Gå til innhold

Borreliose, noen her med erfaring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skremt over hvor mange som ikke får hjelp med dette i Norge, testene er og dårlige generelt. Noen får litt utslag, men ikke antibiotika. 

Skremmende, jeg tar alle forhåndsregler etter å ha sett et familiemedlem gå til grunne uten hjelp. Kom over enda en kvinne KK.no i dag.

https://www.kk.no/livet/mamma-jeg-vil-ikke-do-du-ma-hjelpe-meg/81072604

https://www.kk.no/livet/anette-kunne-ikke-se-det-er-fordi-du-blor-fra-oynene-svarte-ambulansearbeideren/74042838

Enda fler:

https://www.adressa.no/forbruker/i/Kz3d1E/jeg-ble-invalid-etter-flattbitt

https://www.vg.no/forbruker/helse/i/GpoEl/flaattbitt-kan-ha-tatt-livet-av-lars-jacob-krogh

https://www.nrk.no/buskerud/i-rullestol-etter-flattbitt-1.2563148

https://www.nettavisen.no/nyheter/fikk-me-etter-flattbitt-mannen-jeg-kjente-er-borte/s/5-95-1129130

Bare noen få...masse som kommer opp på søk i google.

Anonymkode: 80b1f...4ff

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har borreliose.Kunne skrevet bok,Negative blodprøver i Norge.Positive i utlandet.Ingen hjelp å få her til lands.Her har jeg bare «ME»

Anonymkode: 76d39...42c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Jeg har borreliose.Kunne skrevet bok,Negative blodprøver i Norge.Positive i utlandet.Ingen hjelp å få her til lands.Her har jeg bare «ME»

Har du fått noe hjelp til å bli bedre?

Anonymkode: 80b1f...4ff

AnonymBruker
Skrevet

Har vært i behandling i utlandet, men man kan jo ikke ta antibiotika i årevis heller. Problemet er at jeg fant ut jeg hadde lenge etter jeg ble syk. Samt at borrelia kommer som oftest med alle mulig co infeksjoner som igjen krever annen type behandling. Styggedommen har satt seg i alle celler i kroppen,og det er nesten umulig å bli kvitt. Jeg er bedre,men har en lang vei å gå. Tar pr idag urter. Vet ikke veien videre

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei!

Har du vurdert Polen, Tyskland eller Sveits? Jeg har alle symptom, uten utslag på blodprøver. Ønsker ikke spinalprøve, da heller ikke de er pålitelige. Igenx skal visst være bra, men der og er det 50% sjanse for falsk pos/neg resultat. 

Anonymkode: ed8c7...f16

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har vært i behandling i utlandet, men man kan jo ikke ta antibiotika i årevis heller. Problemet er at jeg fant ut jeg hadde lenge etter jeg ble syk. Samt at borrelia kommer som oftest med alle mulig co infeksjoner som igjen krever annen type behandling. Styggedommen har satt seg i alle celler i kroppen,og det er nesten umulig å bli kvitt. Jeg er bedre,men har en lang vei å gå. Tar pr idag urter. Vet ikke veien videre

Har du vurdert SOT eller bacteriophage? Jeg har kontakt med en tannklinikk i Sveits, jeg holder på med utredning for evt kavitasjon. De behandler også lyme, så mulig jeg kan behandles for både tenner og lyme der. Men må selge sjela eller huset mitt først😄🫣😅

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du vurdert Polen, Tyskland eller Sveits? Jeg har alle symptom, uten utslag på blodprøver. Ønsker ikke spinalprøve, da heller ikke de er pålitelige. Igenx skal visst være bra, men der og er det 50% sjanse for falsk pos/neg resultat. 

Jeg har både behandlet via Polen og i Tyskland

AnonymBruker
Skrevet

Har du vurdert SOT eller bacteriophage? Jeg har kontakt med en tannklinikk i Sveits, jeg holder på med utredning for evt kavitasjon. De behandler også lyme, så mulig jeg kan behandles for både tenner og lyme der. Men må selge sjela eller huset mitt først😄🫣😅

Ikke prøvd SOT,men har bekjente som har uten at de har sett mye bedring.

