Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Innlegget gjelder kun handel fra TEMU og avgifter og intet annet.

MIN tur til å kjøpe «dritt & lort & kinasøppel» 😂 og jeg bare lurer på om jeg har forstått det riktig angående sluttsummen og hva den inkluderer.  På forhånd takk for svar på dette.

jeg kjøpte et par småting for noen uker siden, som jeg ble kjempefornøyd med, en slags visp, ståltrådkluter/skrubb og truser. Varene koster under 300 kr og jeg tenkte ikke på det med toll og annet.  Det ble heller ikke noe ekstra å betale denne gang.

I dag har jeg sendt en ny bestilling på ting & tang og sluttsummen ble rundt 900 kr.  Forstår jeg det riktig med at TEMU fikser alt av ekstraomkostninger og at det allerede er inkludert i det beløpet som jeg betaler?  Det ser slik ut for meg her https://www.posten.no/enklere-hverdag/dette-bor-du-vite-nar-du-handler-pa-nett-fra-utlandet?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI2I3R0qWKhQMVbBqiAx2OBQkXEAAYAiAAEgJbMPD_BwE

Det er ingen produkter med restriksjoner i min bestilling, men sandaler til meg, 3 skjorter i 6XL til en stor mann  og flere helt enkle, vanlige midi damettruser.  

Endret av Øyne
Rettet iflg klage fra annen bruker
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Øyne skrev (9 minutter siden):

Innlegget gjelder kun handel fra TEMU og avgifter og intet annet.

MIN tur til å kjøpe «dritt & lort & kinasøppel» 😂 og jeg bare lurer på om jeg har forstått det riktig angående sluttsummen og hva den inkluderer.  På forhånd takk for svar på dette.

jeg kjøpte et par småting for noen uker siden, som jeg ble kjempefornøyd med, en slags visp, ståltrådkluter/skrubb og truser. Varene koster under 300 kr og jeg tenkte ikke på det med toll og annet.  Det ble heller ikke noe ekstra å betale denne gang.

I dag har jeg sendt en ny bestilling på ting & tang og sluttsummen ble rundt 900 kr.  Forstår jeg det riktig med at TEMU fikser alt av ekstraomkostninger og at det allerede er inkludert i det beløpet som jeg betaler?  Det ser slik ut for meg her https://www.posten.no/enklere-hverdag/dette-bor-du-vite-nar-du-handler-pa-nett-fra-utlandet?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI2I3R0qWKhQMVbBqiAx2OBQkXEAAYAiAAEgJbMPD_BwE

Det er ingen produkter med restriksjoner i min bestilling, men sandaler til meg, 3 skjorter i 6XL til en stor mann  og flere helt enkle, vanlige midi damettruser.  Jeg har gått mye ned i vekt og trusene mine faller av. 

Bestiller du for under 3000 skal mva. være inkludert, trodde man måtte betale særavgifter på klær men det ser ut til at det blir gjort unntak for firmaer registrert i VOEC.

Anonymkode: d107a...b3d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva har det med saken å gjøre at du har gått mye ned i vekt og trusene faller av?

Anonymkode: d5b74...c42

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke betale noe sktra

Anonymkode: a9e21...e70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Øyne skrev (1 time siden):

Jeg har gått mye ned i vekt og trusene mine faller av. 

Takk for informasjon 😅

Ville aldri brukt truser fra Temu. Kan være masse skadelige stoffer man ikke vil ha inntil et sensitivt underliv.

Anonymkode: bf75c...1cd

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville aldri brukt truser fra Temu. Kan være masse skadelige stoffer man ikke vil ha inntil et sensitivt underliv.

Nettopp, tross alt mangler de aller fleste asiatere underliv helt og resten har skjell som hud som følge at dette enorme problemet.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Nettopp, tross alt mangler de aller fleste asiatere underliv helt og resten har skjell som hud som følge at dette enorme problemet.

Tror du asiatere kjøper den dritten som selges på Temu? De sitter nok tvert imot og ler seg ihjel over hvor lettlurte vi er her, Vedder på at ikke engang de som produserer Temu-crap ville brukt det.

Anonymkode: 00c7b...f81

• Liker 16
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, du får dritt og gift i posten om en stund. Om du ikke bare er svindlet, da.

Anonymkode: 90cfc...8d2

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gratulerer, du får dritt og gift i posten om en stund. Om du ikke bare er svindlet, da.

Anonymkode: 90cfc...8d2

Du aner åpenbart ikke hva Temu er. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du asiatere kjøper den dritten som selges på Temu? De sitter nok tvert imot og ler seg ihjel over hvor lettlurte vi er her, Vedder på at ikke engang de som produserer Temu-crap ville brukt det.

Anonymkode: 00c7b...f81

Morsomme antagelser du kommer med her.

Anonymkode: f6b85...e78

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Takk for informasjon 😅

Anonymkode: bf75c...1cd

En vasker dem før en bruker dem.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva har det med saken å gjøre at du har gått mye ned i vekt og trusene faller av?

😂🤣

Skrevet

Sånn, rettet. Fornøyd? 

Skrevet

Må ikke betale noe sktra

Anonymkode: a9e21...e70

Takk 💙

• Liker 1
Skrevet

Bestiller du for under 3000 skal mva. være inkludert, trodde man måtte betale særavgifter på klær men det ser ut til at det blir gjort unntak for firmaer registrert i VOEC.

Anonymkode: d107a...b3d

Takk 💙

Skrevet
A-hunter skrev (17 minutter siden):

:hoho:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forbrukerrådet sier ikke kjøp sminke, kremer (alt som smøres på kroppen), ikke elektronikk, ladere osv (brannfare) og ingen ting som skal lages mat med/i munnen, altså kjøkkenredskaper. Problemet er manglende merking og testing.

Anonymkode: 9017f...c4e

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Forbrukerrådet sier ikke kjøp sminke, kremer (alt som smøres på kroppen), ikke elektronikk, ladere osv (brannfare) og ingen ting som skal lages mat med/i munnen, altså kjøkkenredskaper. Problemet er manglende merking og testing.

Var det det ts ville spørre om? 🙄

Anonymkode: e2343...4d3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Var det det ts ville spørre om? 🙄

Anonymkode: e2343...4d3

Er vel greit at folk som handler der får såpass viktig informasjon? Man styrer jo unna ting som er potensielt farlig.

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Er vel greit at folk som handler der får såpass viktig informasjon? Man styrer jo unna ting som er potensielt farlig.

Jeg spurte ikke om råd av den enkle grunn at jeg er informert om potensielle farer ved denne type handel.  Noen ganger sporer tråder helt av fra formålet med innlegget.  Om du hadde lest hovedinnlegget så kunne du også spart deg for det bryderiet du tok deg med å svare.  Så, jeg takker for engasjementet, men det var ikke det jeg spurte om.  

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer, hvordan i alle dager klarte du å lese TEMU men overse fullstendig det TS hadde skrevet både i uthevet og understreket skrift?

Hvis det er noen trøst, så er du i samme klubb som 3 andre sterkt selektivt svaksynte i denne tråden.

Anonymkode: 472f1...94f

• Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...