Gå til innhold

Avbrutt forsøk på riksen - hva skjer da?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i gang med søskenforsøk på riksen. Første forsøk ble avbrutt pga. for dårlig frysekvalitet på embryoene. Vi valgte totalfrys pga. fare for overstimulering. Nå er vi kalt inn til samtale med lege for "veien videre" bare dager etter at forsøket ble avbrutt. Er det normal prosedyre? Tenkte først at det var jo virkelig en super service som jeg ikke hadde forventet, men nå bekymrer jeg meg skikkelig for at de vil si at vi ikke får flere forsøk, for eksempel på grunn av min alder (37) kombinert med dårlig resultat på dette ene forsøket. Mannlig faktor, ingenting galt funnet hos meg. 

Kan noen fortelle meg at en slik samtale er helt normalt og standard prosedyre? 

Anonymkode: a3c2e...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har ikke opplevd akkurat det samme som deg, men har opplevd avbrutt forsøk på riksen.
I mitt tilfelle ble jeg ikke nedregulert, selv etter 44 dager med synarela og senere gonapeptyl. Jeg fikk rett og slett ikke mensen og kunne da ikke gå videre på stimuleringen med gonal-f. Ble ikke innkalt til noe møte etter dette, men fikk beskjed om å ringe inn mens en stund etterpå. Jeg var da 36. 
Det er fullt mulig dere er innkalt for å diskutere andre medisiner, snakk om sperm-donor, ICI (usikker på hva det heter, men en annen form for assistert befruktning der en sædcelle blir befruktet direkte ved hjelp av kanyle), eller andre alternativer som kan funke bedre i deres tilfelle 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (10 timer siden):

Hei!

Jeg har ikke opplevd akkurat det samme som deg, men har opplevd avbrutt forsøk på riksen.
I mitt tilfelle ble jeg ikke nedregulert, selv etter 44 dager med synarela og senere gonapeptyl. Jeg fikk rett og slett ikke mensen og kunne da ikke gå videre på stimuleringen med gonal-f. Ble ikke innkalt til noe møte etter dette, men fikk beskjed om å ringe inn mens en stund etterpå. Jeg var da 36. 
Det er fullt mulig dere er innkalt for å diskutere andre medisiner, snakk om sperm-donor, ICI (usikker på hva det heter, men en annen form for assistert befruktning der en sædcelle blir befruktet direkte ved hjelp av kanyle), eller andre alternativer som kan funke bedre i deres tilfelle 😊

Hei og tusen takk for svar. Etter å ha sovet på det har panikken roet seg. Gir liten mening å nekte oss flere forsøk før jeg har forsøkt en mindre dose. Det var visst ikke helt heldig for eggkvaliteten å nedjustere medisinene såpass mye på slutten som jeg måtte.

Kanskje det er så enkelt som at de hadde en ledig time da pga. påsken. Kanskje legen har ombestemt seg og vil følge litt med på at vesken i buken forsvinner likevel. Eller en million andre grunner som du er inne på. 

Herregud, blir helt nervevrak av denne prosessen, selv om vi har vært gjennom dette med førstemann. 

Håper dere lykkes snart ❤️

Anonymkode: a3c2e...19e

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter to elendige forsøk (ingen frys, innsett med dårlig kvalitet), og ett forsøk som endte i ingenting, så satt de stopp for oss. Beskjeden kom bare i form av en kort telefon. Ukjent faktor, og vi var i slutten av 20-årene. Vi fortsatte på klinikk i utlandet, noe bedre resultat ved uttak. Samme resultat med elendig kvalitet på blastocyst, om de i det hele tatt kom seg dit. Lyktes aldri. 

Tviler veldig på at de bryter etter første forsøk, første runde trenger de for å se hvordan du responderer på medisinerer/doser. Og de hadde neppe brukt tid på samtale om det var tilfellet. 

Anonymkode: 7b562...f90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...