Bacteriophage har jeg ikke hørt om?🤔

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har både behandlet via Polen og i Tyskland

Jeg vurderer Gdansk eller Sveits. Men hvis antibiotika bør det være IV. Har dysbiose. Har så klart kun fått diagnose ME her til lands😬

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer Gdansk eller Sveits. Men hvis antibiotika bør det være IV. Har dysbiose. Har så klart kun fått diagnose ME her til lands😬

Mange har blitt bedre i Gdansk. Jeg har blitt behandlet av klinikken der. Men ikke Iv

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange har blitt bedre i Gdansk. Jeg har blitt behandlet av klinikken der. Men ikke Iv

Ble du behandlet holistisk; blant annet ozon theraphy? jeg er veldig nyskjerrig på dette da jeg ikke tåler antibiotika noe særlig. I Tyskland er det en klinikk som bruker hypothermia(eller noe sånt); altså varme. Er visst mye annet enn kun antibiotika, i det store Utland😄

AnonymBruker
Skrevet

De bruker også ozon terapi på den klinikken,Men bare det hjelper nok ikke,

Har brukt insulin behandling også,samtidig ved IV. 
Det som har holdt meg stabil nå er rett og slett urter, Jeg bruker Buhner sine

Skrevet

Hei, jeg hadde borreliose for 12 år siden - og har aldri vært så syk før eller siden.
Gikk sykemeldt nesten to år og immunforsvaret mitt fikk en alvorlig knekk, som har gjort at jeg i dag arbeider redusert.

Oppfølgingen var helt elendig og sykehuset mente at dette hadde jeg ikke, og jeg ble overhodet ikke tatt på alvor. Hadde jeg ikke hatt en fantastisk fastlege som stod på så hadde det trolig vært kroken på døra.
Når det så godt ute i sykdomsforløpet ble konstatert at jeg hadde nevroborreliose, det var synlig store skader i hjernebarken på bilder - ble det en pliktskyldig unnskyldning fra nevrologen på Ullevål. HAN var den mest tafatte legen jeg noen gang har vært borte i, men siden jeg var så redusert hadde jeg ikke evne til å forfølge dette da.
Da ble det behandling og ett års antibiotikabehandling på statens regning - men så ble det stopp, og jeg måtte selv ved fastlegens hjelp få 6 måneder til med antibiotika behandling.
Etter dette kunne jeg gradvis gå tilbake i full lederjobb som jeg hadde hatt tidligere.

Jeg håper at behandlingen har blitt bedre - men er det private muligheter på dette som ikke prøver å sko seg på den enkeltes ulykke - da er min anbefaling å benytte dette.
Såfremt ikke statens satsing på dette i Kristiansand har båret frukter.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De bruker også ozon terapi på den klinikken,Men bare det hjelper nok ikke,

Har brukt insulin behandling også,samtidig ved IV. 
Det som har holdt meg stabil nå er rett og slett urter, Jeg bruker Buhner sine

Jeg vil prøve Buhners protokoll men tør ikke pga magesår😣Tåler omtrent ingenting lenger.

AnonymBruker
Skrevet
NissUlf skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg hadde borreliose for 12 år siden - og har aldri vært så syk før eller siden.
Gikk sykemeldt nesten to år og immunforsvaret mitt fikk en alvorlig knekk, som har gjort at jeg i dag arbeider redusert.

Oppfølgingen var helt elendig og sykehuset mente at dette hadde jeg ikke, og jeg ble overhodet ikke tatt på alvor. Hadde jeg ikke hatt en fantastisk fastlege som stod på så hadde det trolig vært kroken på døra.
Når det så godt ute i sykdomsforløpet ble konstatert at jeg hadde nevroborreliose, det var synlig store skader i hjernebarken på bilder - ble det en pliktskyldig unnskyldning fra nevrologen på Ullevål. HAN var den mest tafatte legen jeg noen gang har vært borte i, men siden jeg var så redusert hadde jeg ikke evne til å forfølge dette da.
Da ble det behandling og ett års antibiotikabehandling på statens regning - men så ble det stopp, og jeg måtte selv ved fastlegens hjelp få 6 måneder til med antibiotika behandling.
Etter dette kunne jeg gradvis gå tilbake i full lederjobb som jeg hadde hatt tidligere.

Jeg håper at behandlingen har blitt bedre - men er det private muligheter på dette som ikke prøver å sko seg på den enkeltes ulykke - da er min anbefaling å benytte dette.
Såfremt ikke statens satsing på dette i Kristiansand har båret frukter.

