Gå til innhold

Hvordan funker vipps i helgene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal i en middag senere idag, vi blir 10 stk ca. Har lest at pengene ikke kommer inn på konto hvis man vippser i helgene. Derfor bør vi nok dele regningen/betale hver for oss. Vil ikke at en person skal måtte betale 5-6000+ for maten hvis ikke pengene kommer inn på konto med en gang. Er det sånn at pengene overføres med en gang om man har samme bank? For jeg har opplevd før at pengene kommer inn på konto med en gang, også i helgene.

Anonymkode: b2a6b...31e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ser på vipps sine sider at hvis man velger kontobetaling kommer pengene med en gang. Men har vel strengt tatt ikke så mye å si om man får pengene i helgen, med mindre man skal ta ut kontanter eller vippse noen andre samme helg. 

Anonymkode: 7bca3...384

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ser på vipps sine sider at hvis man velger kontobetaling kommer pengene med en gang. Men har vel strengt tatt ikke så mye å si om man får pengene i helgen, med mindre man skal ta ut kontanter eller vippse noen andre samme helg. 

Ja så det jeg også, men vet ikke om det gjelder mellom ulike banker også. Nei stort sett gjør det ingenting at pengene ikke kommer med en gang, men hvis noen skal betale på restauranten er det jo greit at de får pengene før de betaler for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja så det jeg også, men vet ikke om det gjelder mellom ulike banker også. Nei stort sett gjør det ingenting at pengene ikke kommer med en gang, men hvis noen skal betale på restauranten er det jo greit at de får pengene før de betaler for alle. 

Enig. Er ikke en selvfølge, for meg i hvert fall, å kunne legge ut tusenvis av kroner.

Anonymkode: 9281a...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg betaler alltid for meg selv, så slipper å tenke på det i hvert fall. Blir alltid så mye styr med vipps, de fleste andre bestiller dyrere mat og alkohol til maten, noen vil gi tips osv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du vipser fra konto, så kommer de inn til mottaker med en gang, uansett hvilken bank dere bruker. Spiller ingen rolle om det er forskjellige banker. 
om du vipser med kort så vil det ta noen dager. 

Anonymkode: 05043...025

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg betaler alltid for meg selv, så slipper å tenke på det i hvert fall. Blir alltid så mye styr med vipps, de fleste andre bestiller dyrere mat og alkohol til maten, noen vil gi tips osv. 

Ja enig, plutselig er det noen som ikke vippser der og da og så må den som betalte kanskje mase litt for å få pengene. Og i tillegg er det jo kjedelig å legge ut før noen har betalt/før pengene er på konto. Så håper at vi kan betale hver for oss og at alle er enige i det. Hadde uansett vært veldig rart om folk skulle insistert på at den som har invitert oss til middagen SKAL betale.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om du vipser fra konto, så kommer de inn til mottaker med en gang, uansett hvilken bank dere bruker. Spiller ingen rolle om det er forskjellige banker. 
om du vipser med kort så vil det ta noen dager. 

Anonymkode: 05043...025

Okei, de fleste vippser vel fra konto vil jeg tro, så er sikkert ikke noe problem sånnsett. Men er litt stress for den personen som må betale da, at den må passe på at 9 stk har vippset det de skal

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare å si fra til kelner at hver enkelt sjal betale, så de holder det adskilt fra starten. 

Anonymkode: e4ad6...e8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Såpass styr tåler man. Men er ofc alltid noen som skal være litt spesielle og stå utenfor spleiselaget.

Anonymkode: 6ed0a...124

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Skal i en middag senere idag, vi blir 10 stk ca. Har lest at pengene ikke kommer inn på konto hvis man vippser i helgene. Derfor bør vi nok dele regningen/betale hver for oss. Vil ikke at en person skal måtte betale 5-6000+ for maten hvis ikke pengene kommer inn på konto med en gang. Er det sånn at pengene overføres med en gang om man har samme bank? For jeg har opplevd før at pengene kommer inn på konto med en gang, også i helgene.

