AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #1 Skrevet 23. mars 2024 Jeg lurer på hvordan dere personlig håper at boligmarked utvikler seg, og hvorfor ?Høyere priser, lavere priser? Høyere rente, lavere rente? Jeg har enda ikke kommet inn på boligmarkedet så håper jo selv at prisene skal gå ned. Samtidig håper jeg jo ikke det skal krasje helt så familie og venner som eier hus sliter. Det jeg håper mest er på en tredje boligsektor drevet av staten slik at prisene kan reguleres bedre. Håper også skatt på sekundærbolig økes masse slik at det bare lønner seg å ha en bolig, og det forhåpentligvis blir billigere for alle å mindre penger å spekulere i det. Rente er jeg usikker på, jeg håper kanskje den ligger dær den er idag? Ser mange sliter, men tenker det er best inflasjonen går ned. Hva håper (ikke tror) du? Anonymkode: 25557...0b9
Forvirret23 Skrevet 23. mars 2024 #2 Skrevet 23. mars 2024 At boligverdien stiger, og renta går ned 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #3 Skrevet 23. mars 2024 Prisnedgang og uendret, eller økt, rente. Ikke håper, men tror. Anonymkode: 9e701...595
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #4 Skrevet 23. mars 2024 Jeg tror at prisene vil fortsette å stige, og håper de vil gjøre det veldig sakte. Anonymkode: 9fe06...737
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #5 Skrevet 23. mars 2024 Tror prisene stiger. Tror rentene stiger. Håper prisene synker for objekter beregnet for familier på 3+. Håper rentene synker. Håper prisene synker, for førstegangskjøper objekter. Håper rentene fryser, for førstegangskjøpere slik at de ikke låner for mye. Håper prisene stiger, for enmansboliger og og typisk utleieobjekter. Håper på drithøye renter, for grupper som kjøper slike objekter. Anonymkode: 3aca5...f78
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #6 Skrevet 23. mars 2024 Ingen som vet helt sikkert, men jeg tror de fleste har innsett at rentetoppen er trolig nådd, i tillegg snakkes det om at hovedlønnsoppgjøret kan bli bra i år. De fleste begynner å se lys i tunnelen og at økonomien blir sakte men sikkert bedre nå. Boligmarkedet har gjort det ganske bra i både januar og februar. Når jeg ser på boligstatistikk så har boligprisen hatt en liten "dipp" og boligprisene ligger der man var for noen par år siden (ikke i storbyene). Jeg tror vi nå er på bedringens vei og at boligprisene vil dessverre fortsette å øke. Kjøper du nå så kan det hende du kan få bolig til under prisantydning, kjøper du etter at renten har blitt skrudd ned vil du møte flere kjøpere og dermed belage deg på å betale mer. PS. Bare så det er sagt, dette er kun mine meninger og jeg kan absolutt ta feil av hvordan utviklingen går Anonymkode: 767f7...d17 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #7 Skrevet 23. mars 2024 Vet ikke helt hva jeg skal håpe når det gjelder boligmarkedet... Skulle jeg håpe på fallende boligpriser, vil det gå utover de mange som sitter med gjeld til langt over pipa, for svært mye av denne "boligkarusellen" er totalt avhengig av at folk låner stadig mer. Stopper det opp, vil mange ende opp med for mye gjeld i forhold til boligverdi, med alle ulempene det medfører. Skulle jeg håpe på økende boligpriser, vil vi ende opp med et enda større forskjellssamfunn enn vi allerede har, hvor flere unge vil slite med å etablere seg og fødselstallene vil synke enda mer. Vi risikerer at folk i lavlønnsyrker aldri får etablert seg, og mange må bo hos foreldrene til de er 30-40 år før de får et egnet hjem til å etablere en familie. I tillegg vil enda høyere boligpriser sørge for enda mer gjeld i en allerede forgjeldet befolkning. Sånn totalt sett mener jeg vel at økende boligpriser vil være mest skadelig for samfunnet i sin helhet, men samtidig vil et drastisk fall i boligprisene være skadelig for mange det også. Så hva jeg på en måte håper på, er vel at lufta slippes sakte, sakte ut av bobla slik at ting ikke går rett til helvete enten den ene eller den andre veien.. Anonymkode: 451ef...432
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #8 Skrevet 23. mars 2024 Håper boligprisene går ned, siden jeg ønsker å kjøpe leilighet i løpet av året. Renta kan gjerne være slik som i dag. Anonymkode: df349...2e2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #9 Skrevet 23. mars 2024 Håper rentene stiger. Vi har nedbetalt bolig og skal ikke selge før om 30 år. Anonymkode: 6a6cb...096
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #10 Skrevet 23. mars 2024 Eier leilighet, men håper på kraftig fall i boligprisene fremover. Håper renta holder seg ca 1% over Federal Reserve og ESB for all fremtid. Anonymkode: ae8bb...96f 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #11 Skrevet 23. mars 2024 Boligprisene øker til høsten. Norge har importert 100.000 flyktninger fra Ukraina, og det driver opp boligprisene Anonymkode: ebcb2...4f2
Hmmmmmm Skrevet 23. mars 2024 #12 Skrevet 23. mars 2024 Håper renta går ned med 1% i hvertfall. Også stabilisere seg der. Er eier så vil jo selvsagt ikke at boligprisene skal falle.
mcdreamsy Skrevet 23. mars 2024 #13 Skrevet 23. mars 2024 Som ung eier med høy belåningsgrad håper jeg rent egoistisk sett at prisene fortsetter å stige
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #14 Skrevet 23. mars 2024 Jeg håper prisene går rett til himmelsk. Spesielt i Oslo. Jeg ønsker å bosette meg et god stykke utenfor etter hvert, og vil dermed godt på vei bli gjeldsfri. Anonymkode: 1db22...1bb
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #15 Skrevet 23. mars 2024 Egoistisk sett håper jeg boligprisene i Oslo går opp og at renta faller. Jeg tror det er det som kommer til å skje også, men syns synd på de neste førstegangskjøperne som ikke har mulighet til å få hjelp av foreldre for å komme seg inn på markedet. Anonymkode: 8695c...a4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå