AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #1 Del Skrevet 23. mars 2024 Holder dere tale? Skriver dere opp på et ark hva dere skal si? Jeg liker ikke å tale, absolutt ikke meg. Men siden barnefar og meg har gått fra hverandre må det bli sånn. Anonymkode: 8b67a...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #2 Del Skrevet 23. mars 2024 Jeg ønsker velkommen først. Og sier værsågod til maten.. Etter middagen sier jeg noen ord til konfirmanten om hvor glad vi er i ham og stolte vi er av han. Prøver å finne litt morsomt fra han var liten.. Helt kort. Har stikkord på ark. Anonymkode: a3f24...6ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 23. mars 2024 #3 Del Skrevet 23. mars 2024 Mannen min holdt tale og vi hadde skrevet den sammen på forhånd. Det trenger jo ikke være noe langt, men synes at konfirmanten fortjener noe fine ord fra egne foreldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #4 Del Skrevet 23. mars 2024 Arkana skrev (3 timer siden): Mannen min holdt tale og vi hadde skrevet den sammen på forhånd. Det trenger jo ikke være noe langt, men synes at konfirmanten fortjener noe fine ord fra egne foreldre. Ja jeg skal nok skrive ned noe på et ark👌🥰 Anonymkode: 8b67a...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #5 Del Skrevet 23. mars 2024 Vi ordnet en video med bilder og videoer av han med tekst på slutten der vi skrev hva vi føler for han Anonymkode: 3ca1e...f88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #6 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Holder dere tale? Skriver dere opp på et ark hva dere skal si? Jeg liker ikke å tale, absolutt ikke meg. Men siden barnefar og meg har gått fra hverandre må det bli sånn. Anonymkode: 8b67a...fed Far til datteren min ville ikke komme i konfirmasjonen hennes, så jeg arrangerte og betalte alt selv da! Jeg skrev en tale til henne, og jeg aner ikke hvordan det låt for alle de andre.. men jeg syns selv jeg høres rar ut når jeg høre meg selv på opptak. Jeg skalv så klart og hadde en klump i halsen, talen fikk hun beholde av meg etterpå. Jeg angre ikke! Det står kanskje forslag til tale på Google, kanskje du får noen ideer? Anonymkode: 7c04a...547 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #7 Del Skrevet 23. mars 2024 Jeg er alene med barnet mitt, og husker jeg grudde meg til dette. Men det gikk veldig fint😊 Har holdt noen taler tidligere, men det var mange år siden sist. Hadde en velkommen-tale først, da vi satt oss til bords. Så når alle hadde spist litt, så holdt jeg selve talen til henne. Skrev ned på papir ja, hadde ikke klart å huske alt i hodet. Særlig ikke på en sånn dag. Et lite tips er å skrive ned talen slik du ville sagt ordene. Altså ikke skriv bokmål, så lenge du ikke snakker bokmål da. Jeg syns det blir bedre flyt i talen da, for jeg kan fort begynne å snakke litt mekanisk og unaturlig om talen står på bokmål. Anonymkode: cc967...9fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #8 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi ordnet en video med bilder og videoer av han med tekst på slutten der vi skrev hva vi føler for han Anonymkode: 3ca1e...f88 Bra forslag det også🥰 Anonymkode: 8b67a...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #9 Del Skrevet 24. mars 2024 Konfirmanten ønsket velkommen, og vi foreldre holdt tale sammen. Anonymkode: 36133...6db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #10 Del Skrevet 24. mars 2024 Min eksmann sa velkommen da vi satte oss til bords, jeg sa noen ord etter middag og avsluttet med Lykkehjul-diktet til Kolbein Falkeid. Også min far og hans fadder tok ordet under desserten Anonymkode: 6acf2...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #11 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min eksmann sa velkommen da vi satte oss til bords, jeg sa noen ord etter middag og avsluttet med Lykkehjul-diktet til Kolbein Falkeid. Også min far og hans fadder tok ordet under desserten Anonymkode: 6acf2...31a Så avsluttet konfirmanten med å si takk til alle som kom Anonymkode: 6acf2...31a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #12 Del Skrevet 24. mars 2024 Helt seriøst MÅ man ha tale? Til tross for at konfirmanten har sterkt ønske om å slippe også?