks. Vi kan nevne det tidligere i uka, at vi skal møtes i helga. så sier jeg men kan vi ikke dra på den koselige kafeen på lørdag, sju-tia feks?  "kan vi sikkert, vi kan ta utgangspunkt i det. det blir koselig!!" svarer han. 

..og på lørdag så hører jeg ikke noe. Jeg må sende mld og spørre om vi sees i  kveld...da går det kanskje et par timer før jeg får svar, så kan han si noe sånn som at "ja, jeg er hos en kompis/hos foreldra mine/whatever/...men sier ifra når jeg drar herfra. "...og da er klokka allerede blitt nesten kveld. Og så kan han sende melding etter en time eller to.... feks 2030 og si at nå er han hjemme...skal bare dusje og spise, så kan vi møtes. altså...så møtes vi ute da...klokka 22 elns.  og han er kjempeblid og fornøyd! 

og da er det jo veldig hyggelig. men jeg er jo oppgitt og irritert over denne umuligheten å avtale et klokkeslett. 

han er veldig avslappa og tar ting som det kommer, jeg skjønner det. men ..... jeg vil gjerne ha en fast avtale.  Han blir superstressa av å ha avtaler og klokkeslett. Han får ikke sove, feks om han har tannlegetime dagen etter ... han har jobb da, merkelig nok.

Det der hadde bare skjedd én gang før jeg hadde droppet ham. Han viser jo helt tydelig at det ikke er noe stress å holde avtale med deg eller skynde seg for å møte deg. No thanks 

Anonymkode: 2f522...634

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Så to ganger har han kommet kl 22. og du har venta på han… det er klart at det vil fortsette sånn om du ikke setter foten ned. 

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

han lever i nuet.

Fint for han… ikke lag flere avtaler med han. Han tar ikke ansvar for noe. Og kompisene er det han lever og ånder for. 

Anonymkode: 31cf3...40b

• Liker 9
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som om du tror du dater en fyr, mens han har et booty call i deg

Anonymkode: 74955...3bb

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud for et stivt og kunstig opplegg. Er det ikke bedre at dere begge bygger en mer naturlig relasjon med noen andre?

Anonymkode: bf942...212

• Liker 1
Skrevet

Sier som de andre, han virker dessverre ikke interessert. Det virker jo nesten som han glemmer deg, når dere ikke er sammen, siden han tydeligvis gjør avtaler med venner i stedet

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Synes måten han opptrer på er sånn passe respektløst.

Og dette nå i en tidlig fase.

Er du sikker på at du skal ta dette videre?

Det blir neppe bedre med tiden!

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer aldri til å fungere. Jeg hadde sagt tydelig i fra om at det å ha en så løs tilnærming til tid og avtaler ikke fungerer for deg og så gått videre. Hvis han er interessert i å endre dette ved seg selv kan dere jo gi det en sjanse, men det kommer aldri til å endre seg av seg selv - og vil være et evig irritasjonsmoment. 

Anonymkode: 32f6c...640

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Et råd fra erfaren dater med mange venninner med datehistorikk, og nå etablert kvinne, til alle kvinner - medsøstre - på jakt:

- Det finnes endel menn som er relasjknsUdyktige. De er emosjonelt ikke i stand til å etablere nære relasjoner til andre mennesker. Typiske tegn er at de alltid har vært single, uten at de har noe opplagt «lyte». De skygger unna forpliktelser, inkl avtaler som krever at de ringer, møter opp eller må «levere noe» (som en bursdagsgave eller lik ende) til et visst tidspunkt. De er unnvikende når samtaler kommer inn på seriøse tema. Noen av dem er slike som alltid snakker om ting de kunne tenke seg å gjøre (lære italiensk, begynne med kiting osv), steder reise til og diverse eventyr, men ser du på historikken har de gjort veldig lite. Altså de drømmer, men tør ikke. Null gjennomføringsevne utover å få seg en utdannelse, jobb og leilighet (som kan lure en, fordi de ser ut som de er veltilpasset). 

- Om en mann er klar for et forhold, får han det til å skje. Da står han litt på for å få til treff.

- Menn som gjør det vanskelig å treffes «is just not into you». Og ofte ikke i stand til å være into noen, bortsett fra kanskje en som avviser ham, da blir de keen, for det krever ingen av de. 

- Og han mangler respekt og empati for daten som skal stå stand by

- Har venninner som har fått noen av ovenstående på kroken etter mange ydmykelser og et par tilfeller av plutselig graviditet. De forholdene blir ofte ikke bra, de som blir bra blir det etter fylte 50 og fyren skjønner at toget er gått for et veldig annet lov og de ser at damen de har faktisk holder seg bra. 

Kjære ts, dropp denne fyren, ikke sløs deg selv bort på en som bryr seg så lite og gir så lite. Det finnes andre fisker i havet som har funnet ut at en kjæreste er en god ide, og det er de som er verdt å satse på. De finnes. 

Anonymkode: 0c39f...bcd

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde bare svart "vi hadde avtalt møtes for halvannen time siden, nå er det for sent, så du trenger ikke ordne deg for min del, men ha en fin kveld"

Anonymkode: 297a1...ebe

• Liker 7
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Sorry, asså, men du bestemmer jo selv hva du vil finne deg i.. Du må være godt desparat hvis du venter hele helgen på kanske å treffe ham.  

Anonymkode: c0eb2...9cb

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har han adhd? Høres ut som det. 

Anonymkode: ff461...63f

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Et råd fra erfaren dater med mange venninner med datehistorikk, og nå etablert kvinne, til alle kvinner - medsøstre - på jakt:

- Det finnes endel menn som er relasjknsUdyktige. De er emosjonelt ikke i stand til å etablere nære relasjoner til andre mennesker. Typiske tegn er at de alltid har vært single, uten at de har noe opplagt «lyte». De skygger unna forpliktelser, inkl avtaler som krever at de ringer, møter opp eller må «levere noe» (som en bursdagsgave eller lik ende) til et visst tidspunkt. De er unnvikende når samtaler kommer inn på seriøse tema. Noen av dem er slike som alltid snakker om ting de kunne tenke seg å gjøre (lære italiensk, begynne med kiting osv), steder reise til og diverse eventyr, men ser du på historikken har de gjort veldig lite. Altså de drømmer, men tør ikke. Null gjennomføringsevne utover å få seg en utdannelse, jobb og leilighet (som kan lure en, fordi de ser ut som de er veltilpasset). 

- Om en mann er klar for et forhold, får han det til å skje. Da står han litt på for å få til treff.

- Menn som gjør det vanskelig å treffes «is just not into you». Og ofte ikke i stand til å være into noen, bortsett fra kanskje en som avviser ham, da blir de keen, for det krever ingen av de. 

- Og han mangler respekt og empati for daten som skal stå stand by

- Har venninner som har fått noen av ovenstående på kroken etter mange ydmykelser og et par tilfeller av plutselig graviditet. De forholdene blir ofte ikke bra, de som blir bra blir det etter fylte 50 og fyren skjønner at toget er gått for et veldig annet lov og de ser at damen de har faktisk holder seg bra. 

Kjære ts, dropp denne fyren, ikke sløs deg selv bort på en som bryr seg så lite og gir så lite. Det finnes andre fisker i havet som har funnet ut at en kjæreste er en god ide, og det er de som er verdt å satse på. De finnes. 

Anonymkode: 0c39f...bcd

Dette er min ekskjæreste, som har en "unngående" type tilknytning. (avoidant på engelsk) det kommer av at hans foreldre var særdeles håpløse med å være rause og stabile som foreldre. Hans trygghet var gutterommet når han var alene og fordypet i Lego. Han vil ha kjærlighet og omsorg men vil være alene og vil ikke ha en plikt ovenfor noen andre, fordi hans foreldre har aldri vært gode mot han. Jeg så det selv når hans mor giftet seg, han strakte ut hånden for å snakke med henne og hun snudde seg vekk. Sånn har det nok alltid vært og sånn har han blitt selv. Det er type forelder som skader et barn for alltid. 

Den eneste gangen det varte var når han fikk barn med en dame, og jeg lurer på om hun noen gang følte seg trygg og sett sammen med han. Jeg tror ikke det. 

Vi har slått opp 5 ganger og nå har han en ny.. 

Han vil nok alltid være ensom om han ikke gjør noe med sårene. 

Anonymkode: ff461...63f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...