Betal med kredittkort så slipper vedkommende å legge ut.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja enig, plutselig er det noen som ikke vippser der og da og så må den som betalte kanskje mase litt for å få pengene. Og i tillegg er det jo kjedelig å legge ut før noen har betalt/før pengene er på konto. Så håper at vi kan betale hver for oss og at alle er enige i det. Hadde uansett vært veldig rart om folk skulle insistert på at den som har invitert oss til middagen SKAL betale.

Du kan fortsatt be de vippse på forhånd, og du får beskjed om at noen har vippset deg, selv om pengene ikke er overført...

Har man ikke råd til å legge ut og vente til neste virkedag før pengene er på konto, så er det bare å si det. "Jeg kan ikke legge ut for alle nå".

Anonymkode: e0e18...e5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle bør betale sin andel av matregningen, men dessverre er det alltid noen som betaler 800 kr framfor 854...bare fordi de kan og de vet at ingen holder "oversikt" på akkurat det i det man skal betale for en regning. I tillegg blir det den som betaler som oftest ender opp med å tipse også. 

Nei, jeg syns dette er rotete. 

Anonymkode: 0b732...2e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Alle bør betale sin andel av matregningen, men dessverre er det alltid noen som betaler 800 kr framfor 854...bare fordi de kan og de vet at ingen holder "oversikt" på akkurat det i det man skal betale for en regning. I tillegg blir det den som betaler som oftest ender opp med å tipse også. 

For en katastrofe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det enkleste er at en person betaler med kredittkort og så sender vippskrav til hver enkelt i ettertid. Synes det er håpløst når alle skal sitte å regne på hva de selv skal betale.

De fleste restauranter tilbyr nå å slitte regningene pr. person, men når dere er så mange som 10 stk, så er det mulig de ikke vil ta den jobben.

Anonymkode: f8c93...3e2

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker said:

Såpass styr tåler man. Men er ofc alltid noen som skal være litt spesielle og stå utenfor spleiselaget.

Hvem er "man"? Nei, min økonomi tåler ikke å betale 600 kroner hvis jeg har spist for 300. Heldigvis kjenner jeg ingen andre som synes det er fair heller, så de fleste betaler hver for seg.

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det enkleste er at en person betaler med kredittkort og så sender vippskrav til hver enkelt i ettertid. Synes det er håpløst når alle skal sitte å regne på hva de selv skal betale.

De fleste restauranter tilbyr nå å slitte regningene pr. person, men når dere er så mange som 10 stk, så er det mulig de ikke vil ta den jobben.

Anonymkode: f8c93...3e2

Man trenger da ikke regne på hva man skal betale, det får man vite av restauranten. Og selvsagt må en restaurant "ta jobben" med å la folk betale hver for seg, akkurat som de må hvis det kommer ti enslige hver for seg. Bare greit å si fra når man bestiller så de er klar over det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvem er "man"? Nei, min økonomi tåler ikke å betale 600 kroner hvis jeg har spist for 300. Heldigvis kjenner jeg ingen andre som synes det er fair heller, så de fleste betaler hver for seg.

Man trenger da ikke regne på hva man skal betale, det får man vite av restauranten. Og selvsagt må en restaurant "ta jobben" med å la folk betale hver for seg, akkurat som de må hvis det kommer ti enslige hver for seg. Bare greit å si fra når man bestiller så de er klar over det.

Da har du ikke råd til å gå ut og spise for 300.... 

Anonymkode: 6ed17...8bd

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det har jeg aldri opplevd. Alle jeg har vært ute spist med runder oppover, og legger på tips, uansett om det man betaler hver for seg eller om man vippser en som betaler samlet .

Anonymkode: e0e18...e5b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger alltid ut om jeg kan og betaler med kredittkort, så jeg får alt av bonuspoeng/cashback. Da spiller det ingen rolle om pengene kommer med en gang heller, noe de for øvrig gjør om du bruker kontobetaling.

Idiotisk å betale med debetkort.

Anonymkode: ae640...60a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det har jeg aldri opplevd. Folk runder opp, og betaler umiddelbart. Høres ut som om du trenger nye venner. 

Anonymkode: 6ed17...8bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...