Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener dere bør være lønnsnivå i en lederstilling (midt-level)?. Over ti års erfaring, privat  virksomhet. Lederansvar for mellom 5-10 personer. 

Anonymkode: b99e1...0b3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva den bør være, men har selv 730 000 i kommunen. Personalansvar for 12. Har 10 års ansvar i det private og 15 år i kommunen.

Anonymkode: a2c69...30c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Umulig å si. Avhenger av bransje. Leder på sykehjem har gjerne 550-700, leder i staten 900-1100000 osv. 

Anonymkode: dc1b5...68e

Skrevet

Spørs hvilken bransje det er, hvilken bedrift det er, hvilken omsetning bedriften har, hvilken lønnsnivå bedriften har, hvilken utdannelse du har, hvilke arbeidsoppgaver du har, hvilke arbeidstrykk du har osv. 

Men som mellomleder i privat sektor for en mindre bedrift i et begrenset marked med dagstilling ville jeg antatt rundt 600 000,- - 650 000,-.

AnonymBruker
Skrevet

Leder i helsesektoren ( privat), ansvar for ca 35/40stk og 820.000kr i lønn

Anonymkode: d8a1a...6d4

AnonymBruker
Skrevet

Det vil variere enormt, alt fra 600 000 til betydelig mer. 

Anonymkode: fc616...b55

AnonymBruker
Skrevet

Fikk 650k som nyansatt leder uten erfaring for en gruppe på 7-8. Forhandlet den opp etter 1 år, har nå 12-13 stk og i overkant av 800k. Bytter jobb og fikk det samme der, men da fikk jeg inntrykk av at det var i høyeste sjiktet hos de. Var i 3 andre prosesser, der jeg tror jeg kunne fått mer.. Så det er bransje/bedrift/ansvar, ikke bare hvor mange folk du har.

Anonymkode: 6f053...061

AnonymBruker
Skrevet

Kan du si noe mer om hvilken bransje det gjelder?

Jobber selv med personalansvar for 5 stk i transportbransjen. Fastlønn på 720' så er det noen goder i tillegg.

Anonymkode: 8f990...c1e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurdere om dagen personalansvar for en avdeling til, den har 5 personer, fra før har jeg kun for to. Blir ikke aktuelt om jeg ikke går opp 100k i året...

privat firma, er direktør for ett par divisjoner allerede..

Anonymkode: 10e19...e71

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2024 den 17.29):

Leder i helsesektoren ( privat), ansvar for ca 35/40stk og 820.000kr i lønn

Anonymkode: d8a1a...6d4

Utenfor emnet, men lurer oppriktig hvordan det er mulig å ha direkte personansvar for 35-40 ansatte?  Fra min lederutdanning husker jeg at grensen går ved 10-13 ansatte.  Flere enn dette makter man som leder ikke å følge opp på skikkelig måte.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rundt 700k.  23 personer. Spesialisert industri. Ca 55 personer totalt. Sitter også i ledergruppen. 2års erfaring nå. Tidligere teamleder med 3års erfaring. 

Anonymkode: d383f...86a

AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (1 time siden):

Utenfor emnet, men lurer oppriktig hvordan det er mulig å ha direkte personansvar for 35-40 ansatte?  Fra min lederutdanning husker jeg at grensen går ved 10-13 ansatte.  Flere enn dette makter man som leder ikke å følge opp på skikkelig måte.  

Hvor mye oppfølging trenger man egentlig da? Min leder har ikke peiling på jobben jeg gjør og kan ikke være til noe hjelp der. Ikke har jeg behov for peptalks eller ros heller. Det jeg trenger henne til er godkjenning av ferie. Så er det jo en årlig medarbeidersamtale, men den er strengt tatt meningsløs.

Anonymkode: 200c7...97f

AnonymBruker
Skrevet

Innen it/tech, fagansvar + personalledelse (gjelder privat og offentlig) så snakker vi fort 1.1-1.4

Anonymkode: 886fa...f4c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tjente ca 1MNOK (leder for 20 ingeniører, som nok var litt i overkant ift anbefalt). Den som tok over fikk det samme, men leder færre. 

Anonymkode: b8506...ed8

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor mye oppfølging trenger man egentlig da? Min leder har ikke peiling på jobben jeg gjør og kan ikke være til noe hjelp der. Ikke har jeg behov for peptalks eller ros heller. Det jeg trenger henne til er godkjenning av ferie. Så er det jo en årlig medarbeidersamtale, men den er strengt tatt meningsløs.

Må si at jeg aldri har hørt om en så slett ledelse.  Har selv vært leder i mange år, og syntes det var svært krevende. å følge opp de ansatte.  Min ledergruppe var på bare 6.

Ledere som din, som ikke er ledere, har ikke fortjent ekstra lønn.  Fatter ikke at det er mulig!  

• Nyttig 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (2 minutter siden):

Må si at jeg aldri har hørt om en så slett ledelse.  Har selv vært leder i mange år, og syntes det var svært krevende. å følge opp de ansatte.  Min ledergruppe var på bare 6.

Ledere som din, som ikke er ledere, har ikke fortjent ekstra lønn.  Fatter ikke at det er mulig!  

Enig, dette er ille. Stakkars ansatte sier jeg. 

Anonymkode: dc1b5...68e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Amossa said:

Med tanke på du ikke vet hva en ledergruppe er. Så har du nok aldri vært leder annet enn i drømmene dine. 

AnonymBruker
Skrevet
Amossa skrev (5 minutter siden):

Kan jeg få spørre om hva du synes er så krevende og hvilken oppfølging du gir/dine ansatte trenger? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Med tanke på du ikke vet hva en ledergruppe er. Så har du nok aldri vært leder annet enn i drømmene dine. 

Hva du tror er meg revnende likegyldig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg få spørre om hva du synes er så krevende og hvilken oppfølging du gir/dine ansatte trenger? 

Gjerne.  Ikke gir, men ga.  I fortid.  Nå er jeg pensjonist.  

Å lede en avdeling med ansatte med samme kompetanse som seg selv, er ikke så vanskelig.  Da dreide det seg mest om planlegging/timing og teamarbeid for å holde frister etc.  
Det er mye vanskeligere å lede en ledergruppe hvor hver enkelt har forskjellig kompetanse, og med egne avdelinger under seg.  Når økonomi, teknisk, personal, drift, eiendom mm. skal kooridineres.  Da kjenner man ikke fagene, og man samhandler med dyktige folk innen sitt felt.  Møter og sakspapirer blir en viktig del av jobben, i tillegg til oppfølging av den enkelte.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...