🙈 Får noya bare av tanken jeg, selv om det er 7 år til mini skal konfirmeres🫣 Anonymkode: 09cc0...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #13 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Holder dere tale? Skriver dere opp på et ark hva dere skal si? Jeg liker ikke å tale, absolutt ikke meg. Men siden barnefar og meg har gått fra hverandre må det bli sånn. Anonymkode: 8b67a...fed Kanskje en god venn, tante/onkel eller besteforeldre ta seg av den biten? Jeg vil nok prøve å fikse det sånn. Jeg kan ikke holde tale. Anonymkode: 09cc0...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skalperud Skrevet 24. mars 2024 #14 Del Skrevet 24. mars 2024 Mannen og jeg holdt tale sammen, og avsluttet med en video med bilder fra oppveksten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #15 Del Skrevet 24. mars 2024 Jeg pleier å tale der det er naturlig at jeg gjør det. Det er jo noe man bør gjøre for den som blir markert. Jeg forbereder meg godt, da er jeg rolig. Og øver høyt 2-3 ganger. Har alltid med meg stikkord på en liten lapp. Men det er kun en sikkerhet, opplevde hjerneteppe en gang, og var da helt avhengig av å se et stikkord for å komme i gang igjen. Ellers pleier jeg ikke se på den. Det er jo for de fleste av oss ikke en behagelig situasjon. Men det er jo noe man bare gjør. Anonymkode: 4190d...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #16 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg pleier å tale der det er naturlig at jeg gjør det. Det er jo noe man bør gjøre for den som blir markert. Jeg forbereder meg godt, da er jeg rolig. Og øver høyt 2-3 ganger. Har alltid med meg stikkord på en liten lapp. Men det er kun en sikkerhet, opplevde hjerneteppe en gang, og var da helt avhengig av å se et stikkord for å komme i gang igjen. Ellers pleier jeg ikke se på den. Det er jo for de fleste av oss ikke en behagelig situasjon. Men det er jo noe man bare gjør. Anonymkode: 4190d...9ec Tror jeg gjør det bedre med å se ned på en lapp, huff, det er absolutt ikke meg å tale😅 Anonymkode: 8b67a...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #17 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror jeg gjør det bedre med å se ned på en lapp, huff, det er absolutt ikke meg å tale😅 Anonymkode: 8b67a...fed Du kommer til å kjenne på stor mestring etterpå. Det er det å bevege seg litt ut av komfortsonen som gjør at man vokser som menneske. Det er skummelt, ikke farlig, husk det. Anonymkode: 4190d...9ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #18 Del Skrevet 24. mars 2024 Det er en fin ting å gjøre for barnet sitt. Min filosofi rundt dette er at det er så viktig å gjøre det, på tross av at det kan være ubehagelig. Barn lærer av det de ser, og jeg vil at barna mine skal se at mamma holder tale for meg, kanskje ikke perfekt, men hun gjør det for meg uten å bli flau eller unnskylde. Det tror jeg kan være verdifullt når de selv skal stå foran forsamlinger. For det kommer de jo til å måtte, og jeg vil at de skal ta med seg hjemmefra at ikke er så farlig. Jeg fikk aldri taler i konfirmasjon eller bryllup, og taklet det så dårlig på skolen at jeg fikk fritak, selv på videregående. Når jeg fikk barn bestemte jeg meg imidlertid for å snu den trenden. Skriv en lapp, øv noen ganger for deg selv, og hold talen/les om du må. Anonymkode: 0841e...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 24. mars 2024 #19 Del Skrevet 24. mars 2024 Konfirmanten ønsket velkommen til bords. Han hadde pugget fem setninger. Han var stolt over å klare det. Jeg holdt en 6- minutters tale. Nøye forberedt og innøvd, jeg trenger mye mer enn stikkord, jeg må ha talen helt nedskrevet. Begynte selvfølgelig å grine av min egen rørende tale, ha-ha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå