Gå til innhold

Av og til kommer jeg på merkelige episoder fra barndommen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En gang på barneskolen ble jeg redd av et dataspill, selv om det var helt innafor på aldersgrensen. Fortalte det til faren min fordi jeg trengte trøst, men han reagerte med sinne og straffet meg ved å gjemme spillet for all fremtid. Ingen trøst å få. Nå som jeg har barn selv er det en så merkelig reaksjon, og noe jeg aldri kunne funnet på selv. Det naturlige er jo å trøste barnet om det blir skremt og prate om hva som var skummelt?! 

Det med faren min var ikke et engangstilfelle, og jeg kunne nok kommet på mange lignende eksempler. Det er så rart for meg hvordan han oppførte seg. For meg var det normalen, men det kan da ikke være helt normalt? Var deres foreldre sånn? 

Anonymkode: 80a6e...889

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mange foreldre kan bli sinte når de egentlig blir redde/får dårlig samvittighet. Dersom du har blitt en normal og oppegående person, så hadde jeg nok ikke tenkt så enormt mye mer over det. Det er veldig typisk at man plutselig ser alle feil sine egne foreldre gjorde når man selv får barn. Det kommer barnet ditt også til å gjøre en vakker dag. Selvsagt ikke bra dersom faren din ble mye sint, men du selv vil kjenne om det har påvirket deg i så negativ grad at det er behov for å snakke med profesjonelle om det.

Anonymkode: 540df...c15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Mange foreldre kan bli sinte når de egentlig blir redde/får dårlig samvittighet. Dersom du har blitt en normal og oppegående person, så hadde jeg nok ikke tenkt så enormt mye mer over det. Det er veldig typisk at man plutselig ser alle feil sine egne foreldre gjorde når man selv får barn. Det kommer barnet ditt også til å gjøre en vakker dag. Selvsagt ikke bra dersom faren din ble mye sint, men du selv vil kjenne om det har påvirket deg i så negativ grad at det er behov for å snakke med profesjonelle om det.

Anonymkode: 540df...c15

Ja, jeg har egentlig et behov for å snakke med profesjonelle om alt det dumme han gjorde i barndommen min. Til slutt flyttet han langt avgårde og brøt omtrent kontakten, og nå når jeg tenker over hvor ræva han var, var det nok for det beste. Jeg er normalt oppegående, men sliter nok mer med enkelte ting enn det som er normalt.

Anonymkode: 80a6e...889

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt når man har emosjonelt umodne foreldre.

Anonymkode: 00ff0...b44

AnonymBruker
Skrevet

Husker jeg fikk ris på rompa. Tidlig 90-tall. Det var helt annerledes før.

Anonymkode: 777f4...900

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...