Huff, Det er helt forferdelig hvordan vi blir behandlet. Hadde du positiv prøve i Norge? Jeg hadde det ,og da hadde jeg IKKE borreliose fikk jeg høre. Positive prøver i utlandet ville de ikke høre snakk om. Det var mitt møte med det norske helsevesen 

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk påvist borreliose for cirka 7 år siden. Da hadde jeg vært dårlig lenge, hadde smerter overalt i kroppen. Følte meg stiv og hoven, alt var vondt. Foruten smertene så var jeg også veldig mye syk på andre måter. Fikk det ene etter det andre, alt fra tette kraftige forkjølelser til operasjoner av svulster, celleforandringer, betennelser, nerveskader +++ Ingen lege tok smertene mine på alvor. Etter skifte av flere leger fikk jeg til slutt en lege som virkelig hørte på meg. Han diagnostiserte meg med fibromyalgi, men jeg fikk og tatt utvidete blodprøver. Det viste borreliose. Fikk 2 ukers kur på antibiotika. Ble mye bedre, men ikke bra. Legen min sluttet, og jeg lever i dag med masse utfordringer pga dårlig helse. Det dukker stadig opp noe nytt jeg må plages med. Men jeg har slått meg til ro med at livet blir som det blir, orker ikke kampen med flere leger. Har ei heller økonomi til å ordne med behandling utenlands.

Anonymkode: cc9c7...41c

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Huff, Det er helt forferdelig hvordan vi blir behandlet. Hadde du positiv prøve i Norge? Jeg hadde det ,og da hadde jeg IKKE borreliose fikk jeg høre. Positive prøver i utlandet ville de ikke høre snakk om. Det var mitt møte med det norske helsevesen 

Prøven som fastlegen tok var positiv, og da tenkte fastlegen at nå var svaret der.
Men det holdt ikke, for sykehuset mente at denne kunne være "falsk", da det var enkelte tester som blir det - og så skulle de ta nye prøver og når de var positive, mente de at jeg hadde tidligere hatt smitte i blodet som nå slo ut nå...
Så ble det tatt spinalprøve - så ble svaret ble rotet bort før det forelå, og min fastlege klikket på mine vegne og jeg ble lagt inn...

Jeg ble dårligere, men sendt ut fra sykehuset, men når ansiktet fikk lammelser ble jeg lagt inn på ny - og det ble da konstatert borreliose av en ny lege som da var på ullevål.

Jeg tror det norske helsevesenet er skeptiske til utenlandske blodprøver - så ville presset på hos fastlegen, eller privat lege for å få tatt de mulige prøvene i Norge som kan tas.

Mener det skal ha blitt ett spesialist senter for flåttsykdommer på Sørlandet - ville forsøkt å kontakte dette via fastlege.

Og så ville jeg hvis formen er svak undersøkt om det er andre mulige faktorer/sykdom som kan være årsak, for det er mye som kan angripe kroppen!

AnonymBruker
Skrevet

Mente jeg hadde IKKE positive prøve i Norge. Det er ikke noe vits å teste mer her til lands,da sykdommen har kommet så langt at den gjemmer seg i cellene. Dette plukkes ikke opp på de dårlige testene her til lands.Men dette vet ikke(eller så vil de ikke vite)legene. Bare 40 eller 50 prosent får positive prøver i Norge. 
Flåttsenteret på Sørlandet er en vits. De hjelper ingen,og påstår borreliose kan gå over av seg selv. De sier også testene er like bra som i utlandet.Bare svada. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mente jeg hadde IKKE positive prøve i Norge. Det er ikke noe vits å teste mer her til lands,da sykdommen har kommet så langt at den gjemmer seg i cellene. Dette plukkes ikke opp på de dårlige testene her til lands.Men dette vet ikke(eller så vil de ikke vite)legene. Bare 40 eller 50 prosent får positive prøver i Norge. 
Flåttsenteret på Sørlandet er en vits. De hjelper ingen,og påstår borreliose kan gå over av seg selv. De sier også testene er like bra som i utlandet.Bare svada. 

har foresten også ebv virus,bartonella,babesia med mer. Mye som kommer med borreliosen

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Husker godt at det var flere "leire" som hadde forskjellige ståsted for borreliose, hvordan den kan gjemme seg, bruk av antibiotika og på hvordan symptomene kunne være.
Min kamp ble ettervært bruken av antibiotika og hvor lenge de ville gi meg dette og i hvor store doser. I starten var de rause og det ble gjort intravenøst, så ble det minimalt - og jeg gikk privat...

Uansett lykke til og gi ikke opp, og ha alltid ett lite øye for at det kan være noe annet og, selv om borreliose kan imitere andre sykdommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...