Gå til innhold

Dere sykepleiere som har forhandlet lønn, tips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere tips til argumentasjon? 

Anonymkode: 162cc...e42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alle bidrag du har utover det som forventes basert på stillingsinstruks. Poengter din fleksebilitet.

Du må også lese arbeidsgivers lønnspolitiske plan og se hva de prioriterer. Så bruke de momentene.

Om du jobber i en kommune/hos en konkurranseutsatt arbeidsgiver (feks at nabokommune, annet sykehus etc lønner bedre), så kan du også bruke dette inn i lønnskrav. Altså at konkurranse om sin kompetanse fører til bedre betingelser et annet sted.

Unngå for all del å bruk kolleger sin lønn som et argument.

Anonymkode: 6ffa9...aef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Alle bidrag du har utover det som forventes basert på stillingsinstruks. Poengter din fleksebilitet.

Du må også lese arbeidsgivers lønnspolitiske plan og se hva de prioriterer. Så bruke de momentene.

Om du jobber i en kommune/hos en konkurranseutsatt arbeidsgiver (feks at nabokommune, annet sykehus etc lønner bedre), så kan du også bruke dette inn i lønnskrav. Altså at konkurranse om sin kompetanse fører til bedre betingelser et annet sted.

Unngå for all del å bruk kolleger sin lønn som et argument.

Anonymkode: 6ffa9...aef

Hvorfor ikke bruke kolleger lønn som argument? Jeg mener hvis det er et stort sprik og man har samme utdanning og arbeidsoppgaver.

Anonymkode: 162cc...e42

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du skal jobbe et sted med ekstrem mangel på folk, eller har betydelig mer kursing og utdannelse enn del andre sykepleierne, så kommer du ingen vei med å forhandle lønn. Jeg har høyere lønn en flere av mine kolleger, men jeg har videreutdanning med mastergrad + en del kursing som avdelingen trenger. De to siste som ble ansatt hos oss gjorde forsøk på å forhandle lønn, men klarte det ikke. Å bare si "jeg er snill og grei, gi emr til meg" kommer du absolutt ingen vei med. Og hvorfor skal du det egentlig?

Anonymkode: c83a5...04b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...