Gå til innhold

Vil gå fra mannen. Er mor og uten egenkapital. Håp?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig lei av forholdet. Det er bare krangling og sure miner hele dagen. Null sex og svært lite glede. 
Jeg vil så gjerne gå nå, er ulykkelig. Problemet er at jeg er livredd for å måtte bruke hele lønna på leie.

Har grei lønn og god stabil jobb. Er mamma til to og mangler egenkapital. Den røyk da jeg var fulltidsstudent uten jobb og med barn. Er det håp for å få kjøpt en liten leilighet med to- tre soverom av en som meg? 
finnes det noen «ordninger» for single mødre?

Anonymkode: 4ed06...877

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere må da vel ikke ha eid leilighet?

Om du ikke er oppegående nok til å google deg frem til startlån burde du kanskje ikke eie egen bolig.

Anonymkode: 4a207...bb9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å spare opp litt så søke om husbanklån. Kanskje du skal ta kontakt med de å høre med de

Anonymkode: e68ab...377

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om du ikke er oppegående nok til å google deg frem til startlån burde du kanskje ikke eie egen bolig.

Hva har min evne til å google noe med hvor oppegående jeg er? 
Det svaret ditt var hvertfall ikke oppegående…

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Leier dere nå da? Eller eier mannen hele boligen? Hvis ikke, så har du jo litt egenkapital når dere får solgt. Hvis du aldri har eid før er vel startlån aktuelt kanskje.

Anonymkode: 16e66...7e5

• Liker 4
Skrevet

Førstvtenker jeg at hvor mye har DU gjort for forholdet? Forsøker du å ha sex med han, eller har du bare dyttet han bort til han har gitt opp? Når det kommer til lån, så får du selvfølgelig ikke lån uten egenkapital! Her tenker jeg du bør gå litt i deg selv å se hva DU kan gjøre for forholdet!

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Tobias001 skrev (1 minutt siden):

Førstvtenker jeg at hvor mye har DU gjort for forholdet? Forsøker du å ha sex med han, eller har du bare dyttet han bort til han har gitt opp? Når det kommer til lån, så får du selvfølgelig ikke lån uten egenkapital! Her tenker jeg du bør gå litt i deg selv å se hva DU kan gjøre for forholdet!

Hun vil ut av forholdet, ikke prøve å fikse det.....TS har forøvrig ikke gitt tilstrekkelig info til at du kan trekke de slutningene du gjør. Men vi vet jo alle at du kun er her på KG for å legge skylda på kvinner for alt mulig.

Anonymkode: 07eee...c66

• Liker 26
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Vet du, alt ordner seg som regel. Det finnes flere støtteordninger til aleneforsørgere. Feks bostøtte. Jeg måtte leie en periode da jeg og far til barna gikk fra hverandre, det gikk helt greit. Det kan være fint å bare leie også. Ikke la slike hindringer styre lykken din🥰

Anonymkode: 27f33...363

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjorde det , men leide meg en leilighet da , er bedre enn å bo med noen man ikke vil være med . 

Anonymkode: 43fcf...fe8

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjort det jeg kan for  å redde forholdet, men når den andre parten hverken vil i parterapi eller gjøre hyggelige ting sammen så er det ikke lett. Man må ønske å fikse det sammen, men det er det bare jeg som gjør en innsats for.. 

Jeg syns det er surt å leie noe. Her vi bor er det ikke mye man får leid for en ok pris i en ok størrelse. Koster nesten like mye som vi betaler i lån. Barna går på skole så er ikke aktuelt å flytte langt herfra. 

vi eier et hus sammen, men han har betalt nesten hele egenandelen selv. Men begge står på papiret som eiere. Hvis vi selger nå så får han alt sånn ca.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. går bare rundt meg selv og tenker og grubler hele tiden. Har ikke tatt praten med mannen enda om å gå. Det vil jeg gjøre når jeg vet at jeg har noe å gå til for å slippe å bo sammen som single altfor lenge…

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har god lønn, kan alternative boligkjøpsmodeller som eie til leie eller deleie være veien inn. Du må ha noe startkapital, men ikke 15 prosent av kjøpesummen, som bankene krever.

Men IKKE bind deg til en hvilken som helst aktør, vit at det er en tilbyder med stabil økonomi. Jeg ville sett om det er et boligbyggelag der du bor.

Anonymkode: a4011...591

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Normalt sett har du jo både betalt noe ned og boligen har steget noe i verdi, så litt egenkapital skal du jo sitte igjen med? Du må først og fremst sjekke omtrent hva denne summen blir.

Anonymkode: 5db18...bdd

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du, alt ordner seg som regel. Det finnes flere støtteordninger til aleneforsørgere. Feks bostøtte. Jeg måtte leie en periode da jeg og far til barna gikk fra hverandre, det gikk helt greit. Det kan være fint å bare leie også. Ikke la slike hindringer styre lykken din🥰

Anonymkode: 27f33...363

Støtteordninger til aleneforsørgere gjelder vel bare for aleneforsørgere? Normen i dag er jo annenhver uke hos hver, og da er det vel ikke noe ekstra å få? Skal vel egentlig også dele barnetrygden..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har gjort det jeg kan for  å redde forholdet, men når den andre parten hverken vil i parterapi eller gjøre hyggelige ting sammen så er det ikke lett. Man må ønske å fikse det sammen, men det er det bare jeg som gjør en innsats for.. 

Jeg syns det er surt å leie noe. Her vi bor er det ikke mye man får leid for en ok pris i en ok størrelse. Koster nesten like mye som vi betaler i lån. Barna går på skole så er ikke aktuelt å flytte langt herfra. 

vi eier et hus sammen, men han har betalt nesten hele egenandelen selv. Men begge står på papiret som eiere. Hvis vi selger nå så får han alt sånn ca.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. går bare rundt meg selv og tenker og grubler hele tiden. Har ikke tatt praten med mannen enda om å gå. Det vil jeg gjøre når jeg vet at jeg har noe å gå til for å slippe å bo sammen som single altfor lenge…

Hvilken andel har du i boligen ? Har får ikke alt selv om han betale egenandelen,  regner med den var på 15%?Du kan begynne med å få en prisvurdering på bolig. Kan være verdistigning er såpass høy at dere selger med profitt og da har du nok EK. Det finnes støtteordninger for aleneforsørgere , men da må du har hovedomsorgen for barna , og det er det ikke alle fedre som vil. Ville begynt med å forhøre meg rundt meg banken,  nav, husbanken.  Skader ikke å regne litt på det. 

Anonymkode: f65fd...9f6

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Snakk om nedlatende og dustete svar.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Er det håp for å få kjøpt en liten leilighet med to- tre soverom av en som meg? 
finnes det noen «ordninger» for single mødre?

Husbanken for et evt boliglån om du ikke får lån i en vanlig bank.

Ellers så har du div stødnader som enslig forsørger https://www.nav.no/alene-med-barn

- utvidet barnetrygd
- overgangsstødnad om minst ett av barna er under 8 år
- stødnad til barnetilsyn om barn går i bhg og/eller sfo
- barnebidrag

Bostøtte kan være aktuelt, det er det kommunene som forvalter på vegne av husbanken. Sjekk din kommunes hjemmeside evt husbanken.no for div kalkultorer og inntektsgrenser og info

Anonymkode: 71b63...b45

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Om dere står 50/50 på huset, så skal du ha halvparten. Med mindre dere har en avtale om egenandelen han har bidratt med, så trenger du ikke å ta hensyn til det.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Om dere står 50/50 på huset, så skal du ha halvparten. Med mindre dere har en avtale om egenandelen han har bidratt med, så trenger du ikke å ta hensyn til det.

Dette er jo bare tull, man får ut igjen den delen man gikk inn med, hvis en gikk inn med 2/3 får man selvfølgelig det tilbake

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Alltid en idiot må komme med oppgulp. Svar ordentlig på spørsmål istedenfor du om du i det hele tatt klarer det. Ape 

Anonymkode: 5692a...c24

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva har min evne til å google noe med hvor oppegående jeg er? 
Det svaret ditt var hvertfall ikke oppegående…

Mye

Anonymkode: 68490...da1

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...