AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #1 Skrevet 23. mars 2024 Hver gang jeg er hos lege så tar hen blodprøver på vitaminer og mineraler, jern, d vitamin og diverse og også blodsukker. Prøvene blir tatt ikke fastende, og hver gang hen tar for blodsukker så er den alltid rød og alltid samme tall 6,4 men jeg får aldri noe beskjed om det, kun at alle prøvene er normale. Har også tatt en gang hos en annen lege og da var det det samme. Bør jeg bli bekymret? Anonymkode: 1236e...b76
isw Skrevet 23. mars 2024 #2 Skrevet 23. mars 2024 (endret) Ikke fastende blodsukker er alltid stjernemerket (rød) og har ingen referanseområde. Om 6,4 er OK kommer an på flere ting. Det må tolkes av legen din i lys av tid siden siste måltid etc. Er du bekymret kan du spørre legen om enten å måle fastende blodsukker eller gjøre en glukosebelastningstest. Da inntar du 75 gram glukose under kontrollerte former og måler blodsukker med jevne mellomrom. Endret 23. mars 2024 av isw 1
Blueberrymuffin Skrevet 23. mars 2024 #4 Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hver gang jeg er hos lege så tar hen blodprøver på vitaminer og mineraler, jern, d vitamin og diverse og også blodsukker. Prøvene blir tatt ikke fastende, og hver gang hen tar for blodsukker så er den alltid rød og alltid samme tall 6,4 men jeg får aldri noe beskjed om det, kun at alle prøvene er normale. Har også tatt en gang hos en annen lege og da var det det samme. Bør jeg bli bekymret? Anonymkode: 1236e...b76 Fastende blodsukker skal ligge mellom 4.0 - 5.9 mmol. Ikke fastende blodsukker skal ligge mellom 4.0 - 7.8 mmol. Med andre ord, blodsukkeret ditt er helt normalt, og ingenting å bekymre seg for. 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #5 Skrevet 23. mars 2024 Takk til alle som svarte, da kan jeg slappe av❤️ Anonymkode: 1236e...b76
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #6 Skrevet 23. mars 2024 Dersom det er langtidsblodsukkeret, så ligger det i prediabetesområdet. Jeg lå også i det området i mange år, ble aldri kommentert av legen. Nå har jeg utviklet diabetes type 2. Anonymkode: c6748...4e6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå