Gå til innhold

Hvordan er det å bo i Fredrikstad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vurderer å flytte pga jobbtilbud men har aldi vært der før, og aner ikke hvordan er det egentlig å bo der.

Bor i Trondheim som jeg mener er en utrolig kjedelig by (for meg). Fra Fredrikstad kan man i "verste" fall ta tog til Oslo og Gøteborg for å oppleve bedre kulturtilbud.

Har ikke barn så råd om BHG/skole og familietilbud er ikke relevante for meg.

Setter pris på innspill fra folk som faktisk bor der, ikke de med "meninger" om byen.

Anonymkode: 9f56f...e36

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor mener du Trondheim er kjedelig? Sannsynligvis vil du synes at "Freddy" er enda kjedeligere. Trondheim er jo en faktisk by.

Anonymkode: 119d7...1aa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad sin "storhetstid" med uteliv og slike ting er over. Det er mer liv der sommerstid, men forholdvis dødt vinterstid. Det er nok ikke noen mer spennende by enn Trondheim, og kulturtilbudet er ikke så voldsomt stort. Men som du sier, Oslo og Gøteborg er en togtur unna. Men det er en av de tingene jeg liker med området her. Mulig å oppsøke kultur og storbylivet når jeg ønsker, men stille og fredelig ellers.

Du har litt tilbud på restaurantsiden, og du har bryggepromenaden som er koselig om sommeren.

Anonymkode: 59fba...7bf

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor mener du Trondheim er kjedelig? Sannsynligvis vil du synes at "Freddy" er enda kjedeligere. Trondheim er jo en faktisk by.

Ingen interessante konserter/festivaler/kulturtilbud - derimot kunne jeg dratt til Oslo hver helg grunnet alt det gode som skjer der. Den beste opplevelsen folk kan tenke seg i "Bartebyen" er å gå på Solsiden i helgene og drikke seg ful og drite seg ut.  Jeg er ikke særlig opptatt av drikking, og begynner å bli litt lei når alt jeg kan gjøre er å ta turer i marka. 😃
/TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen interessante konserter/festivaler/kulturtilbud - derimot kunne jeg dratt til Oslo hver helg grunnet alt det gode som skjer der. Den beste opplevelsen folk kan tenke seg i "Bartebyen" er å gå på Solsiden i helgene og drikke seg ful og drite seg ut.  Jeg er ikke særlig opptatt av drikking, og begynner å bli litt lei når alt jeg kan gjøre er å ta turer i marka. 😃
/TS

Kan nok hende "Freddy" er noe for deg da 😉

AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke veldig harry i Fredrikstad? 

Anonymkode: 69dd0...40f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du får prøve å komme deg ut litt.

Anonymkode: 36b62...6d2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

/TS

Fredrikstad er jo en mye mindre by enn Trondheim. Hvis du absolutt ikke vil bo i Oslo/omegn, ville jeg heller valgt en av mjøsbyene. Det skjer en del kulturelt i Gjøvik/Lillehammer/Hamar, og de er nært hverandre. 

Men du virker kanskje relativt ung når du skriver om festivaler osv, og da er vel Oslo stedet om Trondheim ikke er bra nok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fredrikstad er Norges beste by om våren/sommeren. Da yrer det med liv overalt. Vi har idyll festivalen,Glomma festivalen, måne festivalen  for å nevne noe..Det er gratis operapub på Magenta i gamlebyen første onsdag i mnd. Vi har en stor bra kino med endel arrangementer. Litteraturhuset byr på endel. Masse flotte badesteder slik som: foten( påstår Norges beste),mærrapanna,vispen etc. Det er mange spisesteder å velge mellom feks Divan,køl, Slippen. Biblioteket er stort og flott. Vi har gratis ferge som alle kan ta dag og kveld mellom sentrum og de andre delene av Fredrikstad. Det er et stort badeanlegg inne og ute som er kommunalt og sponset som heter Kongsten friluftsbad.

Anonymkode: 42ce0...747

• Liker 5
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig hyggelig i Fredrikstad. Det er en del å gjøre der og i områdene rundt, inkludert Oslo. 

Anonymkode: 20eb6...f4b

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 9.44):

Fredrikstad er jo en mye mindre by enn Trondheim. Hvis du absolutt ikke vil bo i Oslo/omegn, ville jeg heller valgt en av mjøsbyene. Det skjer en del kulturelt i Gjøvik/Lillehammer/Hamar, og de er nært hverandre. 

Men du virker kanskje relativt ung når du skriver om festivaler osv, og da er vel Oslo stedet om Trondheim ikke er bra nok. 

Helt enig! Mjøsbyene er de beste byene å bo i her har man absolutte alt. Ifra Natur, Ute liv Osv. Alt i et lite sted i tillegg til det så er byene ganske så oppgraderte.

Har en venn som bor i Fredrikstad han mener det er en Slum sted. 😅 

Anonymkode: e485a...923

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 16.35):

Fredrikstad er Norges beste by om våren/sommeren. Da yrer det med liv overalt. Vi har idyll festivalen,Glomma festivalen, måne festivalen  for å nevne noe..Det er gratis operapub på Magenta i gamlebyen første onsdag i mnd. Vi har en stor bra kino med endel arrangementer. Litteraturhuset byr på endel. Masse flotte badesteder slik som: foten( påstår Norges beste),mærrapanna,vispen etc. Det er mange spisesteder å velge mellom feks Divan,køl, Slippen. Biblioteket er stort og flott. Vi har gratis ferge som alle kan ta dag og kveld mellom sentrum og de andre delene av Fredrikstad. Det er et stort badeanlegg inne og ute som er kommunalt og sponset som heter Kongsten friluftsbad.

Anonymkode: 42ce0...747

Bor rett ved Mærrapanna, og vil ikke si at det er et flott badested? Herlig å gå tur/grille etc da. 

Ellers forøvrig enig med alt du sier :)

Anonymkode: 8b4a0...aec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er opprinnelig fra Oslo og har bodd ganske mange steder i Norge og 3 forskjellige land. Jeg er veldig glad i byen. Bodd her siden 2017. Folk er stort sett blide og hyggelige her. Easy-going. Stresser ikke sånn. Stress-nivået mitt har sunket drastisk. Folk flest er ganske jordnære her. Fått meg mange venninner i voksen alder her :) 

Kort vei til grensa for å handle/Gøteborg som du nevner og Oslo. Ellers liker jeg og gå tur, og da er Halden og festningen bl.a veldig fint. Kort vei til Moss, som også er en ok plass.

Anonymkode: 8b4a0...aec

• Hjerte 2
  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet du Ts? :) Er i samme situasjon selv. Bor i Trondheim men skal flytte til Fredrikstad grunnet studie til høsten.

Trives du isåfall? 

Anonymkode: a4ce2...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også nyskjerrig på Fredrikstad! og Tønsberg. Har ikke vært der, men av det jeg leser virker det som fine plasser. Ikke storby stress, men gode togforbindelser, både til Oslo, Bergen mm. Og ikke de værste boligprisene. Hvordan er Moss og Sarpsborg btw☺️

Anonymkode: 8a488...932

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2024 den 20.28):

Jordnære folk, men ikke så veldig harry som Sarpsborg og Halden.

Anonymkode: f3012...146

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...